Gå til innhold

Carpro Hydro2


mariushh

Recommended Posts

Jeg jobber for en Møller-forhandler og har nettopp brukt opp en prøveladning på 500ml Hydro2.

Selve metoden med kun å spraye på og spyle av er utrolig enkel. Det beeder meget godt. 5L er bestilt.

Mitt spørsmål som jeg har fått flere svar på er om gammel voks(les ny spray-wax fra klargjøringen) må fjernes helt for å oppnå 3mnd levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg brukte den også rett oppå eksisterende, eller nesten fraværende behandling, og da hadde jeg fortsatt beading fra Hydro2 etter nesten 4 måneder. :)

Den var jo selvsagt litt slappere enn nylagt, men fungerte likevel bra.

Men når det skal sies, så har jeg blitt mer glad i Gtechniq C2v3. Billigere og holder minst like bra om du bruker den på samme måte. :) Enda lenger om man bruker den på tørr bil som en QD. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, spennende denne C2v3 ja. Kanskje den jeg kommer til å bruke på egen bil da. Hydro2 er tenkt brukt som en hyggelig greie på bilen før kunden får den. Derfor essensielt at det er raskt og enkelt. Får teste C2v3 neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den også rett oppå eksisterende, eller nesten fraværende behandling, og da hadde jeg fortsatt beading fra Hydro2 etter nesten 4 måneder. :)

Den var jo selvsagt litt slappere enn nylagt, men fungerte likevel bra.

Men når det skal sies, så har jeg blitt mer glad i Gtechniq C2v3. Billigere og holder minst like bra om du bruker den på samme måte. :) Enda lenger om man bruker den på tørr bil som en QD. :)

Står at den kan vare opptil 8 mnd... Må si at det er imponerde om det stemmer

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bruker c2v3 som spray etter vask står det blandes 1:2 . Hvis jeg tar 1 dl c2v3 skal jeg da ta 2 dl vann , blir det riktig blanding da? Leser noen steder at en skal blande 1:3 , hva er best ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Hmm, spennende denne C2v3 ja. Kanskje den jeg kommer til å bruke på egen bil da. Hydro2 er tenkt brukt som en hyggelig greie på bilen før kunden får den. Derfor essensielt at det er raskt og enkelt. Får teste C2v3 neste gang

Bra innstilling til kundene :) Slik er det ikke alle forhandlere som er dessverre.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt at voks på lakken ikke er ønsket før påføring av Hydro2. Jeg klarer ikke å finne ut av om inneholdet av voks i Meguiars NTX car wash er for høyt til at det tufser seg til. En fra Norskprol sa at den inneholdt, mens den andre så lite at det ikke betydde noe. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Ja si det, jeg vasket bilen med Chemical guys extreme bodywash & wax før påføringen.

Hydro2 holdt over 2 måneder med enda god beading på min bil i allefall :)

Bare å prøve;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett. Da kjører vi på. Må si at dette er fantastisk produkt for en bilforhandler. På en meget raskt og billig måte kan det skinne av utstillingsbilene, demobilene er lette å vaske og kundene blir positivt overrasket over forseglete biler. Gleder meg til 5L ankommer butikken slik at jeg kan go bananas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
O.CT Tuning

Har Swissvax Shield på Audi S3n til kona, kan jeg bare legge denne på toppen for bedre varighet? Kan den brukes på frontruta?

Endret av O.CT Tuning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian1991
Har Swissvax Shield på Audi S3n til kona, kan jeg bare legge denne på toppen for bedre varighet? Kan den brukes på frontruta?


Knall på frontrute i allefall [emoji16][emoji1305]
Skal ikke være problem over voks , men tviler på at det er noe swissvax anbefaler [emoji1]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Den kan fint legges på, når voksen begynner og avta. Er bilen rimelig nyvokset, så ville jeg ungått dette, da den kan løse opp voksen, og du vil miste effekten av begge, og i værste fall, få skjolder. Jeg prøvde å legge Hydr02 på en bil med Soft99 på (ikke jeg som hadde lagt på denne), og etter avspyling og tørk, så lignet den sorte bilen på en zebra, å det var et herk å få bort etterpå.

Har du Swissvax på bilen, og vil ha en ekstra boost av voksen, så anbefaler jeg Swissvax Lotos Speed, som er en "quick wax" som er laget for dette.

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.CT Tuning
11 timer siden, Tommy skrev:

Den kan fint legges på, når voksen begynner og avta. Er bilen rimelig nyvokset, så ville jeg ungått dette, da den kan løse opp voksen, og du vil miste effekten av begge, og i værste fall, få skjolder. Jeg prøvde å legge Hydr02 på en bil med Soft99 på (ikke jeg som hadde lagt på denne), og etter avspyling og tørk, så lignet den sorte bilen på en zebra, å det var et herk å få bort etterpå.

Har du Swissvax på bilen, og vil ha en ekstra boost av voksen, så anbefaler jeg Swissvax Lotos Speed, som er en "quick wax" som er laget for dette.

Skal Lotos Speed legges på tørr lakk, eller kan den legges på før tørking av lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Den skal i utgangspunktet dusjes på tørr lakk, og ikke mye. 3-4 fine dusjer på et panser, tørk over med MF, snu MF og tørk over en gang til. Ligger det mere produkt igjen da, så har du sprayet på for mye. Du kan bruke den på våt bil, etter vask, før tørking, men den blir da naturligvis vannet ut, med deretter redusert holdbarhet.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...