Gå til innhold

Vanlig pris på en sånn type jobb?


StianMH

Recommended Posts

Skal gi en noe sliten 06 Peugeot 307 en "rask" runde før salg, dvs utvendig og innvendig.

Ikke rens innvendig bare vask og støvsug(rens der det er nødvendig), men utvendig skal jeg korrigere litt riper her og der, samt å gi den et lite løft og LSP til slutt er ønske fra eier.

Jeg kommer til å gi den en ordentlig runde med Lakkrens, polish og LSP. (alt med maskin)

Har gitt en pris på 2000,- Er det for mye/lite ?

Noen som har erfaring med lakken på disse bilene ?

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er evt snakk om en 1 stegs jobb på lakken, så jeg ville sagt det du sier i pris. Men nå har jeg generlt lavere priser enn det andre her inne har :)

Jeg som enda er nybegynner, men kan med hånden på hjertet si at jeg er MYE flinkere enn mange bilvaske sjapper i området, ligger på omtrent samme pris, kanskje litt høyere enn det. Bare for å bygge meg opp litt.. :)

Og for at folk ikke skal bli skuffet over at bilen blir verre etter "full pakke" enn den var når den ble levert inn.

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som enda er nybegynner, men kan med hånden på hjertet si at jeg er MYE flinkere enn mange bilvaske sjapper i området, ligger på omtrent samme pris, kanskje litt høyere enn det. Bare for å bygge meg opp litt.. :)

Og for at folk ikke skal bli skuffet over at bilen blir verre etter "full pakke" enn den var når den ble levert inn.

Regna med at du er det ;) For å si det, så er det mye dårlige bilvaske sjapper rundt omkring på skedsmo og omheng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forferdelig mange.. Har ikke hørt om en eneste en hvor folk faktisk er fornøyd.

Hehe, ikke så nybegynner at jeg ikke vet hva jeg gjør da :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du tenker å forsette med flere jobber i fremtiden. Så se på de første jobbene som erfaring og reklame. Så kan du heller øke prisene når du føler du kan forsvare prisen(dvs ikke nybegynnerfeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du tenker å forsette med flere jobber i fremtiden. Så se på de første jobbene som erfaring og reklame. Så kan du heller øke prisene når du føler du kan forsvare prisen(dvs ikke nybegynnerfeil)

Det som er planen :) Men, sånn som det er på denne, så er det bare salgsklargjøring, så håper på noe mer krevende etterhvert :)

Regner med at jeg kommer til å handle inn en rupesmaskin snart. :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er planen :) Men, sånn som det er på denne, så er det bare salgsklargjøring, så håper på noe mer krevende etterhvert :)

Regner med at jeg kommer til å handle inn en rupesmaskin snart. :)

Vis en detailer går løs på en bil som skal salgklargjøres så tror jeg de fleste eiere vil få et "wow" når de ser bilen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer til å gjøre det så bra som overhodet mulig.. Eieren har jo en Tesla også :D

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Vis en detailer går løs på en bil som skal salgklargjøres så tror jeg de fleste eiere vil få et "wow" når de ser bilen igjen ;)

...gitt at eier ikke er med og stresser en med at "nå må du bli ferdig" og man får mer enn 8 timer på hele prosessen :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er pain... Har en sånn en på en Q5 til helga, gudskjelov så er det primært innvendig som skal taes på den, og korrigere der man må, samt ny LSP...

Han fikk beskjed i september om at han skulle si ifra når det passet at jeg kunne ha bilen, så har han ved flere anledninger sendt SMS kvelden før å spurt. Mørkt!

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig tok ikke mer enn 4-5 timer for to pers da :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Innvendig tok ikke mer enn 4-5 timer for to pers da :)

4-5 timer på lett vask og støvsuging innvendig - og to personer attpåtil? Hadde du med deg damen og tok en liten kunstpause, eller? ;)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo ikke noe lett vask.... Bilen så jo faen ikke ut inni :P hadde ikke hjerte til å bare støvsuge litt!

Neeh, ikke dame, en kompis :P kunstpause med han utgår. Hehe.

Men 4-5 timer inkludert middag da :P

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Du ryker fort på noen smeller tidsmessig om du skal gjøre sånt på alle jobbene du tar! ;)

Lærte ganske fort at det er viktig å bare holde seg til det som er avtalt, hvis ikke spiser bilen timer til frokost, lunsj og middag! :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig, første og siste gang. Er egentlig veldig lite fan av innvendig :) men, skal sies at vi faktisk vasket bilen også, så den er klar til polering i morgen. :P hehe

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...