Gå til innhold

Kärcher HDS 995-4 M Eco


skoTner

Recommended Posts

Jeg har fått tilgang til å kjøpe ut en av to Kärcher maskiner. Disse to:

- HDS 995-4 M Eco

- HDS 550 C

Dette er såkalt "varmtvannsvaskere", men jeg vet ikke helt om jeg har forstått hvordan disse fungerer. Pr. i dag har jeg en "vanlig" høytrykksvasker (Kärcher K 5.85 MD plus) og denne plugger jeg jo til vann + strøm og ut kommer det vanlig kaldt vann.

Men på disse varmtvannsmaskinene som jeg har listet over så er det masse innstillinger for temperatur, noe kjemikalgreier osv. Vil det si at jeg kobler disse til utekrana på vanlig måte, i strøm på vanlig måte og så får jeg varmtvann ut av dem? Enkelt og greit?

1027344.jpg

post-528-1232824812_thumb.jpg

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså må du fylle på diesel. hehe

Så den går både på strøm OG diesel? Eller bare diesel? ... og er det da dieselmotoren som varmer opp vannet? Er det innebygd varmtvannstank på den, eller varmer den det opp på vei ut?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Vannet blir varmet opp av en dieselbrenner. Vanlig vann og strøm inn.

Den 550 C er en knall vasker. Men 995 er jo kraftigere. En annen forskjell er jo oxo att 550 er 1 fas og 995 er trefas. For min del ble det 1 fas :D

Håvard

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet blir varmet opp av en dieselbrenner. Vanlig vann og strøm inn.

Den 550 C er en knall vasker. Men 995 er jo kraftigere. En annen forskjell er jo oxo att 550 er 1 fas og 995 er trefas. For min del ble det 1 fas :D

Ok, da må det nok bli 550.. Er jo halve prisen av 995'en også. Tør jeg spørre hva du ga for din 550?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Hmmm. Pokker ga jeg for den igjen da.... Var noe rabatt ute å gikk da jeg handla.

Men jeg er pokker ikke sikker. Var over 10k iaff.

Er meget fornøyd med min. Men hadde jeg hatt 3fas i garasjen, så hadde jeg nok kjøpt større. :D

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stenslandverksted.no/db/files/R...proffsenter.pdf

Der står den til 13K. Men ekke sikker om det er med eller uten Mva.

Å steike.. Kan få den største til mindre sum da. Men da må jeg jo legge opp 3-fas i garasjen :unsure:

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha fått noe mektig rabatt. Eller erre brukt du skal handle ?

Den prisen er på ny maskin faktisk, men nå begynner jeg å lure. Ser den ligger brukt på Finn.no til kr. 11 000,-

Er i alle fall Kärcher om gjelder ser jeg:

http://www.gardsdrift.no/id/32665/viewtopi...34/page/1#14832

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stenslandverksted.no/db/files/R...proffsenter.pdf

Der står den til 13K. Men ekke sikker om det er med eller uten Mva.

Det står i brosjyren at dette er priser uten MVA og at det er kampanjepriser som varer frem til 31/12-2007 Så det er en gammel annonse.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...