Larsern 1 523 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 (endret) Vanligvis bruker jeg all min tid på kundebiler og jeg kjører rundt i en møkkete bil full av vaskeriper og annet snadder. Men denne gangen skulle det bli andre boller og min nyinnkjøpte Range Rover Sport har fått en skikkelig runde før jeg tar den i bruk. Dessverre gjenstår det rens av gulvteppe og pleie av skinnseter, men siden kundebilene venter får vi ta dette senere. Og ja... Døren foran på passasjersiden skal lakkeres på nytt ved anledning Til sammen har det gått med litt over 30 timer på denne. Vask: - Prickbort - Bilt-Hamber Korrosol - Autofoam - Swissvax Car Bath Lakk: - Rupes Bigfoot 15 grønn/blå - Rupes Bigfoot Mini blå/blå - Rupes Bigfoot 15 hvit/gul - Rupes Bigfoot Mini gul/gul - GTechniq C1 - GTechniq EXOv2 Glass, felg og plast - Bilt-Hamber Auto Wheel - Bilt-Hamber Korrosol - Bilt-Hamber Surfex HD - GTechniq T1 - GTechniq C4 - GTechniq G5 Interiør - Bilt-Hamber Surfex HD - GTechniq W2 - GTechnq G6 - Swissvax Pneu Resultatet: Endret 22 Februar, 2014 av Larsern 40 Siter 2003 Porsche Carrera 2 2004 Range Rover TD6 Samlede S&S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 22 Februar, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 Nydelig resultat på en grom bil. Gode bilder også, som fikk frem 50/50 på en utfordrende farge. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 Grom bil ja, gratulerer med den! Flott utført jobb med fine bilder også! Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemiarwen 142 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 Veldig bra, bilen ble jo ny. Fantastisk skute dette der, kunne tenkt meg en slik. Cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 Kjekt å kunne ta ei runde på sin egen bil også, bra resultat vart det også Cred! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 Ser bra ut så langt Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth O 3 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 Meget bra arbeide! Fint å få tatt en runde på egen bil Siter '09 Mazda 6 Sport 2.2 MZR-CD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 God jobb på en heftig bil Cred! Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 22 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2014 Lekkert arbeid Cred på du! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 23 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 23 Februar, 2014 Strøken jobb, Lars! Er det bare meg, eller er det fargeforskjell mellom dørene på passasjersida? Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 23 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 23 Februar, 2014 Porr! Cred! Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern 1 523 Skrevet 23 Februar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Februar, 2014 (endret) Takk for hyggelige tilbakemeldinger David: Nei, det er ikke bare deg. Vedkommende som har lakkert den en gang i tiden må ha svært dårlig syn. Får ta den sammen med bakfangeren når Volvoen er solgt. Endret 23 Februar, 2014 av Larsern Siter 2003 Porsche Carrera 2 2004 Range Rover TD6 Samlede S&S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 23 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 23 Februar, 2014 Hehe. Kikka på bildene noen ganger før jeg turte å si noe! Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 25 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 Februar, 2014 Lekkert!!! Har dere fått noe erfaring på holdbarhet med C1 + EXO V2? Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern 1 523 Skrevet 25 Februar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Februar, 2014 (endret) Jeg er ganske fersk når det gjelder GTechniq. Blir spennende å se med denne som går 10 mil om dagen ut og inn av Oslo Endret 7 Mars, 2016 av Larsern Siter 2003 Porsche Carrera 2 2004 Range Rover TD6 Samlede S&S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern 1 523 Skrevet 7 Mars, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Mars, 2016 (endret) På tide å børste støvet av en gammel S&S Det er nå to år siden denne ble laget og bilen har tilbakelagt 52 000 km siden den gang uten annet enn vask. Den har fått hyppige runder med både Prickbort, Korrosol og andre kjemikalier for å teste holdbarheten og jeg kan ikke si annet enn at jeg er imponert av holdbarheten og beskyttelsen fra C1+EXOv2. Først nå i vinter var det helt slutt på effekten av EXOv2-en, men til min store overraskelse beadet det faktisk friskt bak skiltet på bakluken når jeg plukket av dette og vasket Siden bilen allikevel ble parkert et par dager i påvente av diverse deler til håndbrekket passet det fint å få testet ut noen nye leketøy og få et nytt lag med beskyttelse på den. Rupes Bigfoot 15 Mark II i aksjon... Og en ny favoritt: Rupes Nano Valget falt på Gtechniq Crystal Serum Light toppet med EXOv2. Plast fikk Carbon Collective Oracle og ruter fikk to lag Platinum Paint. Klar for to nye år på veien Endret 8 Mars, 2016 av Larsern 11 Siter 2003 Porsche Carrera 2 2004 Range Rover TD6 Samlede S&S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic 623 Skrevet 10 Mars, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2016 et litt utenom detailing spørsmål Har selv snust på en slik og vert med å prøvekjørt når en kompis nylig handlet en 06mod. Hva er din personlige erfaring etter 2 år? Trekker du noe tilhenger? jeg må si at 2.7 en føltes virkelig for lat for den tunge bilen, men Tdv8 står ikke tett på markedet. Min personlige konklusjon er jo at halve hele UK er full av disse bilene, og at dem i norge har fått et litt ufortjent rufsete rykte? Siter E30 Turbo E34 Bi turbo bruksbil BMW 2002 Turbo under restaurering http://facebook.com/GusdalsCarCare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern 1 523 Skrevet 10 Mars, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2016 (endret) Jeg har trukket noe henger med den, men det er sjelden. Den fungerer utmerket til det og selv med 1000-1500 kg bakpå går bilen akkurat like bra/dårlig (stryk det som ikke passer) 2.7-en er ikke noen rakett, men alt i alt fungerer det greit. Det eneste som er "sport" på en slik bil er emblemet bak uansett Selv er jeg veldig fornøyd med bilen. Har hatt lite trøbbel med den og sitter igjen med inntrykket at den har et svært ufortjent rufsete rykte. Dog er det enkelte ting som kan være håpløst kostbare å utbedre på disse som man for all del vil unngå som turbo, dyser, glødeplugger osv. Stort sett motorrelaterte ting. Bremserdeler, hjuloppheng, luftfjæring og lignende koster ikke mange kroner fra England og er greit å skru på selv. Det eneste jeg ikke er så happy med er at servicene er kostbare. 240 000-servicen som akkurat er gjort på min koster 17 000 kr og det er ikke reg. reim eller noe slikt på programmet (for da blir det enda verre) Kunne jo gjort disse tingene selv, men da sitter jeg nok fort med en bil det vil være vanskelig å selge hvis man ønsker det. Endret 10 Mars, 2016 av Larsern Siter 2003 Porsche Carrera 2 2004 Range Rover TD6 Samlede S&S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alextech 970 Skrevet 10 Mars, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2016 Nice Lars! Hvilke egenskaper/hensikt er det i og legge CS, og EXO? Vil man ikke være godt nok dekket ved å kun legge en av de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern 1 523 Skrevet 10 Mars, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2016 Fungerer veldig bra med en av de, men ifølge GTechniq er kombinasjonen det beste. Nå har jeg to lag Crystal Serum Light på P38-en og kombinasjonen på RRS-en så får vi se hvor stor forskjell det er i praksis og hvordan holdbarheten er på begge to Siter 2003 Porsche Carrera 2 2004 Range Rover TD6 Samlede S&S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.