Gå til innhold

Hjemmekino


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

Er dette et greit nok anlegg? LG 5.1 Hjemmekinoanlegg

Eller vil dere anbefale et annet anlegg? Gjerne i prisklassen som den over, ca. 2000 kr.

Skulle gjerne hatt et trådløst et også, men da er vel prisen deretter, eller?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse syntes jeg er utrolig kjekke:

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/hjemmekino/HTE8200/samsung-2-1-lydplanke-hte-8200-sort

Hvis du går på kunde omtalene her:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hjemmekino/HTE8200/samsung-2-1-lydplanke-hte-8200-sort

Sitter selv og skal bytte mitt. Vil ha noe som ikke tar veldig mye plass. og ikke minst, lite kabler. Lyden syntes jeg også var bra!

Prisen er heller ikke veldig galt for dette settet nå, men vet ikkje hvor lenge denne prisen varer. Ser det er merket med "internett pris"

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Har egentlig ikke lyst på en sånn planke...

Det er vel bedre lyd med flere høyttalere, enn med bare en planke, eller?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke lyst på en sånn planke...

Det er vel bedre lyd med flere høyttalere, enn med bare en planke, eller?

Flere høyttalere til samme pris blir gjerne mer kvantitet for samme pris, ikke mer kvalitet.

Dette avhenger jo hva man selv mener er "bra nok" og behov/pris selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du egentlig på jakt etter? Blu-ray-spiller, surroundanlegg, god lyd til musikk/film? I mine øyne får du med dette anlegget kun en blu-ray-spiller.

Hvis du vil ha et godt 5.1 surround-anlegg så bør du legge i 15-20.000,- slik at du får et kvalitetsanlegg som du kan ha i mange år.

En OK blu-ray-spiller får du for 500-1200,-

Hvis du vil ha god lyd uten å bruke et femsifret beløp vil jeg heller anbefale et godt stereoanlegg, men dette koster fort 4000,-

Endret av AndersE88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Jeg ville drøyd det litt og gått opp litt i pris. Selv kjøpte jeg Samsung 7.1 hjemmekino Blu-ray HT-E6750W for 4990,- Den prisen får du av og til på el-kjøp nett... Den har trådløse bakhøyttalere, blåtann(strøm musikk fra telefonen) og wifi slik at du kan gå på nett og feks se nettflix på tv`n hvis du ikke har en nyere smart tv. Har eget anlegg til musikk men synes at dette fungerer meget bra til prisen. Kjøper du et som er veldig lite (billig) så er jo faren tilstede at du fort bytter det ut med noe bedre da du fort blir lei kjip lyd. Og da blir det billigere å gå for en litt bedre med en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hva er du egentlig på jakt etter? Blu-ray-spiller, surroundanlegg, god lyd til musikk/film? I mine øyne får du med dette anlegget kun en blu-ray-spiller.

Vil vel hvertfall ha bedre lyd enn det som er på tv'n :P

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg ville drøyd det litt og gått opp litt i pris. Selv kjøpte jeg Samsung 7.1 hjemmekino Blu-ray HT-E6750W for 4990,- Den prisen får du av og til på el-kjøp nett... Den har trådløse bakhøyttalere, blåtann(strøm musikk fra telefonen) og wifi slik at du kan gå på nett og feks se nettflix på tv`n hvis du ikke har en nyere smart tv. Har eget anlegg til musikk men synes at dette fungerer meget bra til prisen.

Det viktigste da blir vel trådløse høyttalere, selv om det heller ikke er noen krise. Resten kommer jeg egentlig ikke til å bruke noe særlig. Sånn som wifi/blåtann drar vel opp prisen litt på anlegget, selv om det kanskje en gang iblant hadde vært greit å ha det også.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Logitech z906 bruker jeg selv i stua. Veldig bra lyd, thx godkjent, dts og 5.1.

Koster 1975,- på Elkjøp på. Jeg har ikke funnet noe som gir mer og bedre lyd for pengene :)

Se der, ja. Denne skal jeg se litt på.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel hvertfall ha bedre lyd enn det som er på tv'n :P

Da vil jeg anbefale å kjøpe et bra stereoanlegg til ca. 4000,- fremfor 5.1 surround til 2000,- som ikke gir særlig bra lyd. Det gir kanskje mer lyd enn bare i fra tv-en, men ikke bra lyd.

Her har du en meget bra receiver på tilbud: http://www.komplett.no/onkyo-tx-nr525-receiver/781707#!tab:extra

Med denne kan du bygge ut til 5.1 etter hvert.

Og her har du noen gode "billige" høyttalere som kan brukes som bakhøyttaler i et fremtidig 5.1 oppsett: http://www.hifiklubben.no/Products/dali-zensor-1-kompakt-hoyttaler-31469/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er dette et greit nok anlegg? LG 5.1 Hjemmekinoanlegg

Eller vil dere anbefale et annet anlegg? Gjerne i prisklassen som den over, ca. 2000 kr.

Skulle gjerne hatt et trådløst et også, men da er vel prisen deretter, eller?

Lurer litt på hvordan de klare å presse 1100 Watt ut av en "forsterker" på 3,6 kg. Denon'n min på 2 X 120 W er over 13 kg, og den er ikke i tets-skiktet lydmessig.....

Da vil jeg anbefale å kjøpe et bra stereoanlegg til ca. 4000,- fremfor 5.1 surround til 2000,- som ikke gir særlig bra lyd. Det gir kanskje mer lyd enn bare i fra tv-en, men ikke bra lyd.

Her har du en meget bra receiver på tilbud: http://www.komplett.no/onkyo-tx-nr525-receiver/781707#!tab:extra

Med denne kan du bygge ut til 5.1 etter hvert.

Den Onykoen der, har den utgang for aktiv subwofer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange forsterkere i prisklassen rundt 10k, men nå har jeg pga mangel på waf gått for en tynn Pioneer som får plass i tv-bordet. :)

Har en våt drøm om Primare's SPA-serie enda:

http://www.soundgarden.no/primare-sp33-surround-forforsterker-sort.html

Forelsket meg i SPA20 i sin tid, og utviklingen har jo gått i rett retning siden da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta opp denne tråden litt igjen. Er det fler enn meg som har brukt 6000-7000,- på bare forsterker? Det er 7.1 forsterker altså :)

Akkurat kjøpt en brukt til 16K ;) 7 kanals. Dette er et dyrt forum, men det er andre forum som er dyre også ;)

Full hjemmekino er under bygging.

Utrolig flott den Primaren Knutis- sikle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange forsterkere i prisklassen rundt 10k, men nå har jeg pga mangel på waf gått for en tynn Pioneer som får plass i tv-bordet. :)Har en våt drøm om Primare's SPA-serie enda:http://www.soundgarden.no/primare-sp33-surround-forforsterker-sort.htmlForelsket meg i SPA20 i sin tid, og utviklingen har jo gått i rett retning siden da. :)

Har faktisk ikke testet surround forforsterker fra Primare, men de største AB blokkene derfra er gode greier, likte dog ikke klasse D forsterkerne deres like godt, falt litt igjennom.

Selv liker jeg veldig godt Parasound og Mcintosh elektronikk, men de koster jo litt disse også :-)

Waf slipper jeg heldigvis å tenke på i det hele tatt, så i stua står det store høytalere rundt hele, handler bare om å få det til å passe inn i rommet litt :-)

For å ta opp denne tråden litt igjen. Er det fler enn meg som har brukt 6000-7000,- på bare forsterker? Det er 7.1 forsterker altså :)

Hehe, ja, billigste forsterkeren jeg har i hus nå koster vel rundt 15. De to andre er derimot ikke billigere, så kommer alt annet selvsagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt rør fra Mcintosh, men sliter litt med lyden fra transistor-ampene. 275 syns jeg er en fin stereo-amp. :) Hegel liker jeg også, spesielt produktene over H1, som jeg syns er for tynn i lyden. Primare har en signatur som passer meg og min musikk, gjerne kombinert med System Audio eller Audiovector. Parasound liker jeg også, kvalitetsprodukter. Av surroundforsterkere rundt 10k syns jeg Harman Kardon og Yamaha har hatt de beste i snart et ti-år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt 275r et par år, skulle aldri solgt de :-) kanon amp, men litt lite power:-)

Parasound JC-1 og mcintosh 601 er vel neste jeg kunne tenkt meg å prøve, men de er så dyre så dyre:-(

Transistor forsterkere og rør forforsterker funker gull :/)

Er enig med Yamaha, men føler dessverre det stikk motsatte med H/K, disse har hatt en særs dårlig periode synes jeg, bortsett fra nå siste 2-3 år når de er gått litt i positiv retning på surround receiverene igjen..

Føler faktisk at både Onkyo og marantz har vært mer vellykket da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...