Gå til innhold

Pads til billig-DA


Henrikooo

Recommended Posts

Henrikooo

Hei.

(Jeg vet det finnes 1000vis av tråder som omhandler pads, men finner ikke svar på akkurat det jeg lurer på.)

Skal ta en tidlig vårshining av bilen i morgen. Tidligere har jeg gjort det for hånd, men nå har jeg kjøpt en billig to-hodet maskin på Clas O. Drittlei av å gnikke og gni i x-antall timer :P

Produktene jeg skal bruke er Meguiar's 3-step og UC. Har lest at oransje Sonax-pads som de selger på Clas O. funker bra, men kan jeg bruke de til alle produktene mine? Eller skal man ha forskjellig hardet på pads'a til forskjellige produkter? Kom gjerne med anbefalinger :)

Forresten, bilen er en mørk grå '06 Golf GT, i tilfelle det har noe å si.

På forhånd, takk for svar!

Endret av Henrikooo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Bruk UC først og så Step-3. Step 1 og 2 trenger du ikke ;)

Ja, sant. UC erstatter vel kanskje step 1 og 2?

Men har du noen forslag til pads? Kan jeg bruke oransje Sonax til alt?

Endret av Henrikooo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Bruk sonax pads. Gjorde dette selv i gamledager og disse fungerer greit med 2-hodet da og uc.

Ok, da kjører jeg på med det!

Selv om dette bare er en billigmaskin, blir resultatet betraktelig mye bedre enn hvis man gjør det for hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ok, da kjører jeg på med det!

Selv om dette bare er en billigmaskin, blir resultatet betraktelig mye bedre enn hvis man gjør det for hånd?

Helt klart. Resultatet for hånd og med maskin kan ikke sammenlignes.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre A A

Men vær obs på en ting. Og dette er en advarsel altså.

Når du finner ut av hvor mye du kan få til med maskin, så er det ingen vei tilbake.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Men vær obs på en ting. Og dette er en advarsel altså.

Når du finner ut av hvor mye du kan få til med maskin, så er det ingen vei tilbake..... :)

Hehe, det tviler jeg ikke på! Liker å stelle med bilen, men har funnet ut at det tar aaaalt for lang tid for hånd, så det er på tide å investere i en maskin. Som student har jeg ikke råd til å fleske til med det feteste utstyret, så foreløpig får det bli en billigmaskin. Etterhvert blir det nok både bedre maskin og bedre produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Uber Pads er jeg veldig fornøyd med. God pris og holder lenge.

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Takk for tips folkens!

Har endt opp med tohodet maskin fra Clas O. og Sonax pads. Nå har jeg ikke erfaring med slikt utstyr fra før, men synes maskinen gikk jevnt og fint med lite vibrasjoner. Er det egentlig vits å investere i nye bakplater? Den er lett å jobbe med, men jeg ser for meg at det er enklere og mer praktisk med en en-hodet(?) maskin. Innkjøp av det kommer nok etterhvert! Også bråker den fælt da, men det er vel prisen man betaler for en billigmaskin. Uansett er det mye bedre enn å jobbe for hånd :)

Begynte med bilen for noen dager siden. Etter en grundig vask tok jeg panseret med Ultimate Compound, noe som fjernet mye swirls og småriper, men helt perfekt ble det ikke. Vil det kanskje hjelpe å skaffe seg noen grovere pads enn Sonax? Og muligens grovere polish? Var litt skeptisk til å gyve løs med maskin, men det har gått brillefint til nå, ingen hologrammer eller noe sånt (skal kanskje litt mer til enn UC og billig DA-maskin for å lage det?).

Etter jeg tok panseret begynte det og regne og dagene etter har det vært for kaldt til å holde på, rundt 3-4 grader (jobber ute). Gleder meg til temperaturen stiger og jeg kan fortsette med resten. Jeg er maks nybegynner og min amatørdetailing ligger vel ikke akkurat på et høyt nivå, men det er uansett sykt moro å holde på med :)

Endret av Henrikooo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...