Gå til innhold

Rust på dør, tips?


anto

Recommended Posts

Heisann,

Har fått litt rust på venstr dør. Noen som kan forklare hvordan jeg bør gå frem for å fikse dette? (Helst uten å demontere døren)

Andreas

post-7640-0-82900500-1393853683.jpg

Endret av anto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Bilt Hamber Hydrate 80. Påfør etter bruksanvisning. Kjøp lakkstift hos forhandler og pensle på baselakk til det dekker. Pensle deretter på klarlakk og la det tørke.

Slip/våtslip så overflaten blir jevn og glatt, deretter poler opp igjen glansen.

Foreløpig fungerer dette bra for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Bilt Hamber Hydrate 80. Påfør etter bruksanvisning. Kjøp lakkstift hos forhandler og pensle på baselakk til det dekker. Pensle deretter på klarlakk og la det tørke.

Slip/våtslip så overflaten blir jevn og glatt, deretter poler opp igjen glansen.

Foreløpig fungerer dette bra for meg. :)

Hva er forskjell på Hydrate 80 og Deox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrate80 reagerer med rusten og skaper en svart og hard hinne som hindrer rusten i å utvikle seg. Konsistensmessig nesten som epoxy også når den tørker.

Har brukt mye Hydrate80 på steinsprut siste måneden, og foreløpig later det til å fungere veldig bra.

Testet den på ei traktorskuffe før jeg brukte den på bilen, bare for å se effekten.

Deox spiser opp rust og etterlater bart stål. Jeg kjøpte ikke den da jeg har sandblåser som jeg bruker om jeg skal få det helt rustfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrate80 reagerer med rusten og skaper en svart og hard hinne som hindrer rusten i å utvikle seg. Konsistensmessig nesten som epoxy også når den tørker.

Har brukt mye Hydrate80 på steinsprut siste måneden, og foreløpig later det til å fungere veldig bra.

Testet den på ei traktorskuffe før jeg brukte den på bilen, bare for å se effekten.

Deox spiser opp rust og etterlater bart stål. Jeg kjøpte ikke den da jeg har sandblåser som jeg bruker om jeg skal få det helt rustfritt.

Hvilken konsistens har Hydrate80 rett fra flaska? Er den såpass fast at den vil fungere som sparkel på en lodrett flate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På virkelig, virkelig rustede deler der metallet er fullt av porer (gravrust), vil jeg absolutt anbefale det.

Der hvor det så vidt har blitt en brun hinne på bart metall, virker det som om Hydrate80 reagerer bra med det lille som er av rust. Jeg pusser alltid bort løs rust før påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Lakkstift og baselakk, er det samme ting?

Når du kjøper flekklakk hos f.eks forhandler er det 2 beholdere med pensel i lokket, en med baselakk og en med klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som yoghurt. Den skal pensles på, og vil da ikke sige. Men sparkel, det er det ikke.

Er det mulig å pusse over i etterkant, for å så prime og lakkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å pusse over i etterkant, for å så prime og lakkere?

Jeg har faktisk ikke prøvd. Den er litt som epoxy når den tørker som sagt, altså mer sånn plastikk-aktig. Jeg har penslet på base, og slipt den jevn før klarlakk, og fått bra og jevnt resultat.

vil dette funke på hjulbuer?

Jeg har foreløpig testet dette på noe traktorutstyr, og hjulbuer på to biler. Da Hydrate80 ikke blir stivt og sprøtt som lakk, vil jeg tro det egner seg godt på steder som kan være utsatt for steinsprut.

Jeg vet dog ikke hvor god heft lakken får på den enda, jeg har bare brukt produktet en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...