Gå til innhold

Simens Volvo V60 2014 - ny 23.12


Simen

Recommended Posts

Showcase: Volvo V60 Summum D2 2014


Logo.jpg

Ny konebil.

Kona fikk tidenes julegave i år, nemlig en splitter ny Volvo V60! Siden jeg jobber hos Volvo, fikk jeg et ansatt-tilbud på leasing av V60 som var utrolig godt. Solgte jo den gamle konebilen for noen måneder sia fordi vi ikke trengte to biler, men når kona fikk seg jobb der hun er avhengig av bil denne måned, slo vi til på dette tilbudet.

Jeg kunne velge mellom en del forskjellige V60'er vi hadde på lager, og tilslutt falt valget på en D2 Manuell Summum med skinn og fargen caspian blue. Bilen har mye utstyr, da Summum er det høyeste utstyrsnivået utenom R-design. Den har bl.a.:

  • 16" vinterfelger
  • 17" sommerfelger
  • P-sensor foran og bak
  • Ryggekamera
  • Digitalt instrumentpanel
  • Nøkkelløs bil
  • Skinnseter m/ sportsstoler
  • El. justering av førersete m/ minne
  • El. innfellbare speil
  • Barneseter bak
  • Cruise Control
  • Dieselvarmer m/ timer
  • DAB+ radio
  • Regnsensor
  • Volvo On Call

...og lista er lang. Men dette er nok det viktigste av det. På fredag klargjorde jeg bilen på jobb. Siden dette er DCN, kan jeg jo gå litt i detalj på dette.


Klargjøring.

Da vi fikk inn denne bilen ble plastikk på panser og førerdør osv. revet av, og bilen ble avfettet med "asfaltfjerner". Så blir den spylt grundig med 60 graders vask, for å fjerne transportvoks som sitter på bilene når de kommer. Deretter sto bilen i utstillingen en stund.

På fredag tok jeg en skikkelig klargjøring på bilen. Den hadde stått ute noen dager da, så den ble vasket skikkelig DCN-style. Så ble den kjørt inn på plassen min og tørket. Tok en runde inni bilen med støvsugeren, og gikk over med interiørsvamp og Meguiar's APC for å fjerne overflødig støv og merker i bilen. Så la jeg ved nye gummimatter. Vinduene ble vasket grundig med Meguiar's GCC 1:10 og blått vinduspapir, først rundt kantene på siderutene som kan rulles ned, så på innsiden og utsiden. Det er alltid en del klattemerker må innsiden av rutene på nye biler, sikkert etter montering på fabrikken i Belgia.

Eksteriørmessig fikk bilen et godt lag med Shield som fikk stå ca en halvtime. Alle rutene utenom frontruta fikk RainX, for bedre sikt ut. Valgte å droppe frontruta pga regnsensoren, også slipper kona å føle at hun må begrense viskerne hele tiden og evt ende opp med å få dårlig sikt som kan føre til ting som er mye verre enn riper på frontruta.


Lørdag morgen kom jeg tilbake på jobb for å fullføre bilen. Hadde kjøpt litt deler. Startet med å montere vinterhjul og skvettlapper bak alle hjul..


IMG_6630.JPG?m=1387990250

IMG_6636.JPG?m=1387990322

IMG_6638.JPG?m=1387990399


Så må vi jo ha lastelist på bakfangeren, slik at ikke kona er uheldig med lakken under lessing av varer etc.


IMG_6625.JPG?m=1387990171


Så var bilen klar. Kjørte bilen inn i utstillingshallen og tok noen bilder av den:


IMG_6649.JPG?m=1387990513

IMG_6651.JPG?m=1387990619

IMG_6657.JPG?m=1387990841

IMG_6659.JPG?m=1387990942

IMG_6663.JPG?m=1387991022

IMG_6656.JPG?m=1387990729


Der fikk bilen stå over helgen, lille juleaften var den store dagen for overrekkelsen. Her er kona på plass og får en grundig innføring av bilens mange funksjoner..


IMG_6665.JPG?m=1387991125


Og her er hun klar for å kjøre avgårde i sin nye flotte V60:


IMG_6669.JPG?m=1387991208


Takk for titten! :)

Endret av Simen
  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Gratulerer med ny konebil. Har virkelig sansen for V60 facelift og fargen ser også meget fin ut.

Svart skinn innvendig er også meget flott selv om jeg har blitt svak for lysere skinnseter de siste årene.

Synes du skal ta noen skikkelige bilder av den duetten i bakgrunnen på siste bildet (tenker det er denne bilen?).

Send de på PM :D

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Gratulerer så mye med ny konebil!

Fine biler dette, og ny bil er jo alltid stas:) Blir vel sikkert noe mer bilder av gnikking etter julestri og mas er over..?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Har jeg forstått deg riktig hvis jeg oppfatter det sånn at du har kjøpt en leasingkontrakt på en bil i julegave til kona, Simen?

Fin bil, det siste bilde forfra fikk virkelig frem fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med en nydelig bil, den har nok masse komfort :)

[ ] 05 mod Porsche 911

[#] 14 mod Audi S3 

[#] 04 mod BMW Z4

[#] 05 mod - Audi A3 - 2,0 TDI Quattro - 180hk/400Nm

[#] 98 mod - Audi A4 1,8 Turbo - 195hk/380Nm

[#] 97 mod - Toyota Celica 1,8L - 116hk

[#] 90 mod - Opel Vectra 2.0L - 115hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bra bil ;) V60/S60 er gode på komfort og har et sportslig chassis i tillegg. Veldig gode å kjøre, D3 som jeg har prøvd passet den bra. D2 er et godt alternativ hvis det er en pendle/butikk-bil. Gleder meg til å følge pleien denne får fremover, er veldig godt fornøyd med XC70 og XC60 som er familietralla nå. Ikke en jævla feil ;) Og så er det jo så deilig å vite at vi Volvo-folk kjører rundt i det sikreste familiefartøyet der ute, det er et stort kriterie når man kjører mye langkjøring i fjell og dal. Det er flaut hvor dårlig flere av modellene til Audi, VW, Toyota, Mercedes og BMW++ gjør det i de nyeste kollisjonstestene til IIHS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil, regner med dere kjøper den ut etter 3 år for å ikke kaste så mye penger ut vinduet ;)

Setene i disse bilene er utrolig gode å sitte i, nesten like god som setene i 2001 modellen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott ny bil!

Regner med at dette var en julegave som ble satt pris på :)

Grattis med ny bil, regner med dere kjøper den ut etter 3 år for å ikke kaste så mye penger ut vinduet ;)

Nå er det ikke meningen å avspore denne tråden men jeg er ikke helt enig i det trogha sier her.

Det er klart at det koster mer med en ny bil enn en bil som er 10 år gammel (gitt av vi snakker om noenlunde sammenlignbare biler). Likevel: Skal man først ha en en relativt ny bil så kan leasing i mange tilfeller være en grei løsning.

Jeg har regnet litt på det og kommet til at for "vanlige" biler med moderat motor kan det være like greit å lease som å kjøpe dersom man skal ha en ny bil.

Sammenlignet med å kjøpe f.eks. en 3 år gammel bil er kostnaden ved å eie en helt ny bil i mange tilfeller kun marginalt høyere. (Dette er det gjort mange regnestykker på, kort fortalt vil høyere vedlikeholdskostnader langt på vei oppveie lavere verditap og rentekostnader)

Gitt at du ønsket en ny eller nesten ny bil så tror jeg du kan slå deg til ro med at du har gjort et fornuftig valg :thumbup:

God jul og godt nytt år til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke regnet på det, men kjenner et par stk som har leaset bil med ansattrabatt, ca.140hk diesel, og de har nevnt at de må kjøpe ut bilene for å komme i nærheten av å få igjen noe av pengene. Men jeg kjenner jo selvfølgelig ikke til Siemens avtale, og var egentlig mest bare nysgjerrig på regnestykket, men det trenger jeg jo ikke å spore av med i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Å lease en bil vil aldri, absolutt aldri lønne seg uansett hvordan man vrir og vender på det. Der blir det samme som å leie seg tak over hode et helt liv. Du sitter igjen med nada!

Jeg har sett regnestykkene og man kan trikse med tall så mye man bare vil :)

Kjøper man ut bilen etter endt periode så stiller det seg vitterlig annerledes.

Men uansett, grattis med lekker bil :D ble litt OT herfra og :\

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger å kjøpe bilen ved endt leasingperiode så kan det lønnes seg for kjøper. Min far kjøpte ut sin leasing bil nå og kan selge bilen for 150 000kr mer enn hva han betalte for bilen. Så det å si at du ikke kan tjene på det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Veldig fin satt opp V60. Helt riktig! De sportsetene er utrolig gode. Gir den ekstra sidestøtten de vanlige Summum-setene mangler ved litt sportslig kjøring. Gratulerer til fruen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...