Gå til innhold

Skade på nye felger!


WLN

Recommended Posts

Fikk i dag tilsendt nye felger! Var overlykkelig over at de hadde komt, og tok meg fri halve dagen for å få dem i hus. Allerede på postterminalen begynte det å skurre da jeg la merke til at samtlige felger hadde stygge hakk/riper antagelig etter dekkene ble montert på! Jeg tok dem me hjem for å sjekke hvor store skadene var og om det eventuelt var flere skader, da fant jeg ut at det var værre en antatt. En av skadene ser ut som om noe i lakkerings prosessen har godt skeis. Har tenkt å skrive en mail til de jeg kjøpte felgene av, sende bilder og høre hva de kommer til å gjøre med saken. Noe annet jeg bør tenke på/tips ??

Endret av WLN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør dra tilbake til posten og si at du skal ha skadeskjema for levering av vare, du fyller ut den og de sender inn pakken for konklusjon om hvem sin feil det er siden varen har blitt skadet. Etter du har fylt ut skjemaet så sender du kopien av skjemat til den sjappa der du kjøpte felgene :) Er sånn jeg pleier å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tog disse kjapt slik at dere kan se..har flere bilder men det er disse skadene som går igjen på hver felg


Her er den i front på felg, var den eneste. Resten en inni eller "bak" felgene


Du bør dra tilbake til posten og si at du skal ha skadeskjema for levering av vare, du fyller ut den og de sender inn pakken for konklusjon om hvem sin feil det er siden varen har blitt skadet. Etter du har fylt ut skjemaet så sender du kopien av skjemat til den sjappa der du kjøpte felgene :) Er sånn jeg pleier å gjøre

Men dette er noe som uten tvil har skjedd når de la på dekkene ? kan ikke forstå at de skal argumentere med noe annet :)

post-7476-0-18847400-1394194173_thumb.jp

post-7476-0-71668800-1394194174_thumb.jp

post-7476-0-13742400-1394194176_thumb.jp

post-7476-0-40144400-1394194177_thumb.jp

post-7476-0-75552800-1394194178_thumb.jp

post-7476-0-56859100-1394194364_thumb.jp

post-7476-0-61812100-1394194365_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Det tredje fra bunnen er i hvert fall en omleggingsmaskin uten beskyttelsesputene den skal gripe med. De andre ser ut som skjødesløshet ved håndtering/omlegging og muligens noe transportskader... men hvis de kom i hel og uskadet embalasje så må det jo ha skjedd før de ble pakket.

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de som har lagt på dekkene som har vært uheldig ;) ville enkelt og greit bare ringt til de du har kjøpt felgene av, forklart de problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ankom terminalen sto de uten embalasje men med papp og skumgummi mellom hver felg i et sånn transport bur. Det vises på noen av bildene. Alle skadene uteom den ene som er i front ( det siste bilde ) virker som om det har skjedd i en omleggings maskin, på alle felgene ligger hakkene/ripene på 0 - 90 - 180 - 270 grader, så det kan jo ikke være noe annet:-)

Denne kan nesten legges i "frustrasjons mappa", bare MÅTTE får det ut og vise alle andre hva som hadde skjedd :)

Har snakket med dem og skulle sende bilder, så får vi se hva de sier :)

Endret av WLN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan de merkene på dekka dine komme fra dekkomleggings maskinen kanskje ? den som holder fast felgen mens du setter på dekket på felgen ?:P

Ser ut som det ja ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg sendt tilbake hvertfall. Hadde ødelagt hele godfølelsen med nye hjul..

Hehe ja, fikk en klump i halsen. Ikke bare fordi jeg aldrig kunne latt være å tenke på at jeg hadde riper på innsiden av mine helt nye felger. Men også fordi der var hele min "Nye felger VS Autobahn" helg gått rett til helvette :)

Endret av WLN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kontaktet de du handlet felgene hos?

Ja jeg snakket med dem på fredag, og fikk sendt over bilder. Kl var 14:00 så jeg reiner med at de fleste var innstilt på helg og at jeg hører fra dem i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...