Gå til innhold

Frontruter- fjerner små "glitrende støvkorn"


Tonyl

Recommended Posts

Hei

Når jeg kjører mot sola, kan jeg se sånne små glitrende "støvkorn" over hele frontruta (på utsiden). Etter hver håndvask har jeg prøvd å gni og gnukke med CG Streak Free Window Cleaner. Men ser ut som det ikke hjelper.

Hvordan og med hva skal jeg bruke for å fjerne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er steinsprut og generell slitasje ja. Men det kan være verdt å prøve polering av frontruten også. Gjorde dette i sommer og innså fort at vindusvask og diverse kjemikalier ikke har sjangs mot mekanisk polering med slipemidler. Ren frontrute fikk en helt ny definisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er steinsprut og generell slitasje ja. Men det kan være verdt å prøve polering av frontruten også. Gjorde dette i sommer og innså fort at vindusvask og diverse kjemikalier ikke har sjangs mot mekanisk polering med slipemidler. Ren frontrute fikk en helt ny definisjon :)

Er det mulig å polere glass alså? Uten at det svekker glassets egenskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det går, så kan en bruke fin-fin stålull og masse vann/QD som glidemiddel. (PS: uten glid så blir det riiiiiper!) håndarbeid og endel arbeid, og får ikke fjernet alt om en tror det.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...