Gå til innhold

Liste over vanlige blandingsforhold - med app!


CFM

Recommended Posts

Øyh! Hva med WP8? :)

Bra jobba - App Inventor gjør mye av det "kjedelige" samtidig som at man holder seg innenfor visse parametere som gjør at app'n kjører fint på det aller meste (nei, jeg har ikke droidfon, så jeg har ikke testet den selv ennå).

Objective-C er kurant nok det - finnes mye annet rart der ute som er uendlig mer knotete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner "Ferdige blandingsforhold" å bli ferdig. Er det ønskelig å regne ut hvor mange cm det blir med produkt i flaska og? Kan jo også legge til de vanligste flaskene slik som CG sine halvlitere/litere, Kwazar osv... :)

Der det er blandingsforhold ned mot 1:60 (ONR som claylube) er det jo selvfølgelig ikke vits i å vise cm...

Dog har jeg kun CG sine halvlitere så om det er ønskelig med noe slikt så setter jeg veldig gjerne pris på om noen kan måle diameter og høyde på de andre aktuelle flaskene. :)

Edit, har til nå laget det slik at om man skriver inn ønsket totalmengde mindre enn eller lik 4 liter så kommer svarene i millimeter. Er det mer enn 4 liter og mindre enn 10 så blir svarene gitt i desiliter. Mer enn eller lik 10 liter så kommer svarene i liter. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst mer jobb enn ventet, når jeg legger sammen alle "blokkene" (en slags kommando) jeg har satt sammen for å få denne ene siden med menyen og 12 forskjellige knapper som skal vises og skjules om hverandre, så kommer jeg til 1951 blocks totalt. :wacko:

Knappene endres for mange av produktene slik at det blir lettere å forstå. Surfex HD har f. eks. "Sterk", "Middels" og "Svak", mens f. eks. Valet Pro Citrus Pre-Wash har slik som vist under. Merk også at siden det skal være 5 liter ferdig produkt regner den automatisk i desiliter, avrundet med to desimaler bak komma. :)

post-2465-0-38810800-1390324312_thumb.pn

Skal også lage en side for utregning av blandingsforhold med prosent. Fin for folk med eldre 2-taktere som skal ha 2-4% olje i bensintanken. :)

Edit, versjon 2.00 ligger nå ute som en oppdatering. :)

Endret av CFM
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeapp! Digger den :)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Savner reklame til grisete sider i denne gratisappen. Gjerne en som overlapper regn ut knappen!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss med IPhone så ønsker jeg denne appen som et lite mini program til data!

Har data i GarageN, så hadde vært greit å kunne bruke et utregningsprog for blandingsforhold

For oss med IPhone så ønsker jeg denne appen som et lite mini program til data!

Har data i GarageN, så hadde vært greit å kunne bruke et utregningsprog for blandingsforhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et tips? At når ein trykker tilbake, kommer man eit bilde tilbake å ikkje heilt tilbake til hovedmenyen?

Hei, nå er jeg litt usikker på akkurat hva du mener, men mener du en tilbake-knapp som går tilbake til forrige utregnede verdi, eller forrige valg i lista over vanlige avfettinger? Eller rett og slett bare tilbake til de forskjellige sidene om du har valgt f. eks. en skumkanon, så milliliter, så desiliter/liter osv.?

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Knallbra jobbet, syns appen fungerer bra! Flott bidrag til oss som ser os lei av å stjeke litersmplet fra kjøkkenet :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er jeg litt usikker på akkurat hva du mener, men mener du en tilbake-knapp som går tilbake til forrige utregnede verdi, eller forrige valg i lista over vanlige avfettinger? Eller rett og slett bare tilbake til de forskjellige sidene om du har valgt f. eks. en skumkanon, så milliliter, så desiliter/liter osv.?

Ein tilbake knapp slik at eg bare bytter tilbake til sist viste vindu.. for slik det er pr idag når ej trykker på tilbakeknappen på telefonen kommer eg alltid tilbake tiø meny.. for om eg har valgt surfex som produkt og ønsker å bytte til eit annet må ej trykke oppigjen alt frå hovedmenyen.. klart det er ikkje mykje styr, men skal vi ikkje ha ein app som er perfekt? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein tilbake knapp slik at eg bare bytter tilbake til sist viste vindu.. for slik det er pr idag når ej trykker på tilbakeknappen på telefonen kommer eg alltid tilbake tiø meny.. for om eg har valgt surfex som produkt og ønsker å bytte til eit annet må ej trykke oppigjen alt frå hovedmenyen.. klart det er ikkje mykje styr, men skal vi ikkje ha ein app som er perfekt? :)

Sikker på det? Det skal bare være å velge et annet valg fra den lista uten å måtte gå inn og ut igjen, samt uten å gå tilbake. Men jeg kan legge til at når man velger et nytt valg så tømmes de to feltene med utregnede verdier. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ein tilbake til der du velger automatisk og manuelle blandingsforhold :)

Ahh, nei der ligger det dessverre en begrensning i programmet som ikke gjør det mulig. Det er ikke noe jeg har gjort i hvertfall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

CFM du burde oversette til engelsk, legge ut på Google play. 10kr/1 pund, par poster på utenlandske fora! *tick, tick*

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...