Gå til innhold

Rense tekstil


stigoth

Recommended Posts

Er temmelig fersk i gamet og tenkte å søke opp noen tips her på forumet. Har funnet utrolig mange fine tips ang bilpleie utvendig men ikke så mye på interiør.

Tenkte å rense tekstilmattene og belegget i bilen. Har ikke noe rensemaskin så alt må gjøres for hånd. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noe som duger her?. Kan jeg feks bruke surfex hd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville prøvd CG Green Clean (evt. annen interiørrens?) først. Virker som den er veldig populær her på forumet, har sett den bli brukt på matter (plast og tekstil) med stort hell også.

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Green Clean er veldig populært. Tenkte å legge inn en bestilling hos blankbil.no pga av tilbud på sufex hd og prickbort.

Men dem er fri for green clean. Og å bestille en slik flaske hos noen andre gjør flaska dobbelt så dyr pga frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har du våtsuger da?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Green Clean er veldig populært. Tenkte å legge inn en bestilling hos blankbil.no pga av tilbud på sufex hd og prickbort.

Men dem er fri for green clean. Og å bestille en slik flaske hos noen andre gjør flaska dobbelt så dyr pga frakt.

Bare et lite generelt tips, koster bare 15 kroner mer å bestille det samme fra Bilnerden (fastpris såvidt jeg vet), bare synd de ikke fører CG sine produkter.

Kan også være lurt å vurdere å bli VIP-medlem. Da får man fra 10-40 % rabatt i nettbutikkene til samarbeidspartnere til DCN. Kjøper man for ~2000 kroner eller mer i løpet av 1 år er pengene spart inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Bilnerden heller ikke har iron x som jeg også tenkte å bestille.

Det du sier om å bli VIP medlem er ett godt poeng.

Tenkte å legge inn ei bestilling nå på rundt 2000,- for produkter inn og utvendig. Men det ligger så mye tips

om produkter på forumet at jeg greier ikke å finne ut hva jeg skal gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Ser Bilnerden heller ikke har iron x som jeg også tenkte å bestille.

Det du sier om å bli VIP medlem er ett godt poeng.

Tenkte å legge inn ei bestilling nå på rundt 2000,- for produkter inn og utvendig. Men det ligger så mye tips

om produkter på forumet at jeg greier ikke å finne ut hva jeg skal gå for.

BN har Korrosol inne som er like bra om ikke bedre syntes jeg.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_34&products_id=304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Green clean er en apc. Det er linket til en apc som er rimelig lik..

Surfex er en del sterkere og ville kanskje vrukt rensemaskin for å få ut alt.

Tror du kan leie i de store byene.?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Bilnerden heller ikke har iron x som jeg også tenkte å bestille.

Det du sier om å bli VIP medlem er ett godt poeng.

Tenkte å legge inn ei bestilling nå på rundt 2000,- for produkter inn og utvendig. Men det ligger så mye tips

om produkter på forumet at jeg greier ikke å finne ut hva jeg skal gå for.

Satte sammen en liten pakke til deg, er ganske fersk selv, men gjorde ganske grundig research på de produktene jeg kjøpte selv for litt tilbake (gikk dog for Iron X og CG CW&G, men har hørt mye bra om CG Maxi Suds 2 og CG Glossworkz også). Grunnen til at jeg valgte Maxi Suds 2 i denne pakken er at CW&G er utsolgt hos AlienAutospa. Med VIP-rabatt blir det da totalt 2125,- levert.

Du trenger også sprayflasker (jeg har kjøpt Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 1 liter hos BN til Surfex (3 flasker med forskjellig blandingsforhold) og Atomiza Flaske 947 ml + Atomiza Chemical Spray Head til Green Clean + diverse.

Microfiber tørkehåndkle er også lurt å kjøpe, GTechniq Zero Scratch Microfibre Drying Towel virker populære, men har ikke brukt de selv

qyX65f7.jpg

W92QFH0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for veldig gode tilbakemeldinger. Den pakken som ble satt opp litt ovenfor her ser ut til å kunne passe meg veldig bra.

VP APC ser ut som ett godt kjøp men i den testen som blir linket til ovenfor ser det nesten ut som surfex hd gjør jobben bedre.

250,- for å leie seg en maskin var mye billigere enn jeg trodde så her er det bare å slå til.

Trenger jeg børste for interiør og evt tips ville vært flott?

Har delskinn så må kanskje på med noe her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børste til interiør må man vel nesten ha ja. Har ikke fått brukt den børsten jeg kjøpte enda, så håper noen andre kan komme med anbefaling på dette området. Tror ikke jeg ville brukt den på skinn i hvert fall.

Ang. rensemaskin så er det bare snakk om 8 døgns leie før man har betalt for en SS rensemaskin, men den sprenger budsjettet ditt ganske kraftig da :). Kommer til å kjøpe en slik en selv, håper bare det kommer et godt tilbud på den snart.

Du "trenger" også glassrens og mindre mikrofiberkluter, har ikke noe konkret å anbefale her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Fine lister her.. Men dette er vel priser uten vip rabatt? Jeg tror nesten du tjener på å bli vip, for så å kjøpe ev samme pakke?

Har ikke regnet på det, men tenkte du kanskje kunne "spare" litt allerede på første ordre:)

Bor du i Trondheim (ville jeg) tatt en tur innom Scandicshine en dag, og slå av en prat. De butikkene som er nevnt er det ikke noe galt med, og bruker de selv, men det er noe med å kunne dra fysisk i "butikken" (synes jeg da:))

Var bare noen tanker på tampen av kvelden, du kommer nok til å ende opp med en finfin pakke uansett hva du velger å gjøre:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine lister her.. Men dette er vel priser uten vip rabatt? Jeg tror nesten du tjener på å bli vip, for så å kjøpe ev samme pakke?

Har ikke regnet på det, men tenkte du kanskje kunne "spare" litt allerede på første ordre:)

Bor du i Trondheim (ville jeg) tatt en tur innom Scandicshine en dag, og slå av en prat. De butikkene som er nevnt er det ikke noe galt med, og bruker de selv, men det er noe med å kunne dra fysisk i "butikken" (synes jeg da:))

Var bare noen tanker på tampen av kvelden, du kommer nok til å ende opp med en finfin pakke uansett hva du velger å gjøre:)

VIP-rabatten blir først trukket fra når du velger "gå til kasse", men totalprisen jeg oppga inkluderer frakt og VIP-rabatt (2125,-)

Er smått sjalu på dere som har en butikk i nærheten sånn som ScandicShine, men vær obs på at det kan lønne seg å bestille fra andre plasser selv om du da må betale for frakten.

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Da er det bare å druse på:)

Ja det er veldig ålreit å kunne gå i butikken fysisk om man f.eks har glemt noe man trenger, eller skal ha storhandel for den saks skyld. Også er det jo også slik at pris er en faktor og det er vel som regel jo billigere, jo bedre:)?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Scandicshine egen butikk en kan handle i fysisk eller må det bestilles på nett og evt hentes der? Og får en VIP rabatt også om en handler i butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke for meg de er så vanskelig med vip rabatten uten og kan garantere noe. Men turen fra Tronheim til Verdal er vel litt lengre enn att det kan forsvares så veldig. Rita (Ordføreren) skal jo også ha sin del av handleturen i form av bompenger :mad:

https://www.google.no/maps/dir/Trondheim/Stiklestad+alle,+7650+Verdal/@63.5981894,10.6685589,10z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x466d319747037e53:0xbf7c8288f3cf3d4!2m2!1d10.3950528!2d63.4305149!1m5!1m1!1s0x466d7c7aef045d8b:0x167a71278f51b5cd!2m2!1d11.4914079!2d63.7935725

Saab 9-3, 2004 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...