Gå til innhold

Simen K Sin nye Audi TTS 09mod


Simen k

Recommended Posts

Da var Ford focus ST'en min solgt og jeg har fått ny bil i hus, en 09 Audi TTS.

Her er noen bilder fra pit stoppen vi hadde:

20140227_161545_zpsd483d727.jpg

BlurredTTS_zpsaf9c9526.jpg

Glad og fornøyd eier (Forsatt litt pølse igjen i munnen etter pit stoppen, man trenger alltid noe "vomfyll" på en lang kjøretur :) )

Men denne bilen her trenger virkelig noe TLC, da den ser fæl ut i lakken. Dere kan nok vente noen oppdateringer og logg om forbedringer/tuning av chassis, nytt eksos etc fremover og kanskje en S&S også snart :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonespen90

Grattis

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen :), nå gleder jeg meg bare til våren for å få på de 19 tommers sommer hjulene å kjenne hvordan den er med de, og i tillegg å få laget en skikkelig shine på den. Tenker å Gtechniq behandle bilen hvis jeg finner ut om lakken er veldig følsom.

Er der noen her som vet hvordan lakken er å jobbe med? Jeg har ikke enda vært borti svart Audi lakk enda så jeg lurer bare på om noen har erfaringer med denne lakken (Er ikke sikker på om det er Brilliant black eller phantom black) uansett en svart metallic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv Brilliant sort på min 06 A3.

Denne var ikke metallic.

Lakken var etter min mening et sant "h....." å holde pen.

Potensial for meget gode 50/50 bilder selv etter kun kjørte 20000 km med skånsom håndvask.

Phantom sort er metallic.

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for innspill. Jeg så nettopp i service hefte (takk for fargekoden IvarB) og det er phantom sort. Nå skal bilen detailes til helgen da den trenger det virkelig. Har sett kjørespor og alt mulig rart av vaskeriper og annen swirls i lakken (litt flaut å kjøre rundt med nå som solen dukker opp). Men først må jeg montere den nye saksebukken da den første "tok kvelden". Men uansett blir det nok muligens Gtechniq C1+EXO eller Swissvax divine germania som LSP.

Jeg kommer til å oppdatere denne tråden etterhvert etter som jeg oppgraderer og gjør diverse endringer på bilen.

Stifens Ja jeg har tenkt litt på både REVO og APR, men det får jeg se litt nærmere på :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Grattis! Pen bil.

Forklar grundig om hvordan det var å frakte 4 ekstra dekk i den ? :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Pen bil.

Forklar grundig om hvordan det var å frakte 4 ekstra dekk i den ? :P

Jo det skal jeg si deg nøøøøye... Først åpnet jeg bagasjerommet.. stod der en liten stund å klødde meg i hode... før jeg tok opp telefonen å ringte en bekjent som kjører langtransport og passerer kristiansand(der jeg kjøpte bilen) på vei hjem vær fredag, å spurte om han kunne ta disse med seg hjem til Egersund for meg. Så det er "god" plass der kan du si :D

Fikk faktisk plass til 2stk 255 brede 19 tommere med baksetene lagt ned selvfølgelig, men ble til at han skal ta med seg disse :) Men takk forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan tenke meg det var en artig prosess ja.. Syntes det var trangt nok med 2stk 19" i A5'en når jeg hentet den. Hadde heldigvis en bil til å bruke bagasjerommet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Hehe det er ofte sånne ting som er interessant!

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...