Gå til innhold

Våtsliping


kris1986

Recommended Posts

Har akkurat bestilt noen ark med 2000, 2500 og 3000 papir (har 1200 for værre tilfeller..) Men kunne tenkt meg litt 4000 papir til RDS, noen som vet hvor det kan kjøpes? Og er det ark en bør holde seg vekk fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er det kun p2000 og p2500 som gjelder når man skal begynne å slipe..

Hvis man bruker f.eks p3000, runder man bare av..

Så jeg bruker i hovedsak p2000 til "cutting", og p2500 og p3000 til "refining" av sporene.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er det kun p2000 og p2500 som gjelder når man skal begynne å slipe..

Hvis man bruker f.eks p3000, runder man bare av..

Så jeg bruker i hovedsak p2000 til "cutting", og p2500 og p3000 til "refining" av sporene.

Ja, det har jeg skaffet meg, men leste en artikkel om de fine egenskapene til 4000-papir på biler som har myk lakk. Det var en renault med en del dypere riper, så slipte han lett over med 4000, dermed PO85rd, og da var det helt strøkent, dermed kan jeg bruke po85rd eller 106FA som ett steg ;)

Men 106fa klarer kansje 2500?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er det kun p2000 og p2500 som gjelder når man skal begynne å slipe..

Hvis man bruker f.eks p3000, runder man bare av..

Bruk 4000 papir aller først i horisonatal retning kun og tørt veldig forsiktig. På den måten vil du få frem riper og skader i lakken under som må korrigeres enkelt, for de diagonale linjene som 4000 papiret lager vil fremheve alt som bryter "mønsteret". I tillegg legger du et veldig godt grunnlag for videre sliping.

Så går du over med 2000 papir vått i samme horisontale retning som 4000 papiret og med lett lett trykk. Dette gjør du til 4000 "sporene" er dekket. Deretter begynner den ordentlige slipejobben. Vertikalt bruker du meget vått 2000 papir og sliper ordentlig til de horisontale linjene er borte.

Dette fungerer i alle fall veldig bra på Volkswagen-gruppen sine biler med hard klarlakk. På biler uten klarlakk ville jeg nok prøvd en annen metode med grovere papir ned mot 1200-1500 avhening av hvor mye sliping som trengs.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte 2000 papir som hadde ligget noen dager i vann, så gikk jeg over med SIP og 106ff. ble bra resultat men ripen var så dyp at må nok legges inn litt klarlakk for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk 4000 papir aller først i horisonatal retning kun og tørt veldig forsiktig. På den måten vil du få frem riper og skader i lakken under som må korrigeres enkelt, for de diagonale linjene som 4000 papiret lager vil fremheve alt som bryter "mønsteret". I tillegg legger du et veldig godt grunnlag for videre sliping.

Så går du over med 2000 papir vått i samme horisontale retning som 4000 papiret og med lett lett trykk. Dette gjør du til 4000 "sporene" er dekket. Deretter begynner den ordentlige slipejobben. Vertikalt bruker du meget vått 2000 papir og sliper ordentlig til de horisontale linjene er borte.

Dette fungerer i alle fall veldig bra på Volkswagen-gruppen sine biler med hard klarlakk. På biler uten klarlakk ville jeg nok prøvd en annen metode med grovere papir ned mot 1200-1500 avhening av hvor mye sliping som trengs.

Hvorfor skriver du dette til meg? Vet veldig godt selv hvordan jeg liker å gjøre det..

Og hvis jeg har en drøss med riper jeg vil fjerne, sliper jeg bare med p2000 til overflata er plan.. Blir showbil finish også det.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo ripene før 4000 papiret.. Der er jo derfor man velger å slipe ;)

Trodde bare ikke det at ull tok mer enn to hit med våtslip.. litt artig at ull er så grovt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...