Gå til innhold

Mini S&S på konas Fiesta


Johnny-Puma

Recommended Posts

Johnny-Puma

Da var det endelig grei temperatur ute, så da var på tide å bruke noe av de over 100 literne med konsentrat jeg har kjøpt inn de siste månedene, hvis det ikke skal gå inn i testamente til ungene :rolleyes:

post-7581-0-94465400-1394651230_thumb.jp

Så for å rettferdiggjøre alle penge jeg har brukt siden jeg fant dette forumet for et par måneder siden, var det greit å starte med konas bil :D

Så en liten s&s prøver jeg meg på :)

Jeg valgte på denne s&s å legge bildene i rekkefølge etter område jeg jobbet med.

Det har jeg brukt av utstyr:

Dobbelt sett med bøtter med grit guard i DCN stil :)

SW Waschpudel

Prickbort

Surfex HD

P21S

Korrosol

AG Instant tyre dressing

CG Citrus Wash

CG Green Clean

Owatrol

Div.microfiber kluter

Inn i vaske hallen, etter påføring av Prickbort som fikk jobbet litt og Surfex HD.

Så skummet jeg bilen

post-7581-0-08893600-1394651773_thumb.jp

Prickbort som fikk jobbet litt og Surfex HD her også.

post-7581-0-34172700-1394651477_thumb.jp

Påførte P21S

post-7581-0-39766400-1394651501_thumb.jp

P21S etter ca 5 min og så avspyling.

post-7581-0-73251900-1394651541_thumb.jp

Dette er gøy, Korrosol!

Utrolig hva den tar

post-7581-0-45186800-1394651565_thumb.jp

Etter HT og håndvask

Tror med hånden på hjerte at dem aldri har vært så rene siden bilen var ny :D

post-7581-0-90735100-1394651586_thumb.jp

Liten runde med AG Instant tyre dressing, ønsket ikke bruke SW pneu, da kona ikke ser forskjell allikevel :lol: Sparer den til min bil.

post-7581-0-05096100-1394651627_thumb.jp

Denne har heller ikke sett noe særlig med vann siden bilen var ny i 2004

post-7581-0-21399300-1394651668_thumb.jp

Surfex HD og skum fra automaten

post-7581-0-72683900-1394651685_thumb.jp

Nei ser du der, det var en liten motor under møkka

post-7581-0-90110000-1394651714_thumb.jp

Jeg er glad kona ikke driter i hvordan det ser ut hjemme, for der har hun støv på hjernen. Men bilen derimot! For for her var det j......

post-7581-0-20464800-1394651319_thumb.jp

post-7581-0-10230800-1394651841_thumb.jp

Godt hun har en mann som har vett til å bruke noen lønninger på vaskemidler :rolleyes:

post-7581-0-90756100-1394651862_thumb.jp

post-7581-0-17782000-1394651903_thumb.jp

post-7581-0-26470700-1394651956_thumb.jp

post-7581-0-75097900-1394652532_thumb.jp

post-7581-0-99382700-1394652235_thumb.jp

Tid ca 4 timer, kan ikke skryte på meg en S&S på mellom 40-100 timer, ryggen klarte bare dette :huh:

Men bilen stakkar fortjente det :wub:

Takk for titten, kom gjene med noen innspill :)

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det der. Gir meg lyst på å forsøke å ligge ut noe selv. Får litt prestasjonsangst av tiden folk bruker og ferdighetene ikke minst. Har som du kjøpt mengder, på tide å bruke litt. PS. Får minn første maskin fra Bilnerden til helgen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny-Puma

Fin rask vask dette :)

Takk :)

Flott start på en mini SS, snart klarer ryggen 40-80 timers økter med qtips langt inn der sola ikke skinner..

Haha, tror ikke kroppen ønsker det :lol:

Flott det der. Gir meg lyst på å forsøke å ligge ut noe selv. Får litt prestasjonsangst av tiden folk bruker og ferdighetene ikke minst. Har som du kjøpt mengder, på tide å bruke litt. PS. Får minn første maskin fra Bilnerden til helgen:-))

Takk skal du ha, Det er bare å hoppe ut i det, det gjorde jeg :D

Godt å ha litt da, tror jeg har såpe noen år, men mye vil mer :rolleyes:

Gleder meg også til å teste maskinen, det blir gøy.

Skal på kurs hos SW om 10 dager, da håper jeg får testet ut litt ang maskinpolering, før jeg tester på min 5 dager gamle bil :wub:

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se litt slike jobber også :) Forskjellene kan være vell så store og fine på en 6 timersjobb på en skitten bruksbil kontra en entusiastbil som blir strøken på 60 timer.. jeg sier ikke at det er mer creds, men det er like artig å se forskjellene synes jeg. Det er i alle fall min mening.

Endret av Mantis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny-Puma

Artig å se litt slike jobber også :) Forskjellene kan være vell så store og fine på en 6 timersjobb på en skitten bruksbil kontra en entusiastbil som blir strøken på 60 timer.. jeg sier ikke at det er mer creds, men det er like artig å se forskjellene synes jeg. Det er i alle fall min mening.

Hyggelig å høre :)

Et sted må man jo starte

Jeg er utrolig imponert hva dere her inne får til, jeg er som en svamp og prøver lære mest mulig. Uten at jeg noen gang skal gå dem i næringa, selv om det ser sånn ut i boden min nå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Godt jobba, fruen her i huset har samme mentaliteten. Hun så ikke en gang alle swirls som jeg prøvde iherdig å vise henne i sola i dag :P

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny-Puma

Godt jobba, fruen her i huset har samme mentaliteten. Hun så ikke en gang alle swirls som jeg prøvde iherdig å vise henne i sola i dag :P

Haha, kjenner meg igjen :lol:

Eneste fordelen med sånne, er at dem har ikke peiling på hva utstyret i boden koster :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Haha, kjenner meg igjen :lol:

Eneste fordelen med sånne, er at dem har ikke peiling på hva utstyret i boden koster :rolleyes:

De skjønner mer enn du tror :P her i huset mistenker jeg at hun fornekter mye og vet litt :D Men selvfølgelig langt ifra alt

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Kjempeflott dette, spesielt innvendig. Gjenstår bare en rens av interiøret så blir det top notch ;)

Og en rensemaskin kan du jo forsvare med at du kan bruke inne på teppene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny-Puma

De skjønner mer enn du tror :P her i huset mistenker jeg at hun fornekter mye og vet litt :D Men selvfølgelig langt ifra alt

Ja dem gjør nok det ;) men har nok gitt meg opp og ønsker heller ikke vite hva denne hobbyen koster, men er klar over at det ikke er gratis :D

Kjempeflott dette, spesielt innvendig. Gjenstår bare en rens av interiøret så blir det top notch ;)

Og en rensemaskin kan du jo forsvare med at du kan bruke inne på teppene :)

Takk :)

Har ikke så mye tepper, men skal nok få lurt inne en rensemaskin :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen vet hva det koster, så imorgen blir det shining av badet. Med surfex 1-30. Og microfiberswamp kjøpt spesielt til henne og badet på Biltema. Børstesett hadde de også, til henne, på Biltema. Var der for å kjøpe kondensfjerner og batterivann. Planen er å ta min svogers V50 som min første s&s. Den trenger det. Pga drittværet får jeg øve meg på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Fruen vet hva det koster, så imorgen blir det shining av badet. Med surfex 1-30. Og microfiberswamp kjøpt spesielt til henne og badet på Biltema. Børstesett hadde de også, til henne, på Biltema. Var der for å kjøpe kondensfjerner og batterivann. Planen er å ta min svogers V50 som min første s&s. Den trenger det. Pga drittværet får jeg øve meg på badet.

Thumbs up :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg om jegtar feil, men på bildene ser det ut som hjulkaplser, tok du av disse og vasket felgene, eller vasket du bare hjulkapslene?

Fin vaskejobb, og tipper kjærringa blir fornøyd med ren og pen bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny-Puma

Ikke skyt meg om jegtar feil, men på bildene ser det ut som hjulkaplser, tok du av disse og vasket felgene, eller vasket du bare hjulkapslene?

Fin vaskejobb, og tipper kjærringa blir fornøyd med ren og pen bil :-)

Du har helt rett, det er kun kapsler og felgene bak ble ikke vasket :)

Kjæringa har vært syk siden jeg vasket, så hun har bare sett bilder, trodde det var en annen bil :D

Viste også bilder av motoren, da sa hun at der har hun aldri vasket :huh: tror ikke hun har vasket noe sted på den bilen jeg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...