Gå til innhold

Detailed: Audi S3 2001


100%

Recommended Posts

Bil: Audi S3 8L 2001

Farge: Svart (Phantom Schwarz)

Lakk: VERY BAD. Fikk dog korrigert lakken til et nivå som jeg vil mene er rundt 99%.

Målet var å korrigere lakken med en roterende maskin (dårlig, tung maskin fra Mekonomen) sammen med backingplates og puter fra SS. Det var første gangen med en roterende maskin så jeg var litt nervøs i utgangspunktet. Hadde lest godt opp om bruk av ett slikt beist så jeg hadde teknikken inne (teoretisk da) og jeg hadde erfaring med Cyclo kopien. Produktene hadde jeg kjøpt inn tidligere og selvom jeg ikke var helt overbevist om jeg hadde kraftig nok rubbing power i Menzerna SIP så visste jeg at resultatet blei brukbart om ikke annet. Jeg hadde et område rett over dørhåndtaket som var ekstremt ripete, der måtte jeg til med 4 pass med SIP og 4 pass med 106FF. Nå vet jeg at jeg burde ha brukt andre puter og kraftigere produkter, men men. På samme område klarte jeg også å brenne lakken (my first time)...jeg holdt maskinen liiiiiite grane for lang tid i ro med moderat til kraftig press - BANG - en fin matt sky blei resultatet. MEN jeg lot lakken kjøle ned og gikk forsiktig over med 106FF, en hvit pute og ikke noe press...Voila: den forsvant!!

Vask:

HT

Meguiars Shampoo

Meguiars Clay bar

Meguiars Quick detailer

2 (eller var det 3) bøtte metoden

Div. håndklær til å tørke

Lakk:

Einhell Maskin

Div. 4" og 6.5" backing's

Div. puter i variende størrelse og grovhet

Menzerna SIP og 106FF

Autoglym UDS

Rakk ikke LSP men testet ut et område med Pinnacle Signature Series...Blei en fin varm glød i lakken men lys var begrenset da den ene arbeidslampe valgte å gi opp. Desuten var jeg så sliten at jeg prioriterte sengen frem for LSP / fler bilder :rolleyes:

Ankommet:

DSC_0002-1.jpg

Vasket og clay'et:

DSC_0008-3.jpg

Slik så panseret ut, ripete, skjoldete, bird droppings og masse forurensing...:

DSC_0010-1.jpg

Riper:

DSC_0019-1.jpg

Helt nedslitt og matt:

DSC_0022.jpg

Enda flere problem områder:

DSC_0024.jpg

Panseret igjen:

DSC_0029.jpg

Store matte områder med ødelagt lakk:

DSC_0030.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0034.jpg

Weapons of Choice:

DSC_0038.jpg

Crimescene:

DSC_0040.jpg

Fanger etter det andre pass med Menz SIP:

DSC_0042.jpg

Forskjerm etter 2 pass med SIP og 2 pass med 106FF:

DSC_0044.jpg

Det gikk så hårdt for seg at skiltet datt ned ;):

DSC_0045.jpg

Panser 50/50:

DSC_0056-1.jpg

50/50:

DSC_0057.jpg

For ikke å trette dere kommer bilder av en halvferdig bil: Fronten er så og si ferdig, resten tar jeg.....snart : rolleyes

DSC_0058.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0075.jpg

Bak luke før I

Bakklapp.jpg

Før II

BakFrI.jpg

Før III

BakFrII.jpg

Før IIII

BakklapII.jpg

Etter II

BaketterI.jpg

Etter III

BakEtterII.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Ser jo veldig bra ut dette! Deilig bil, som fortjener er like deilig lakk!

Flere bilder? :D

EDIT: der kom bildene ja! :D

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakskjerm før:

Bakskjermfr.jpg

Bakskjerm etter:

BakskjermEtter.jpg

Dør / skerm før:

Drfr.jpg

Dør / skjerm etter:

Dretter.jpg

Håndtak før I:

HndtakfrI.jpg

Håndtak før II:

HndtakfrII.jpg

Håndtak etter II:

HndtaketterI.jpg

Håndtak etter II:

HndtaketterII.jpg

List før:

Listfr.jpg

List etter:

Listetter.jpg

Bakskjerm før:

Rearquarterfr.jpg

Bakskjerm etter:

RearQuarteretter.jpg

Speil før:

SpeilFr.jpg

Speil etter:

Speiletter.jpg

Spoiler før:

Spoilerogtakfr.jpg

Spoiler etter I:

SpoilerEtterI.jpg

Spoiler etter II:

SpoilerEtterII.jpg

Spoiler etter III:

SpoilerEtterIII.jpg

Til slutt; the money shot (det var mørkt, jeg hadde ikke stativ og det var dårlig lys...

MoneyshotI.jpg

Money shot II: UTEN LSP eller noe form for smøring :P

MoneyshotII.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ble bra det der 100%... ;)

mye bilder liker vi.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobba :) 4 pass med SIP og 4 med 106, da snakker vi litt :) men greit å begynne litt pent!

Fine bilder også, og appelsinhuden så jo ut som at ble borte :D

Keep it up :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ser meget bra ut :thumbup:

Har samme polermaskin som du brukte, og synes den er helt ok, ikke spes tung. En av de bedre maskinene i den prisklassen synes jeg. Er så klart noe helt annet med en Flex, Makita osv. ;)

Er det Statoil selvvask anlegg du står på? mange selvvask anlegg som ikke liker at man står å polerer bilen, spes ikke kunder hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ole Gunnar

Hei og takk for sist 100%. Gratulerer så mye med ny bil. :rolleyes: Hærlige disse S3'ene. Skal si det ble forskjell fra før-resultatet. Det må ha gått med mange timer for å få dette resultatet. Men det er det verdt når resultatet blir så fint som dette. Jeg stopper på og slår av en prat når jeg er på dine kanter igjen . . . .

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble bra det der 100%... ;)

mye bilder liker vi.....

Takk, det blei bra ja. Mange bilder - er det jo det jeg selv liker når jeg leser tråder om biler, hva enten det er prosjekter, tuning, styling eller som her Detailing...

ble bra resultat :thumbup:

ingenting slår det å kjøre rundt i en blank bil :wub:

Fin bil forresten :)

Takker, fikk mange misunnelige blikk da jeg trillet den ut fra vaskehallen. Andre biler var helt nedsnødde eller nedsaltet. Min så ut som et speil...herlig.

Så meget bra ut :D Du har taket på dette ;) Så ut som det var litt orange peel og på den bilen.

Takk, det var mye orange peel og feel på denne. Men det meste forsvant ja...

Det første som slo meg var: DÆVEN! Konge bra jobb, konge bil og ikke minst konge bilder!!! Så jo helt knall ut etter du hadde detaila den!!

Hjertelig takk. Bilen er blitt bra nå. Og bedre skal den bli...

Veldig bra jobba :) 4 pass med SIP og 4 med 106, da snakker vi litt :) men greit å begynne litt pent!

Fine bilder også, og appelsinhuden så jo ut som at ble borte :D

Keep it up :thumbup:

Takk for det. Jeg vet ikke om jeg hadde litt for "milde" produkter men VAG lakk er jo sinnsyk hård å jobbe med. Tror jeg må gå til innkjøp av ull plate og kraftigere middel til neste VAG bil som skal tas snart...

Dennis

Ser meget bra ut :thumbup:

Har samme polermaskin som du brukte, og synes den er helt ok, ikke spes tung. En av de bedre maskinene i den prisklassen synes jeg. Er så klart noe helt annet med en Flex, Makita osv. ;)

Er det Statoil selvvask anlegg du står på? mange selvvask anlegg som ikke liker at man står å polerer bilen, spes ikke kunder hehe :P

@ Dennis

Thank you. Det var ikke engang Einhell merket var (som jeg først trodde) men Dura Pro...synes den er sinnsyk tung å danse med...etter sammenlagt 20 timer var jeg sliten i allfall hehe...ingen tvil om at jeg snart MÅ få kjøpt en lille god Flex...

Men ja, er en Statoil selvvaskehall jeg stod i. Er daglig leder på Statoil Kongsberg (har i tillegg kjøpt stasjonen og tar over 1. juni) og både kunder og ansatte vet at det kun er bossen som setter i gang med sånne prosjekter. Nei da jeg tok det på natta hehe...Ingen mas, ingen kunder - stille og rolig...bare naboen som plutselig stod utenfor og lurte på hva i alverden jeg drev med så seint på natta...han hadde våknet til lyden av en vinkelsliper sa han...Oooops, der stod jeg med hørselsvern på å konsentrerte meg, mens han lå å vurderte om det var innbruddstyver på spill hehe...

@gomega

Super jobb! Utrolig mye riper i lakken, men du klarte virkelig å finne igjen glansen ;)

Takk. Jeg så godt da kjøpte bilen at her var det en god jobb som ventet meg men jeg hadde aldri trodd det var så ille...jeg fikk faktisk sjokk da jeg hadde avfettet, vasket og clay'et bilen. Men det gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar sa:

Hei og takk for sist 100%. Gratulerer så mye med ny bil. Hærlige disse S3'ene. Skal si det ble forskjell fra før-resultatet. Det må ha gått med mange timer for å få dette resultatet. Men det er det verdt når resultatet blir så fint som dette. Jeg stopper på og slår av en prat når jeg er på dine kanter igjen . . . .

@ Ole Gunnar: Hjertelig takk for de hyggelige ord. Nei det er faktisk ikke mange ting som kan måle seg med å jobbe med noe i 20 timer, stille seg tilbake og bare nyte synet...herlig. Bilen er allright den, var jo en stor forskjell fra den gamle A3 8P med 100hk...er lite granne sprekere disse S3'ene..

Du er mer en velkommen til å droppe innom neste gang du er i Kongsberg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Thank you. Det var ikke engang Einhell merket var (som jeg først trodde) men Dura Pro...synes den er sinnsyk tung å danse med...etter sammenlagt 20 timer var jeg sliten i allfall hehe...ingen tvil om at jeg snart MÅ få kjøpt en lille god Flex...

Men ja, er en Statoil selvvaskehall jeg stod i. Er daglig leder på Statoil Kongsberg (har i tillegg kjøpt stasjonen og tar over 1. juni) og både kunder og ansatte vet at det kun er bossen som setter i gang med sånne prosjekter. Nei da jeg tok det på natta hehe...Ingen mas, ingen kunder - stille og rolig...bare naboen som plutselig stod utenfor og lurte på hva i alverden jeg drev med så seint på natta...han hadde våknet til lyden av en vinkelsliper sa han...Oooops, der stod jeg med hørselsvern på å konsentrerte meg, mens han lå å vurderte om det var innbruddstyver på spill hehe...

hehe..

Etter 20 timer med polering er man nok sliten uansett hvordan maskin man bruker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

20 timer er en god treningsøkt det..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke ble helt 100% så ble det ihvertfall jævlig bra :thumbs:

Men er det ikke slik at hvis man først brenner lakken så er det opplakkering neste?

Hvis det bare er å gå over med f.eks 106ff er det jo ikke så farlig som alle sier eller?

Ble bare litt nysgjerrig :blink:

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...