Gå til innhold

Minitest: Dodo Juice Ferrous Dueller


Knutis

Recommended Posts

Blankbil tilbydde en flaske av sitt nye produkt; Ferrous Dueller, dersom jeg ville teste den skikkelig og lage en test her på forumet.

Nå har jeg hatt flasken i bruk noen måneder, og har fått testet den på forskjellige biler i forskjellige situasjoner. Også i forskjellige temperaturer.

Produktet kan kjøpes her:

http://www.blankbil.no/products/dodo-juice-ferrous-dueller-500ml

news_ferrous_dueller-173x300.jpg

Flasken og trigger føltes rimelig solid ut. Produktet lukter litt "spisst", men ikke like ille som IronX og Korrosol syns jeg. Lukter litt mer mint-aktig.

IMG_0002_zps6d64cab0.jpg

Etter få pump knakk derimot triggeren, så jeg endte opp med å helle produktet over på en Kwazar-flaske. Produktet har en litt tykkere konsistens enn for eksempel Korrosol, men ikke like gel'ete som tidligere utgaver av IronX.

IMG_0036_zps4d5e58be.jpg

Her har produktet fått ligge ca 5 minutter. Jeg opplever at det begynner raskt å virke, og tørker ikke like fort som Korrosol. Det later heller ikke til å krystallisere seg som Korrosol gjør når det tørker.

IMG_0030_zpsa5c1ede3.jpg

IMG_0031_zps9e15986b.jpg

IMG_0032_zps64a00396.jpg

Så en stund senere tok jeg en hvit BMW, og der brukte jeg først Prickbort som fikk ligge 10 minutter. Deretter Korrosol i en runde.

Her bilde av Korrosol:

IMG_0142_zps54f620be.jpg

Så tenkte jeg: La meg spyle av Korrosol etter noen minutter, og prøve Ferrous Dueller:

IMG_0143_zps069a3a1d.jpg

Den fant overraskende nok enda mer å jobbe med, og jeg kjørte to runder med Ferrous på denne før jeg syns den var ren nok.

Jeg noterer meg at produktet ser ut til å stivne til en hvit masse når det blir utsatt for luft:

IMG_0183_zps56bc1131.jpg

Her har det muligens presset seg ut pga overtrykk i flaska, litt usikker på hvordan dette har skjedd. Men pumpen fungerte helt fint.

Oppsummering:

Jeg liker produktet veldig godt, og til folk som bare tar bilen sin en gang pr mnd vil jeg anbefale Ferrous Dueller.

Selv syns jeg kanskje prisen for 5 liter blir litt i overkant for de som tar en bil i uka med slike produkter.

Dersom de hadde kommet med 5-liters dunker til en konkurransedyktig pris, ville jeg heller valgt denne foran Korrosol og IronX.

Takk for titten.

  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for testen! :)

Liker denne meget godt selv, Dodo Juice er ikke så fan av og lage store dunker av produktene sine, men jeg kan alltids høre med dem :)

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og informativ test ;)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Så tenkte jeg: La meg spyle av Korrosol etter noen minutter, og prøve Ferrous Dueller:

Den fant overraskende nok enda mer å jobbe med, og jeg kjørte to runder med Ferrous på denne før jeg syns den var ren nok.

Fant ikke korrosol mer med flere runder, eller prøvde du ikke mer med korrosol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke korrosol mer med flere runder, eller prøvde du ikke mer med korrosol?

Prøvde ikke mer Korrosol, gikk over til Ferrous Dueller. Korrosol ville også trolig reagert med partiklene. Selve renseeffekten syns jeg er omtrent lik, det er de andre egenskapene til Ferrous Dueller jeg setter mer pris på;

-tykkere konsistens

-tørker tregere

-krystalliserer seg ikke ved tørking

-bedre lukt

Jeg skal ta en liten shootout på hvilket produkt som reagerer raskest. Tidlig Korrosol for eksempel, er supertreig kontra nyere produksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er nesten som vann. Lukter satan men tar som fy!

Men har hatt litt såpe oppi min, så da er den ikke så tynflytende lenger. Holder seg lenger på lakken, uten at jeg kan se at såpen har hatt negativ effekt på det den skal gjøre.

Men blir nok og prøve Dodo Juice sin om de kommer med 5l til overkommelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på saken med å få inn i 5l nå. :) Håper på nyheter i løpet av dagen :)

Det blir nok ikke tilgjengelig i 5l dessverre... :( MEN, jeg vil da selge 5x1l til 700,- Det blir jo det samme for dere om det er 5x1l eller 1x5l vil jeg tro? Lagt ut i nettbutikken nå. :)

Endret av PH/Blankbil

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...