Gå til innhold

Plastfliser i garsje (kiwi tiles)


kjellm

Recommended Posts

Skal gjøre noe med gulvet i garasjen. Har sett på garasjegulv.no og vurderer dette systemet.

Noen som har erfaring med disse plastflisene.

Er litt bekymret for mekanisk belastning, mao jekk.

Gynger og gir det etter når vi går over gulvet?

Hvordan er det å holde rent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet inn gulv herfra i fjor vår. Veldig enkelt system å montere, og fungerer sikkert helt fint i garasjer du bare skal benytte til parkering av bil. Det står at gulvet skal tåle jekk og bukk.. Men det fungerte ikke i mitt tilfelle. Jekken synker ned i gulvet og lager hakk, selv om jeg bruker en løs flis som underlag under jekken. Renhold er greit nok, det er bare å gå på med høytrykkspyler og litt surfex på de vanskeligste flekkene så renner møkka av. Jeg skal rive ut flisene og bruke det i "parkeringsgarasjen" min, og legge frostsikre fliser i garasjen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Håkon

Vi bruker gulv fra garasjegulv.no i teltet på rallycross løp, og der får det mye juling (ujevnt underlag, og masse jekking).

Så å si like fint enda, jeg har laget et hull i det, men det var fordi jeg bremsa litt hardt, så det bøyde seg opp å la seg inntil katalysatoren.

IMG_20130816_195005.jpg

IMG_20130901_134249.jpg

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

jeg har ifra garasjegulv.no og syns det er helt ok, det ble lagd pga dekket var gammet og dårlig så flis var liksom ikke et alternativ.

Jeg syns det er helt genialt og "lunt" å ligge på kontra betong.

Jeg har skrudd og herja MYE og klart det vises, men fordelen er jo om en flis blir skadet er det jo bare å skifte den ut i midt i gulvet feks.

Til jekk underlag bruker jeg alu dørk plate med samme mønster

post-1006-0-33375000-1394653073_thumb.jp

  • DCN Poeng 3

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Disse er jo en drøy hundrelapp billigere pr m2: http://www.smartdeck.no/about_us.php

Bemerker at jeg ikke har noen erfaring med de, så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
The Punisher

Jeg holder også på å legge fra garasjegulv.no

Kort vei for å hente samt god service av Torje gjorde dette til et lett valg. Likte ikke helt utseende/ mønster på Smartdeck. Jeg har valgt tette fliser der arbeidsbenken er, og perforerte der bilen står. Kommer til å legge noe under jekken ved de tilfellene jeg må bruke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandresen

Jeg har kiwi tiles i garasjen. La det for 1 mnd siden så har ikke så lang erfaring. 

Men det jeg har å si om gulvet er: ypperlig service og rask levering fra garasjegulv.no. Virker som veldig god kvalitet, gjennomfarget, sklisikker selv når det er vått, lett å bytte ev ødelagte fliser, lett å rengjøre og lett å montere. 

Anbefales

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Regner med det er forkortelse  for betalte og ikke dialekt ord du skrev :P 

Gav 30kr pr.flis da jeg kjøpte i desember. I mitt tilfelle måtte avretningsmassen fjernes, og legges ny, og det gadd jeg ikke begynne med, så da får det heller være sånn noen år.. I tillegg frostet det også mer med freshe farger og mønstre. Var i utgangspunktet klar for vanlige grå stein fliser, men glad jeg gikk for litt farge, samtidig som det ble mye lunere i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer og kjøpe inn fliser selv nå :)

Fikk pris hos Smartdeck på svarte og hvite fliser(sjakkmønster) 242stk fliser som utgjør 21,78m2.

4182kr kom det på. Ikke så galen pris egentlig, men kommer sikkert en del i frakt i tillegg om eg ikke finner en (u)heldig utvalg som får ta dem med til meg :P

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt slike fliser, vil det ikke samle seg uhorvelige mengder med vann og møkk nedi de spora?
Må du ikke da demontere alt for å få vasket?

Ser at det står selvdrenerende der, men ting fløtter seg ikke på magisk vis bort til sluket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bygger dette? Tenker på å få fliser på plass men har allerede i dag en 2-3 cm høy kant fra belegningsstein på utsiden til den støpte platen. Har tidligere prøvd å støpe en liten rampe (annen garasje enn den jeg har i dag) - det gikk åt helvete.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

1,1cm bygger de. Kanon enkelt å ta fra hberandre når en skal vaske under, evt løsne på 2 sider og dra hele seksjoner ut. Detver små plast tapper på undersiden så det er luft under. Jeg har 2 sluker i min garasje så nada problem :) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thunderbird61

Jeg har tette fliser fra smartdeck, veldig fornøyd med dem i allefall. Men som andre sier, bruk undetlag for jekk og bukker.

Vedlegger et bilde av mitt gulv.

image.jpeg

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til innkjøp av PVC-fliser fra flexigulv istedet for slike plastfliser. PVC er myke og bygd for hard belastning, brukes i industrien. De tåler også kjemikalier og kan fint brukes i garasje. Er termisk isolerende og sklisikre. Får gulvet levert i begynelsen av Februar så jeg har ingen erfaringer ennå. Men etter hva jeg kan finne ut av er disse bedre en plasflisene fra Smartdeck og garasjegulv. Jeg bestilte før nyttår på salg til 223/kvm fritt levert, de koster nå 265 som heller ikke er dyrt. Ramper og kanter kan kjøpes for fin avsluttning. Se link:

http://flexigulv.no/produkter_1/pvc_gulvfliser/ultragrip_garasjegulv/

Endret av eiko
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også, som mange andre over her, hvor er slike fliser med tanke på dritt og møkk som bilen drar med seg inn? De små porene i "flisene" vil vel fylles med bøss rimelig kjapt eller?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastflisene vil jeg anta samler en del over tid. PVC flisene jeg linker til skal være rimelig tette etter det jeg forstår. Mulig noe møkk kan samles på de også, men bør bli mer tette pga sin mykere konsistens og pressform i sammenføyingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...