Gå til innhold

GTechniq C1 + EXOv2 problem


Kimmen

Recommended Posts

Har planer om å legge disse på to biler snart. I den forbindelse har jeg lest litt på forskjellige forum om dette. Ser at enkelte får problemer med skjolder og "hazing" av denne kombinasjonen. Dette dukker ikke opp før etter en stund (etter kunde har overtatt bil). Løsning på problemet er å polere på nytt og legge ny coating :(. Eneste jeg har funnet som svar fra GTechniq på dette er at EXO er lagt for lenge etter C1. De anbefaler at EXOv2 legges 3-12 timer etter C1.

Er det noen (DavidRS feks) som har erfaringer med dette?

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C1 er knallhard etter 24t så det stemmer at du ikke bør vente lenger enn 12.

Et annet problem med "hazing" kan være at C1 rett og slett ikke er tørket vekk grundig nok og man opplever helligdager, eller at wipedown ikke er utført skikkelig så oljer og fett vil vise ugang

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Om ønskelig kan jeg spamme han med sms slik at han dukker opp pronte! :P

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

C1 er knallhard etter 24t så det stemmer at du ikke bør vente lenger enn 12.

Et annet problem med "hazing" kan være at C1 rett og slett ikke er tørket vekk grundig nok og man opplever helligdager, eller at wipedown ikke er utført skikkelig så oljer og fett vil vise ugang

Enig med du klumpen :-)

Det er litt jobb å tørke vekk C1, så ta deg god tid når du påfører og tørker av.

Kok gjerne opp litt vann som du legger klutene i også så blir de ikke harde og må kastes etter bruk :-)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hvis du er uheldig så kan du erfaringsvis få slike skjolder om du legger EXOv2 for tidlig eller for sent etter C1. Jeg har funnet ut at det beste er å sette bilen godt og varmt mens du jobber med C1, og mens den herder, gjerne 20 grader og oppover. Også vente 5-6 timer etter C1 er ferdig buffet til man starter på EXOv2. Buff NØYE på både C1 og Exo, bruk mange kluter.

Har også opplevd at det ikke var klart etter de anbefalte 3 timene, og når jeg da la på Exo fikk jeg en umiddelbar herding av begge deler, hadde ingen annen mulighet enn å polere og gjøre jobben på nytt på panseret.

Bare send en pm hvis du lurer på noe mer. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bøtte med glovarmt vann og godt med surfex i jeg. Du har faktisk ganske god tid på deg å buffe C1, ikke stress når du legger det. Sørg for at det dekker alt det skal, så buff godt at. Mener å huske at det tar ca 10 minutter før du begynner å få motstand på buffinga. Venter som regel 3-5 timer før jeg legger EXO på og det fungerer superbra, om en har tid og mer EXO igjen, så legg gjerne et strøk #2 etter minimum 3 timer fra første EXO. Ha nok kluter tilgjengelig, og ikke vær redd for å bruke de. Skader ingenting om du buffer 1 eller 2 ganger ekstra "strøk" etter du mener du har tatt alt. Bruk gjerne lys i forskjellig vinkler eller test ut hvor mange rare vinkler du klarer å få hodet ditt for å være sikker. Its worth it!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt C1 (+silo seal) tidligere, og det gikk jo meget bra;) Eneste problem jeg hadde da var lysegrå lakk, som ikke var lett å se hvor jeg hadde vært på. Ble mye rare hodevinkler da ja. Klutene la jeg fortløpende i en bøtte med kaldt vann og surfex. Merker man lett hvis C1 har herdet i kluten? Mine virker helt fine etter en natt i surfexvann og så en runde i maskin.

Begge bilene jeg skal ta er svarte, så regner med det er litt lettere å se hva man holder på med.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Mye styr det var med c1 og exo da. Nesten så jeg må handle meg gyeon også :P

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Var redd det kanskje kunne være microskopiske rester i kluten man ikke la merke til. Litt kjipt å oppdage dette når man buffer av LSP etter x antall timer med jobbing.

Klutene man bruker først etter påføring får jo en del restprodukt i seg, så ville vel merket det på disse.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Men kan noen forklare hvorfor man ikke kan vente f.eks 20 timer før man legger exo?\

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har noen av dere latt C1 herde 100%, gitt den en runde panel wipe for så å kline på exo?

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det skal jeg jaggu meg gjøre på panseret på japsen!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...