Høier 12 Skrevet 3 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 3 Januar, 2014 Er det noen som kan gi meg noen stalltips på hvordan jeg skal holde eksos stussene mine rene og pene? Prøver som regel å avslutte innsåpningen av bilen med litt gnikking på eksos stussene, men ser at det har festet seg en del møkk på de nå i det siste. Siter 12 Golf mk6 cabriolet 10 Golf mk6 GTD VCDS / VAGCOM bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 3 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 3 Januar, 2014 (endret) surfex. Deretter Autosol om nødvendig. Og tar du det ut i sann DCN-ånd legger du et lag Swissvax Autobahn på, så er den enkel å holde ren en stund framover Bruker være en vinnende kombinasjon selv for svært skittene eksosstusser, såfremt ikke cromen er slitt vekk... Endret 3 Januar, 2014 av Magne/Otta Detailing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WernerH 86 Skrevet 3 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 3 Januar, 2014 surfex, prickbort og en god børste Siter [ ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod [X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Høier 12 Skrevet 4 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Takker for gode svar. Blander du ut surfex'en da? Trodde autobahn var til felger jeg, men da skal jeg få prøvd det en dag. Mener vi har Autosol på jobben så da skal jeg prøve ut det. CH Siter 12 Golf mk6 cabriolet 10 Golf mk6 GTD VCDS / VAGCOM bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Jeg syns ikke surfex er så god på eksos. Bruker mye Prickbort selv, og TarX når jeg har det. TarX og Nanosvamp er fint syns jeg. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Surfex funker bra på ren sot, men ofte er sot det minste problemet på eksos-stussen. Prikkbort, autosol og nanosvamp funker fint, og kanskje en liten dusj med iron-x. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karmann63 29 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Justere motoren så den ikke soter så mye? Siter 1967 Ford Mustang 1999 Chevrolet Blazer 2003 Chevrolet Tahoe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMG 109 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Om mye er fastbrent så bruker jeg autosol og en skitten MF klut får å få den helt perfekt. Deretter litt voks så holder den seg pen lenge og er enkel å rengjøre! Siter 01 BMW E39 530D 09 BMW E92 320D 91 BMW E36 318I (Levert til spiker) 94 BMW E36 325I Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Justere motoren så den ikke soter så mye? Nja, om det er Dieselmotor så blir det vel en del sot uansett.. Er vel forøvrig ikke mye justeringsmuligheter på en moderne bil heller, innen for rimelighetens grenser i det minste. Så å justere motoren er jo i praksis kun et alternativ på en brøkdel av bilparken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karmann63 29 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Nja, om det er Dieselmotor så blir det vel en del sot uansett.. Er vel forøvrig ikke mye justeringsmuligheter på en moderne bil heller, innen for rimelighetens grenser i det minste. Så å justere motoren er jo i praksis kun et alternativ på en brøkdel av bilparken Sant nok, jeg tenkte ikke i farta på diesel. Ihvertfall tidligere var det populært å stille på dieselpumpa for å øke effekten og derav også sotinga men det er kanskje ikke mulig lengre med dagens moderne motorer? Type bil/motor var ikke nevnt i den opprinnelige posten så vi veit ikke noe om det. Enhver moderne motor lar seg enkelt justere, selv nyere biler. Det er jo dette som ligger til grunn for de fleste chiptrimminger enten via permanent chip eller programmering, enten det er diesel eller bensin. Så tvert imot, dette gjelder ikke en brøkdel av bilparken med i praksis alle. Uten å spore av enda mer så er det forøvrig mange årsaker til at en motor soter utover justering av blandingsforhold, feks slitte ventiltetninger eller stempelringer Siter 1967 Ford Mustang 1999 Chevrolet Blazer 2003 Chevrolet Tahoe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Jeg sa innenfor rimelighetens grenser, det å chiptrimme en bil vil ikke løse sotproblem. Så da må man ha utstyr og kunnskaper til å fininnstille parameter. ALT kan i teorien justeres, men det er grenser for hvor mye penger man legger inn i noe for at det skal bli mindre sot på eksosstussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karmann63 29 Skrevet 4 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Jeg sa innenfor rimelighetens grenser, det å chiptrimme en bil vil ikke løse sotproblem. Så da må man ha utstyr og kunnskaper til å fininnstille parameter. ALT kan i teorien justeres, men det er grenser for hvor mye penger man legger inn i noe for at det skal bli mindre sot på eksosstussen Jo det kan det fint gjøre. Som du sikkert kjenner til så er selve grunntanken bak en chipping/reprogrammering, å optimalisere forbrenningssyklusen mht blandingsforhold, tenning etc. Resultatet blir som kjent økt effekt, bedre drivstofføkonomi og reinere forbrenning/mindre møkk i avgassene. Om man ikke vil gå full pakke mht motorjustering så er det mange ganger god hjelp i noe så enkelt som å skifte luftfilter og tennplugger for å få bedre og reinere forbrenning Siter 1967 Ford Mustang 1999 Chevrolet Blazer 2003 Chevrolet Tahoe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Høier 12 Skrevet 4 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 I det fantastiske vinterværet som vi har i Oslo om dagen så er det jo ikke så rart at chromen ikke er skinnende blank hele tiden. Bilen er forøvrig en Golf med bensin som har rullet 30.000. Men merker at det er en del nupper osv også på de så er nok litt asfalt støv osv. Siter 12 Golf mk6 cabriolet 10 Golf mk6 GTD VCDS / VAGCOM bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 4 Januar, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 4 Januar, 2014 Jeg ville testet noe mildere enn Autosol om du først må gni på de :-) På Passaten min bruker jeg somregel P21S PG og felgbørste, det gir ett godt resultat, asfalt fjernes med Prickbort.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.