Gå til innhold

Hvilket produkt anbefales til nedre del av bil?


Paoletti Racing

Recommended Posts

Paoletti Racing

Jeg skal ha et produkt til felgene, nedre del av bilen, samt inni hjulbuene. Og evt motorvask.

Vil gjerne ha et produkt som kan gjøre like bra jobb på alle bruksområdene som nevnt.

Felgene er pulverlakkert hvite, og bilen er svart metallic om det skulle ha noe og si.

Jeg bruker CG Mr.Pink til hverdagsvasken og er forsåvidt fornøyd med den. Må bare lære meg og ikke være så gniten på blandinga.

Jeg har sett på forskjellige produkter som desse:

Carpro IronX

CG Grime Reaper

CG Orange Degreaser

CG Sticky Gel Felgrens

Prickbort

Bilberry Felgrens

Hvilken er og anbefale til overnevnte bruksområder? Det må da være en som er bedre enn alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige produkter med forskjellig virkemåte.

Det perfekte vidundermiddel som gjør alle jobbene, finnes ikke. :)

Ingen av bilene jeg har vasket i julen (holder nå på med en hvit X3) ville blitt rene uten både Korrosol, Surfex HD og Prickbort. Faktisk uendelige mengder med Prickbort, ekstremt mye asfalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel sånn at forskjellige produkter har forskjellige bruksområder og fjerner forskjellige typer møkk. Derfor er det vanskelig å peke ut noe som "best" til et sånt bruksområde. Prickbort bør du f.eks uansett bruke på nedre paneler da den fjerner asfaltprikker, noe som ingen av de andre du lister opp fjerner. Men så fjerner ikke prickbort noe særlig annet enn asfalt heller. Du får ingenting som tar alt.

Skal du slippe unna med færrest mulig produkter ville jeg kjøpt prickbort og surfex HD. Surfex er en veldig allsidig avfetting som er effektiv både til motorvask og som forvask på lakken, til fjerning av trafikkfilm og generell møkk. Men en dedikert felgrens bør du absolutt ha til evt innbrent bremsestøv osv. Da er ironX av det aller beste. Denne tar da metallpartikler (bremsestøv), men nesten ingening annet.

Litt sent ute. Går tregt å skrive på mobil..

Endret av Mighty

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hatt 3 ting som minimum

1. tjære / asfalt avfetter ( Prickbort )

2. annen avfetter for det som blir igjen ( Surfex HD )

3. en god felgrens ( Espuma revolution )

Disse produktene er drøye og veldig effektive.

Iron x er dyrt og jeg ville lagt på det på toppen av disse 3 om du vil holde kostnader og antall produkter nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Iron x er dyrt og jeg ville lagt på det på toppen av disse 3 om du vil holde kostnader og antall produkter nede.

Finnes rimeligere alternativer til Iron X. Eks: Korrosol (179,- for 1 liter hos Bilnerden) eller Gyeon Q2M Iron (på tilbud til 160,- for 1 liter samme sted) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Paoletti Racing

Fjerner prickbort polering og voks?

Har nettopp hatt lakkrens, polering, og voks på bilen. Og bak på bilen er det noe som faktisk ser ut som asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner prickbort polering og voks?

Har nettopp hatt lakkrens, polering, og voks på bilen. Og bak på bilen er det noe som faktisk ser ut som asfalt.

Prickbort er meget skånsom mot voksen på bilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...