Gå til innhold

Diverse produktspørsmål.


StigBjerke

Recommended Posts

StigBjerke

Har litt diverse spørsmål om noen produkter jeg skulle hatt "bedre ytelse" fra.

Først og fremst har jeg prøvd meg på Maguire's "All rim and tire" felgrens, den fungerte helt ok, men jeg føler at Sonax sin wheel cleaner var en del grundigere. Er det noen alternativer til dette? Helst noe jeg får kjøpt over disk i Norge, det går mye felgrens. ;)

Og så har vi Såpe. Lurer på hva folk anbefaler. Har den "blå" såpa til Maguire's. Funker ganske bra men det er ikke noe sånn utrolig mye skum. Nå skal det nevnes at jeg bruker bøtter og vaskehanske, ikke skum pistol. Noen som har anbefalinger?

Lakkrens er det siste spørmålet mitt. Hittil har jeg vasket grundig, og brukt en claybar før eventuelt voksing eller polering. Mange ganger føler jeg at jeg sløser litt med clay og at jeg kunne brukt en form for rens først. Hva er det så jeg burde gå etter?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Jeg har brukt Espuma sin felgrens lenge nå. Meget fornøyd med denne.

Kjøpte en 5 liter for lenge siden, og føler aldri jeg blir ferdig med denne :P

Blandes ca 1:10 - så for 390,- får du ca. 50 liter felgrens(!)

Fås kjøpt hos Blank Bil http://www.blankbil.no/products/espuma-revolution-wheel-cleaner-5l

Min favoritt såpe er CG MaxiSuds2 (og det ligger litt i navnet at den produserer greit med skum)

Fås kjøpt i både halvliter og gallon.

Til rens av lakken før clay kan du bruke Korrosol/Iron-X osv. mange versjoner av disse. Men produktene er ganske like. De løser opp metallpartikler som piggstøv og bremsestøv. Det vil også være med å gjøre bruken av clay mer skånsomt :)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CG MaxiSuds2 får du hos Alien autospa, Scandicshine, Blankbil (kun 450ml tror jeg), Partsandretards, Exint, dette er de jeg finner i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StigBjerke

Skal ikke se bort ifra at jeg må prøve den da nei. :)

Er det forresten noen som har erfaring med Maguire's såpa som skal vaske og vokse samtidig? Den "gule såpa" som jeg liker å kalle den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Espuma felgrens blir ikke en annen farge når den løser opp partikler på felgene.

Men den rengjør veldig bra, og det er det viktigste for meg :)

CG såper fås i halvliter og gallon hos de fleste nettbutikkene :)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StigBjerke

Skal sjekke dem begge ut. Får prøve denne CG såpa når jeg er tom for Maguire's.

Angående Espuma felgrens, det er litt skuffende. Det er så moro å se felgene blir lilla. Men pytt pytt, er vel hvor bra den vasker som er viktigst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StigBjerke

Trur nok jeg overlever uten den blødende effekten. Men skal ikke nekte for at det er veldig tilfredsstillende å se produktet endre farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg, kjempe gøy å se møkkete felger bli helt røde. Bruker selv Espuma og klarer meg fint uten den røde effekten, hvis fristen for litt blod skulle bli stor så har jeg både Sonax sin felgrens og Rim7 lett tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Du kan jo kjøpe P21S eller Rim7 hvis du vil ha en blødende effekt, men disse kan ikke blandes ut like mye som Espuma kan.

Espuma er grei til forvask av felgene synes jeg, den er enda ett godt stykke unna P21S som fint kan blandes ut 1/3 og tar da fortsatt vesentlig bedre enn Espuma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...