Gå til innhold

Meguiar's DA G220EUv2, problemer.


k_sandnes

Recommended Posts

k_sandnes

Hei jeg har en dual action maskine fra meguiars, G220v2 utgaven.
Hadde egentlig gledet meg til å shine min mors race red 2012 ford focus i helga, men slik ble det ikke.


Børstene er helt fine og selve maskinen er ikke mye brukt.
Men den har blitt helt umulig å få til å gå jevnt, den driver å kutter ut og bare jager opp og ned på turtall.

Om du setter den på hastighet 1 så klarer den å holde jevnt turtall en liten stund. Men skur du den opp et hakk eller flere så bare kutter den og liksom prøver å komme seg opp i hastighet.

Om du belaster den så kan den bare stoppe helt og da må du slå den av så på igjen for at den skal starte å rotere igjen.


Noen som har vært borti noe lignende med sine DA maskiner?


- Kristoffer :)

Endret av kristoffersandnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at ledningen sitter ordentlig i inni maskinen? Har hørt om fler som sliter med dårlig kontakt i maskinen. Kan det være spenningsfall ?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWDoktorn

Den ene "børsten" i motoren ble slitt ut på min etter svært kort tid. Byttet begge (dette kan du gjøre selv dersom den ikke er dekket av garanti) og siden har den funka som bare rakker'n. (Vel, den ligger ubrukt siden jeg for det meste bruker Flex eller roterende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ledningen og ledningene inni maskinen ser ut til å være i bra tilstand.

Finnes f.eks noen som selger deler til disse maskinen? Om jeg skulle trenge en ny hastighetsregulator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilxtra(en del) har jo disse maskinene, så de har nok deletilgangen også :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
k_sandnes

Takk for tipset Stian!


Etter dette problemet oppsto la jeg bare ifra meg maskinen og gjorde ikke noe mer med det.
Men så tenkte jeg å bare prøve en test runde og den virket helt normalt igjen...

Så i går skulle jeg shine en kompis volvo med maskina og den funket bra, helt til jeg måtte kjøre på hastigeter mellom 1 og 6. Den fungere helt normalt på hatighet 1 og 6, men noen ganger begynner den å kutte på f.eks 3-4.

Børstene er helt fine og jeg har også et ekstra sett. Noen som vet av en selger på ebay som har deler til denne eller en utenlandsk side? Bilxtra tar sikkert gull og grønne skoger for reservedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Snakket med bilxtra og norskprol ingen av de hadde deler til denne maskinen. Og jeg finner ikke igjen kvitteringen så da kommer jeg ikke langt. bleh. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Snakket med bilxtra og norskprol ingen av de hadde deler til denne maskinen. Og jeg finner ikke igjen kvitteringen så da kommer jeg ikke langt. bleh. <_<

Burde gå an å få tak i billige deler på ebay.com, evt via autogeek-forumet, skulle jeg tro.

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Burde gå an å få tak i billige deler på ebay.com, evt via autogeek-forumet, skulle jeg tro.

På ebay finner jeg ikke noe, er ikke helt sikker på hva jeg skal søke etter. Skal prøve autogeek forumet etterpå :)

Hoho, tror jeg kan bare drite i å skaffe noe som helst deler til denne maskinen. Leste litt på utenlandske forum og det ser ikke ut til at man får skaffet noe annet enn nye børster til de.

Ikke nok med det så var jeg innom meguiar's sitt eget forum og de har en hotline der du kan gjøre reklamasjoner osv. Det er full av tråder om "G110v2" som er ødelagt og dårlige. Er vel samme maskin som G220v2 men bare 110volt utgave?

Endret av kristoffersandnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...