Gå til innhold

trenger tips til polering av min B7


jerlend

Recommended Posts

Hei

Er helt fersk innen bilpleie, og trenger noen tips, og råd for å komme igang med polering, og evt produkter til som jeg bør bruke på min audi b7 avant, bilen er en quarts grau 2005 mod

Hvilke produkter trenger jeg?

Er det nødvendig me lakkrens/rubbing?

Har kunn vasket bilen med avfetting før, og polert den met Autoglym super reshin polish for hånd! men får ikke den glansen jeg vil ha.

post-7589-0-25610300-1390135973_thumb.jp

post-7589-0-41675900-1390136024_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men f.eks sånn som scholl s03 som er ett rubbing produkt, er det nødvendig å bruke dette på så ny lakk, eller er det helst vist lakken er veldig ødelagt?

har en sånn 2 hodet biltema maskin, men vet ikke om det er bra nok ?

Vil jeg få ett bedre resultat vis jeg bytter ut autoglym super reshin polish, med f.eks scholl s30+ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Personlig så har jeg ikke prøvd autoglym sin.

Skal du kun bruke på din egen bil så trenger du kanskje ikke så grovt som S03 så lenge den er såppas fin i lakken som du sier. Avhenger selvsagt om det er litt dypere rds osv da trenger du S03.

Da haddde jeg kjøpt S17+ og S30 og noen pads.

Endret av johnsen90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så har jeg ikke prøvd autoglym sin.

Skal du kun bruke på din egen bil så trenger du kanskje ikke så grovt som S03 så lenge den er såppas fin i lakken som du sier. Avhenger selvsagt om det er litt dypere rds osv da trenger du S03.

Da haddde jeg kjøpt S17+ og S30 og noen pads.

Okei:) takk får hjelpa ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2005 modell har langt ifra ny lakk såfremst den ikke er nylakkert, jeg kan garantere deg at du må kjøre flere runder med S03 på maskin (helst roterende eller en ordentlig DA maskin), etterfulgt av finere polish for å komme i nærheten av ripefri lakk med maks "glans".

Med en grov og en fin polish + biltema DA maskin, vil du selvfølgelig komme et godt stykke på vei.

Les litt guider og show&shine for å sette deg litt inn i hva dette handler om, og hva som kreves for å oppnå et bra resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2005 modell har langt ifra ny lakk såfremst den ikke er nylakkert, jeg kan garantere deg at du må kjøre flere runder med S03 på maskin (helst roterende eller en ordentlig DA maskin), etterfulgt av finere polish for å komme i nærheten av ripefri lakk med maks "glans".

Med en grov og en fin polish + biltema DA maskin, vil du selvfølgelig komme et godt stykke på vei.

Les litt guider og show&shine for å sette deg litt inn i hva dette handler om, og hva som kreves for å oppnå et bra resultat :)

Tusen takk! skal lese litt mer før jeg setter igang ja! blir bare helt enkel polering, og voksing nå i vinter, så får jeg heller bynne med scholl produktene når jeg får tak i ny maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

En 2005 modell har langt ifra ny lakk såfremst den ikke er nylakkert, jeg kan garantere deg at du må kjøre flere runder med S03 på maskin (helst roterende eller en ordentlig DA maskin), etterfulgt av finere polish for å komme i nærheten av ripefri lakk med maks "glans".

Med en grov og en fin polish + biltema DA maskin, vil du selvfølgelig komme et godt stykke på vei.

Les litt guider og show&shine for å sette deg litt inn i hva dette handler om, og hva som kreves for å oppnå et bra resultat :)

Kan jeg bruke f.eks scholl s03, og gå rett over til s40 som finnish, eller er det en fordel å bruke s17+ i mellom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten bare prøve, og så gjøre en vurdering. Det blir ofte et litt for stort hopp fra S03 til S40, da er S03-S30 en safere kombo. Nå har du jo sølvfarget bil, så det er jo ikke sikkert du ser noen kjørespor/hologrammer etter S40.

Synes du finishen er dårlig etter S40, kan du kjøre en runde med S17 før S40 hvis du ikke har S30 tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...