Gå til innhold

Canon 450D - pakkepris..


tommy_sn

Recommended Posts

Er nok ikke en ille pris, men ei heller den beste. Pass bare på at varenr 2758B019 som ElPrice sin pakke har er ikke et varenr igjennom Canon Norge. Dette er gråimport antagelig fra Tyskland o.l. Canon har Europa-garanti så det er ikke noe problem så lenge det er kjøpt i Europa. Men er det fra østen eller USA så vil ikke Canon ta på seg garanti i Norge. ElPrice må selvfølgelig forholde seg til forbrukerkjøpsloven med tanke på reklamasjon uansett, men er ikke sikkert dem er like hjelpsomme da. Ikke for å drepe salget til noen, bare så du er sikker på hva du kjøper.

"Norsk/Nordisk" kit gjennom Canon Norge skal ha varenr 2758B022 med 18-55 IS og 55-250IS. Prisen jeg har til kjedene på B022-kittet er såpass at dem alle burde klare å matche ElPrice sin pris ut.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakka med varenr. 2758B022 koster 8000,- hos Elprice..

Hvem andre selger dette til samme eller lavere pris da?

Var ikke mange som var billigere der nei. Flinke forhandlere som har lært seg å tjene penger med andre ord ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkesant..prissamarbeid :P

Men den 55-250mm linsa som følger med her er kurrant eller?

Er det kun vare nummeret som er forskjellig på disse 2 kamera-pakkene?

Linsa er veldig bra faktisk. Når det gjelder nummerne så er kittet i praksis det samme ja. Produktene er identiske. I B022 er det pakket med Nordisk manual, men den klarer du deg vel uten.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki..kjekt å vite..

Hvordan filter anbefales forran på de 2 objektivene i pakka her? Samme filter, eller lønner det seg å bruke 2 forskjellige? Trenger noen tips her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki..kjekt å vite..

Hvordan filter anbefales forran på de 2 objektivene i pakka her? Samme filter, eller lønner det seg å bruke 2 forskjellige? Trenger noen tips her..

Kommer jo ann på hva du skal ta bilder av og i hvilke settinger. Begge er 58mm så du må passe på å kjøpe 58mm filtre. Protect-filter (fungerer også som polariserende) er jo et must å ha. UV-filter er også noe du får brukt for. Utover det blir det sære behov.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settes protect/polariserende på først, og så eventuelt UV? Merker som er å anbefale, eller blir det ett fett når det ikke er på proffnivå?

hehe... vel, jeg vil nå bare anbefale Canon sine originale filtre da. Canon filtre på Canon objektiver sitter som hånd i hanske. Uoriginalt vil aldri passe 100% på objektivene, og den minste skjevhet på filteret kan ødelegge bildet ditt. Et filter på stå 100% rett på objektivet.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder linsa på 55-250, er denne et godt suplement til 18-55, eller er det andre med noe annet zoom-område som burde vurderes? Da som ligger i samme prisklasse...

Eventuelt andre linser som er et "must"?

Er 450D "kresen" på minnekort forresten? Tenkte sånn hastighetsmessig for å ta flere bilder i serie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder linsa på 55-250, er denne et godt suplement til 18-55, eller er det andre med noe annet zoom-område som burde vurderes?

Er nettopp det som er med 55-250. Det er et bra objektiv til en god pris. Finnes mange andre bedre zoom-objektiver, men da er prisen over det dobbelte. I dens prisklasse er det ingenting som kan måle seg. Skal du ha noe annen zoom må det evt. bli teleobjektiver. For bilverden er det kun kjekt ved banekjøring. Igjen så er kosten på disse 6, 7, 8 og 10 gangen om ikke mer. Har 800mm fast på lager til 250 000 hvis du vil ha ;)

Da som ligger i samme prisklasse...

Eventuelt andre linser som er et "must"?

Canon sitt 10-22mm (9518A007) ville jeg anbefalt til bilbilder o.l. Kan brukes til så mangt og er utrolig morsomt å ta bilder med. Kan ta noen eksempler for deg hvis du vil. Dette objektivet fikk en prisøkning 1.1.09 så hvis du vil ha dette anbefaler jeg å handle av dem som har fra gammelt lager (altså fra 2008). De kan enda selge det til under 7000 kroner. Nye prisene vil ligge på opp under 8000 tenker jeg.

Fish-eye er moro til sitt bruk og enkelte faste objektiver som f.eks 50mm burde man også ha i samlingen. De koster ikke så mye heller.

Er 450D "kresen" på minnekort forresten? Tenkte sånn hastighetsmessig for å ta flere bilder i serie..

"Ja" vil jeg si. Du må helt klart ha et minnekort med bra hastighet. Ikke lure deg til å kjøpe billige kort med lav hastighet. Ikke bare for seriebilder, men også hele opplevelsen av kamera. Med et tregt minnekort vil kamera måtte vente på brikken og oppleves som tregt. I dag koster minnekort "ingenting" heller så det er bare å peise på der. Nye firmware'n i 450D støtter også de fleste SDHC-brikker.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det objektiver på ca 10-20 til et par tusen som er noe tess da, eller kan likesågodt medfølgende 18-55 brukes da?

10-22 og 18-55 kan på ingen måte sammenlignes. Har tatt et par bilder nå for å prøve å skildre litt forskjell. Jeg har tatt to forskjellige bilder (det ene av flotte meg :P). Kamera står på akkurat samme sted med samme innstillinger og begge objektivene uten noen zoom.

18-55IS:

7c3053e83bfc45937baab004b61fc79f.jpg

Samme bildet med 10-22 objektivet:

2307f01a04633ffc3f222d2471257bbe.jpg

18-55IS igjen:

78559973938e587cb7d3f5f692032ed4.jpg

Samme bildet med 10-22:

f0eb8386dab8efd9707bde2bd80c860d.jpg

jaja, ikke noe kommentar over hvor vakker jeg er nå ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med en anbefaling til stativ og veske med plass til kamera med 18-55 og 55-250 da?

Annet tilbehør som er "et must"?

Stativ kjenner jeg ikke så godt til. Må vel bli Manfrotto eller noe slikt (www.pr-foto.no har bra utvalg mener jeg). Jeg har noen unike Canon-vesker liggende som ble spesialprodusert for en kampanje i fjor. Dem er griselekre og passer perfekt til det kittet + litt ekstra. Hvor holder du til i landet?

Annet tilbehør som er "must" er nok blitz hvis du har planer om å ta noen ordentlige innebilder. Den innebygde blitzen i 450D er ikke veldig bra, og objektiv samt kamerahus skygger for blitsen slik at får skygge på bildet ditt. Trenger ikke mer enn 220'en f.eks som ikke koster stort mer enn rett under 2000 et sted.

Skal du bruke det mye på en gang så er batterigrep kjekt å ha. Gir dobbel batteritid i tillegg til at du får et kjempebra vertikalgrep med det. 450D bruker BG-E5 grepet og koster rett over 1000-lappen. Fjernutløser kan være greit å ha hvis du skal ta bilder med lang lukkertid -> kamera på stativ og fjernutløser sikrer minimalt med vibrasjon i kamera. Husk å løfte speilene før du tar bildene også så blir det enda mindre vibrasjoner.

Ellers finner du masse masse spennende utstyr. Sender du meg adressen din på PM så skal jeg sende deg en fet tilbehørskatalog.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Sigma har et 10-20 mm objektiv til ca 3600,- Hvordan er kvaliteten på dette? Finnes det andre merker med samme zoom til samme pris som er bedre?

Jeg skrev IKKE dette: "Sigma er bra det" - hæ? Noen som sa noe? Hallo? Haaaaalllooooo? Jøss, synes jeg hørte noe om stigmata eller noe.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...