polishduden

Bankid på mobil

24 innlegg i emnet

Siden det er så mye eminent kunnskap ute å går her, så spør jeg her! :)

Jeg bruker, eller har brukt mobilen som kodebrikke. Nå de siste månedene så nekter det å fungere når jeg handler på nett.. Går igjennom alt av prosedyrer og bekrefter kodeord. Får opp at den sender melding, og bam! Hver jæv.. gang blir den avbrutt og jeg får feilkode c210. Jeg tok en runde og installerte på nytt for 2 dager siden, det ble vel 10 forsøk med avbrudd før det til slutt fungerte. Nå får jeg logga inn i banken, men ikke handla på nett. Dette har skjedd både hos swissvax og bilnerden. Noen kloke hoder der ute?

C210 Feilmelding fra brukersted. Kontakt brukerstedet..

Jeg vil tro det er veldig rart at begge har samme feilen..

Jeg betalte akkurat nå til bilnerden via mobil bank og det funka.... Skjønner ingen ting jeg

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med banken :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt bankid på mobil det siste året nå (sparebank1), og jeg kan ikke si annet enn at det er ekstremt ustabilt.

I perioder fungerer det som bare det, og i perioder gar den kun i lås når jeg skal handle fra nettbutikker, og av og til fungerer den ikke i det hele og det store, også plutselig er alt i orden igjen. Installere på nytt har aldri gjort noe forskjell her.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med banken :)

De har kunnskap på nivå med tannbørsten min. Har hatt en lengre samtale på fjesern med de.

Har brukt bankid på mobil det siste året nå (sparebank1), og jeg kan ikke si annet enn at det er ekstremt ustabilt.

I perioder fungerer det som bare det, og i perioder gar den kun i lås når jeg skal handle fra nettbutikker, og av og til fungerer den ikke i det hele og det store, også plutselig er alt i orden igjen. Installere på nytt har aldri gjort noe forskjell her.

Det er stikk motsatt av erfaringen min, men jeg har DnB da. Det har funka panser men så ble det bråslutt for et par mnd siden. Etter det har det vært game over. Handler mest bilpleie på telefonen så dragen ikke ser det ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BankID på mobil er generelt ganske ustabilt, og det er litt hit'n'miss (stort sett miss) om det virker.

BankID Norge holder på med en ny versjon av BankID, men om dette prosjektet inkluderer ny og oppdatert (og fungerende) BankID på mobil-klient også, vet jeg ikke.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Bankid på mobil har kutta helt ut her.. Jeg får ikke verifisert betaling ved netthandel. Kodeord og alt stemmer med får feilmelding 201 eller 210. Dette gjelder i flere nettbutikker. Hva gjør jeg?

Like ·
  • 373371_112737498764585_541970987_q.jpg
    DNB Hei Håkon! Forsøk gjerne å slå av og på telefonen din. Feilkoden du får tyder på kommunikasjonsfeil. Om det ikke skulle hjelpe kan du gjerne chatte med oss på dnb.no eller ringe 04800, så vi får sett nærmere på det! /kristine
  • 1119254_533770541_906432493_q.jpg
    Håkon Justad Slettet bankid fra telefonen via nettbanken. Begynte så å legge inn på nytt, men så feill jeg en eller annen kommunikasjonsfeil fra Telenor. Nå får jeg ikke en gang kjørt testen, får bare opp en eller annen feil fra Telenor.

    Der kom den plutselig i ga
    ...See More
  • 373371_112737498764585_541970987_q.jpg
    DNB Hei igjen Håkon!

    Det er ikke meldt om noe generell rusk i maskineriet, men det trenger jo ikke nødvendigvis bety at det fungerer knirkefritt for alle. Anbefaler deg å forsøke å skru av mobildata, WiFi og tastelås på telefonen – samt iMessage om du bru
    ...See More
  • 1119254_533770541_906432493_q.jpg
    Håkon Justad Takk for det, fikk lagt den inn på nytt på 3dje forsøk. Får håpe det funker knirkefritt igjen nå
  • 1119254_533770541_906432493_q.jpg
    Håkon Justad Fungerer ikke å handle med. Får feil c210. Fungerer til å logge inn i banken med. Irriterende!
  • 373371_112737498764585_541970987_q.jpg
    DNB God morgen Håkon.

    Feilkoden c210 betyr at det er kommunikasjonsfeil mot brukerstedet du forsøker å verifisere betalingen. Fint hvis du kan avvente å prøve igjen litt senere. Husk å ta en restart av telefonen når du forsøker på nytt. /Thomas F
  • 1119254_533770541_906432493_q.jpg
    Håkon Justad Jeg har prøvd i 2 måneder og det er mot forskjellige steder og telefonen har blitt restartet et titalls ganger. Kan dere teste opp mot brukersted?
  • 373371_112737498764585_541970987_q.jpg
    DNB Vi kan desverre ikke kjøre en test mot ett spesifikt brukersted. Brukerstedene kan selv velge om de vil tilby betaling med bankID på mobil til sine kunder. I og med at det fungerer greit for det å logge inn i nettbanken vår med bankID på mobil, så tyder det på at det er en krøll mot brukerstedet du forsøker å verifisere betaling. Ta gjerne kontakt med oss på 04800 eller via chaten, så kan vi kikke litt nærmere på det sammen. /Thomas F

U see my point Christer?

Skal jeg få dette til å fungere må jeg finne ut av det sjæl! Er dessverre snart ti år siden jeg jobba med kortbetaling på nett og mye som har skjedd siden da.

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også sjekke med Telenor om bankid er aktivert i abonnemente. Kan evt. sjekke Minside på Telenor.no eller så må du ringe 09000. Be dem daktivere for å så aktivere bankid igjen, og sjekk om simkortet er nyere enn datoen som er satt for bankid på mobil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også sjekke med Telenor om bankid er aktivert i abonnemente. Kan evt. sjekke Minside på Telenor.no eller så må du ringe 09000. Be dem daktivere for å så aktivere bankid igjen, og sjekk om simkortet er nyere enn datoen som er satt for bankid på mobil.

Takk for tips. Skal sende Telenor en epost. Husk at den fungerer til vanlige banktjenester og mobilbank. Det er ved netthandel at det streiker .

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet nå og det fungerer fint hos meg.

Jeg hadde et tilfelle på min egen bankID for et års tid siden der det sluttet å fungere helt, men etter å ha installert på nytt så gikk det knirkefritt. Men, det ser jeg jo ikke hjelper så mye hos deg..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk dag, da er ivertfall en leverandør utelukket. Klarer du å hente ut en feilmelding på transaksjonen min som ble avbrutt? Bestilte banner og waschpudel :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Skal sende Telenor en epost. Husk at den fungerer til vanlige banktjenester og mobilbank. Det er ved netthandel at det streiker .

Det er sant.. Men ville ringt å hørt med de nå, har åpent til 20.00

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte sim-kort kanskje? Jeg hadde også noe problemer i starten, fikk nytt sim-kort, og deretter har det funket utrolig bra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant.. Men ville ringt å hørt med de nå, har åpent til 20.00

Will do :)

Bytte sim-kort kanskje? Jeg hadde også noe problemer i starten, fikk nytt sim-kort, og deretter har det funket utrolig bra.

Jeg har hatt løsningen i 2 år på dette simkortet, forhåpentligvis gir Telenor meg svaret på om jeg trenger nytt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk dag, da er ivertfall en leverandør utelukket. Klarer du å hente ut en feilmelding på transaksjonen min som ble avbrutt? Bestilte banner og waschpudel :)

Den er ikke registrert hos nets i det hele tatt Håkon? Så der finnes ingen kode. Handel nr 2 gikk helt fint da :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke registrert hos nets i det hele tatt Håkon? Så der finnes ingen kode. Handel nr 2 gikk helt fint da :)

Hmm, Håkon ja :P Da har vi noe å jakte på. Telenor - Nets kommunikasjon. Tusen takk!

Nummer 3 ble kjørt på pc med vanlig brikke :)

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Skal sende Telenor en epost. Husk at den fungerer til vanlige banktjenester og mobilbank. Det er ved netthandel at det streiker .

Har du aktivert BankID for netthandel i nettbanken?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du aktivert BankID for netthandel i nettbanken?

Ja, hvis ikke hadde den ikke fungert som brikke og jeg hadde ikke fått tilsendt kodeord. Det er når det er bekreftet at det blir krøll

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, da er en meget utfyllende mail sendt til DnB. Da har jeg/vi gjort omtrent hele jobben for dem, også slipper jeg mye unødvendig hassel og spørsmål. :)

Nok en gang, takk for rask bistand Dag!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt bankid på mobil det siste året nå (sparebank1), og jeg kan ikke si annet enn at det er ekstremt ustabilt.

I perioder fungerer det som bare det, og i perioder gar den kun i lås når jeg skal handle fra nettbutikker, og av og til fungerer den ikke i det hele og det store, også plutselig er alt i orden igjen. Installere på nytt har aldri gjort noe forskjell her.

Samme erfaring med samme bank her også :(

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme erfaring med samme bank her også :(

Tvert imot her.. Nordea og Telenor.. alternativet med Bank Id, kodebrikke og java er mye verre. Java kan brenne en viss plass, og jeg kjenner jeg blir lettere irritert hver gang jeg må dra frem brikken for nettstedet ikke gidder å tilby Mobil Bank ID

Eneste jeg har opplevd er store problemer er en gang når jeg byttet sim kort og måtte legge til Mobil Bank ID på nytt..

Feilen du opplever kan også være feil på sim kort!

Endret av Stig-Arne Haukebøe
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive