Gå til innhold

Audi a6 Xenon lykter


Nico94

Recommended Posts

Hei, akkurat kjøpt meg en Audi a6 3.2 quattro 2005 (sedan), jeg lurer på hvor mye det vil koste og bytte til Xenon lykter foran. noen her som vet dette?

Endret av Nico94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Automatisk høyderegulering, er vel sikkert lyktespylere på bilen, lampene ligger ofte på 2-3000,- pr stk brukt, nypris vil du ikke tenke på en gang. Samt at det å få det godkjent kan bli et mareritt.

Så, vil heller anbefale deg å kjøpe noen gode halogen pærer, Osram Nightbreaker + f.eks og en LED bar som du diskret plasserer under skiltet, med snap on/off kobling f.eks :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at om du skal ha lovlig xenon med høyderegulering MÅ du ha noen sensorer og kontrollbokser som føler på understellet om hvilken vinkel du står i osv...er vertfall en hel hurv med slike bokser på min Citro :P

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg sjekka hva det ville koste å få ettermontert på outlandern min. Ca 50k

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Jeg sjekka hva det ville koste å få ettermontert på outlandern min. Ca 50k

Ink Mva eller?

Inni JØSS for en pris... :blink:

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jepp. Typ 15k Per lampe + jobb med følere på akslinger osv osv

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Med de prisene så er det ikke rart at det er et seriøst marked for xenonkit..

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er enig i at det rett å slett er jævelig å møte biler med uorginal Xenon? Er jo en grunn til at det er slik, samtidig at som jeg mener det er litt vel strengt. Et krav skulle iallefall vært korrekt stilte lys!

Kaster sten i glasshus når jeg innrømmer at jeg faktisk har uorginal Xenon på både motorsykkelen og bilen. Accorden fra 91 har dog fantastiske lys nå, og jeg har stilt nærlysene noe lavere enn jeg ville gjort med vanlig halogen H4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Ja, det er helt jævlig... Men majoriteten "bryr" seg jo fint lite, så lenge de ser bedre selv :)

Begynner å bli litt OT. Men TS, en god LED bar er nok heller å anbefale da enn å begynne konvertering fra halogen til Xenon :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Sjekk ut theretrofitsource. Jeg bygde om mine lykter fra halogen til xenon, ikke helt lovlig men er vertfall OEM xenonprojektor og d2s som er brukt, og det blender IKKE. :)

Sjekk forøvrig ut tråden min for fremgangsmåte, dette er riktignok en C5 a6, og ikke en C6.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/16595-northhomies-2002-audi-a6-naa-med-bi-xenon/?p=381747

Endret av Northhomie

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontert xenon med høydejusteringen på max blender granska bra, justerer man ned lysene litt er det ikke så fryktelig ille. Men jeg blir ofte blendet av biler med originale xenonlys som kjører på fartshumper/ujevn vei fordi høydejusteringen på dagens biler ikke er raske nok, og har ikke sjangs å holde følge med humper o.l. Jeg tror nok xenonlys er en utdøende rase, og de nye led/laser lysene kommer til å ta helt over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Det tror jeg nok du bare kan glemme egentlig, hvertfall det å få det godkjent :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Men du er enig i at det rett å slett er jævelig å møte biler med uorginal Xenon? Er jo en grunn til at det er slik, samtidig at som jeg mener det er litt vel strengt. Et krav skulle iallefall vært korrekt stilte lys!

Kaster sten i glasshus når jeg innrømmer at jeg faktisk har uorginal Xenon på både motorsykkelen og bilen. Accorden fra 91 har dog fantastiske lys nå, og jeg har stilt nærlysene noe lavere enn jeg ville gjort med vanlig halogen H4.

...og dermed forsvinner hele poenget med å ettermontere kraftigere lys, siden du peker det rett i asfalten. Og du spyr fremdeles ut strølys, særlig fra så elendige halogenreflektorer som de Accordene der har...

Ja, det er helt jævlig... Men majoriteten "bryr" seg jo fint lite, så lenge de ser bedre selv :)

Begynner å bli litt OT. Men TS, en god LED bar er nok heller å anbefale da enn å begynne konvertering fra halogen til Xenon :)

LED er ikke noen magisk løsning for å få mindre strølys enn med xenon. Det kreves fremdeles en korrekt designet reflektor og/eller projektor for å få lyset dit man vil.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

...og dermed forsvinner hele poenget med å ettermontere kraftigere lys, siden du peker det rett i asfalten. Og du spyr fremdeles ut strølys, særlig fra så elendige halogenreflektorer som de Accordene der har...

LED er ikke noen magisk løsning for å få mindre strølys enn med xenon. Det kreves fremdeles en korrekt designet reflektor og/eller projektor for å få lyset dit man vil.

Tenker mer på som Ekstralys/fjernlys, ikke som "kjørelys".

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettermontert xenon i nær og fjernlys. Kjøpte nye linselykter for å blende minst mulig i motsetning til de gamle lyktene. Har stilt nærlysene slik at de ikke blender (mener jeg da hvertfall). Har aldri fått noen kommentarer på det og bilen gikk gjennom EU-med xenon og ledninger liggende synlig. Langlysene derimot blender ganske bra, men jeg blender da ned når jeg møter noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Må man egentlig på tilsynet for å få godkjent ettermontert orginal xenon med automatisk høydejustering, spyling osv?

jepp, det må godkjennes.

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...