Gå til innhold

Produkter til rød 2010' Saab 9-3.


Ov3rB00st

Recommended Posts

Ov3rB00st

Hei folkens.

Litt om meg.

Kommer opprinnelig fra nordnorge og har flyttet til Stavanger for jobb. Fått meg fin jobb i offshorebransjen og trives så langt.

Litt om bilen.

Var innom en bilforhandler tidligere i uken å kjøpte en "ny" bil av merket Saab 9-3. Bilen har forhandleren tidliger brukt som leiebil når andre har hatt sine biler på verksted, så bilen har ikke rullet lengre enn 22000km.

Men som tittelen sier så er bilen rød og jeg er redd den skal falme ganske fort. Så tenker å gjøre noe mot dette. Og siden jeg er helt fersk på dette me vask, polering +++ så håper jeg at folk her inne ikke er vanskelig med hjelp og tips :)

Første spm til dere. hva anbefaler dere til rengjøring av interiør type dashbord/allround. vil helst ha spray...

-Martin

post-7774-0-29089900-1393804872_thumb.jp

post-7774-0-13171800-1393804868_thumb.jp

post-7774-0-12718700-1393804870_thumb.jp

Og etter en rengjøring i motorrommet :)

post-7774-0-37945800-1393804935_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ov3rB00st

Hmm. ser jo lovende ut, får bestille en flaske da :P Er det en nettside som har "alt" man trenger så man slipper å ha konto på 15 forskjellige nettsider for å få handlet inn til bilpleien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ov3rB00st

Okei. På førerdøren så kan det se ut som døren har blitt byttet ut en gang i sin tid for det er litt fargeforskjell fra førerdøren å til resten av bilen :/ er dette noe som kan fikses med noe vidundremiddel (lakkfornyer ellerno)? bilen er laser rød. Er en ganske irriterende feil når man vet den er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Dessverre får du nok ikke gjort noe med det... kjedelig med fargeforskjell:(

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Ang. spørsmål om rengjøring av dash.
Til alt interiørvask synes jeg Scholl Spam er langt mer effektiv enn Green Clean.
Men skal du ha tilbake den naturlige gløden plast og vinyl hadde da bilen var ny anbefaler meg enten Scholl Purple, eller Auto Finesse Spritz. Begge gir en matt naturlig finish, men AF Spritz kan brukes over glasset på speedometer, naviskjern etc uten at det blir skjolder, det kan ikke Purple.
Spritz lukter ganske mye vanilje (ikke ubehagelig i min nese), så om du ikke takler vanilje gå heller for Purple, mens om du ønsker mest mulig brukervennlighet gå for AF Spritz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ov3rB00st

Takk for innslag :)

Er åpen for alle alternativer. må nesten prøve litt forsjellige sorter skal jeg finne en jeg liker :) Er den Scholl spam en allrengjører eller primert for dashbord? Er jo ikke så mye å fornye når bilen bare knapt har rullet 22000 km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Spam er en APC og kan brukes til det meste unntatt glass (lager noe jævlig med skjolder og etterlater en kjip hinne). Jeg har brukt den som avfetting, til motorvask, tekstilrens, interiørvask og kjøkkenvasking. Funker som en kule. :)

Det eneste negative med den er at den er ganske dyr, men kan blandes ut noe for å gjøre den litt drøyere.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ov3rB00st

Nå her jeg fått vasket og polert bilen min endelig. Og jeg er til nå veldig fornøyd med produktene jeg har brukt :) Her er et par bilder av litt vannperler etter jeg spylte bilen idag.

post-7774-0-49940900-1396290735_thumb.jp

post-7774-0-21017900-1396290738_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...