Gå til innhold

Lakkering av russevanen vår;)


teflonpanne

Recommended Posts

teflonpanne

Hei! Nå som russetia begynner å nærme seg er dt snart på tide å lakke vår kjære russevan. Det er en heit vw caravelle diesel purke 92 modell;). Ingen har spess peil på lakkering så nå er spm hva gjør vi? budsjettet er trangt så vi skal gjøre dt selv. Noen som har erfaringer?

Jeg har tenkt på å fyre opp sprøyta bed benga og tynner funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Få tak i en rimelig bil- eller lastebillakk, ikke bruk Benga med mindre bussen skal vrakes etter russetiden.

Søk eller lag en ny tråd på lakk-& karosseriforumet, mener å ha sett tips om rimelige lakkleverandører der..

Så er det bare å handle inn noen ruller med plast og maskeringstape, matte lakken, vanne gulvet og spraye på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som er lokal a-town boy :P ,peil hvor jeg kan forhøre meg her i området på priser på lastebil lakk?

Hm.. tror ikke det er noe i nærheten her bortsett fra lakkeringsverksteder. Men hør f.eks med Norbond om du kan få kjøpt direkte der, eventuelt om de har forhandlere i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dugnad ei helg på å pusse, sparkle og grunne bilen. Så fikk vi delsponset lakk fra en malingsbutikk i Horten, rimelig sikker på at det var lastebillakk. Så sutra vi oss til å få et lokalt lakkverksted til å spraye på lakken for oss. Dermed var alt vi betalte for hele lakkeringa 500 eller 1000 kroner. Husker ikke helt. Hadde vi hvertfall den beste lakkjobben på skolen vår, hvis ikke i hele drammen/buskerud.

DSC_0072.jpg

Endret av fmoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt i en tidligere tråd. Ikke bruk benga hvis det skal se litt OK ut. Bruk lastebillakk 2strøk med stor dyse. ellers vil den ikke flyte.gjort dette på en del "jalla" biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt i en tidligere tråd. Ikke bruk benga hvis det skal se litt OK ut. Bruk lastebillakk 2strøk med stor dyse. ellers vil den ikke flyte.gjort dette på en del "jalla" biler

x2 + forhøyet verdi ved salg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...