Gå til innhold

Verktøy for å lette jobben med å polere tak


KrisTun

Recommended Posts

Dinside.no postet i dag en artikkel om en Norsk patent som skal gjøre det lettere å ta av og på lasten på taket. Denne må jo være glimrende når man skal pollere taket? Ender alltid opp med å stå på dørkarmen, men det fungerer ikke like bra. Noen som har prøvd dette eller kommer til å bestille en slik?

Pris: 599 kr.

http://www.dinside.no/925246/tips-du-trenger-en-hjultrapp

KrisTun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Hvordan fungerer dette på lavprofil dekk?

På NAF var det litt mer info som dette:

Det er 3 ting som er viktig å forsikre seg om når det gjelder bruk av AutoStep.

1. Begge de nedre armene må være helt uttrekt før bruk.

2. Begge friksjons-boltene som ligger an mot dekket må være helt uttrekt før bruk.

3. Armene må justeres så de passer til dekkets størrelse. AutoStep blir som standard levert så den passer de mindre dekkene. For å tilpasse trappen til større dekk må tauet strammes slik at føttene treffer midten av dekksiden.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Stilig sak, men tror jeg støtter "krakk" fra biltema (eller hva det skulle være).

Har selv en aluminiumstige/krakk som er ca en meter lang.

Grunnen er at det er veldig kjekt å kunne flytte på "krakken" rundt bilen i en fei og kan brukes som "vanlig" krakk hjemme/jobben..

Men plassmessig er det mye enklere å stue bort:)

Ble mye krakk i mangel på bedre ord:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde man bare hatt plass i hjulbuen til en slik :P

Eller enda bedre, som meg, plass i hjulbuen til å stå på dekket :)

Det pleier og funke ved vask / polering. Eller så er faktisk noe så enkelt og billig (16kr) som er bruskasse undervurdert. De som er til 1.5l er passe høye til litt av vært og fine og sitte på også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Man får jo kun nytte av denne bak på en stasjonsvogn. Foran har man jo panseret som man rekker opp til ved å stå på gulvet og bak på en sedan kan man kanskje komme til 20-30 cm helt bakerst på taket.

Ville heller kjøpt en litt lang trapp som er som et brett slik at man kommer til hele taket uten å flytte trappen/brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ting som er innkjøpt til dette bruket, det ene er en kraftig 3-trinns bukk fra Zarges, slik som en av disse:

138SZ4962.jpg?s=product_details

Og til virkelig store biler så har jeg dette, også fra Zarges:

stillas_hoved_zarges_Z-600.jpg

Sliter litt med ene foten etter en gammel bilulykke, så er veldig avhengig av solide og stabile underlag å stå på. Om det er litt "raklete" blir den ene foten fort sliten. Kan virkelig anbefale denne produsenten. Er jo litt annen prisklasse enn Biltema/Jula etc da, men kvaliteten er deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lignende fra Thule og den er fin til å legge i og ta ut av skiboksen. Har brukt den under vask av min Tiguan og merker jeg ikke når over hele med den. Vil heller anbefale noen av de forslagene over her,

Endret av Øystein H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fikk jeg av samboeren da en X5 åpenbarte seg på tunet.

Biltema stigekrakk 399kr

86-761_l.jpg

Veldig kjekk, har brukt den mye til mer enn bare bilpleie (oppussing). Og høyden er jo fin til å sitte på når man polerer dørside, da med god plass til å legge fra seg ting.

Bruskasse/zargeskasse (sånn liten en folk gjerne har foran på bilhengeren) har jeg også prøvd, og da holdt jeg på å gå på trynet. La så mye vekt over på maskina at marktrykket vertikalt blei lavere enn horisontal belastning og så sklei hele greia bort.. går kanskje bra på grus/asfalt men garasjegulv var ikke enn vinner

Ninjaedit på IMG-tag

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Denne fikk jeg av samboeren da en X5 åpenbarte seg på tunet.

Biltema stigekrakk 399kr

Veldig kjekk, har brukt den mye til mer enn bare bilpleie (oppussing). Og høyden er jo fin til å sitte på når man polerer dørside, da med god plass til å legge fra seg ting.

Dette er slik som jeg tenker på over her. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...