Gå til innhold

Swissvax mystery på Tesla model s


harlex

Recommended Posts

I forbindelse med at jeg fikk min Tesla for 1 mnd siden har jeg rykket opp fra Turtlewax til Swissvax... Flekket av med enty pack med mysteryvax. Dette var ikke billig så jeg vil gjerne gjøre dette riktig. Swissvax boken skulle bli ettersendt men jeg tenkte å begynne i morgen tidlig.... Har derfor følgende spørsmål:

Pakken inneholder såpe, gummifornyer, "preolje" og voks. Har også tilstrekkelig med microfiberkluter, påføringspadder, vaskehansker osv...

1:Gangen: vask, tørk, "preolje" og voks....?

2: Hva med vinduer, glasstak, chromedetaljer, plast (Dvs blank svart nosecone) Kjører jeg samme behandling (som spørsmål 1) på disse områdene?

3: Hva med carbonspoiler? samme behandling?

4. Felger? Har hørt om felgvoks... eller kan jeg kjøre samme behandling der?

Noen generelle/spesifikke tips?

Finnes det forresten en bruksanvisning på swissvax produkter på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til i landet? Kanskje noen kan bistå også:-)

På felgene hadde jeg brukt en felgvoks som feks autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 : ser riktig ut dette, men selvfølgelig kan man alltids legge ting imellom

Prickbort først etterfulgt av

Surfex

Legge på no felgrens

-spyle av

Vaske bil

-Spyle

Tørke

Legge på voks og det man ellers ønsker

2: ville nok gjort som deg og lagt på mystery på alle detaljer bortsett fra vinduet og glasstaket som jeg ville gjort reint med crystal (glassrens ) etterfulgt av feks rain x som de fleste forhandlerne her.

-til plast matt el glossy fra swissvax eller blacwow , veldig fornøyd med begge.

3: mystery

4: autobahn

Håndbok:

http://www.swissvaxhandbook.com/paint-work-handbook.htm

Endret av kjimmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel gjerne fått tak i Crystal og rain x då.... Bilextra?

Hva med carbon. Noe spesielt? Svart voks har jeg hørt tidligere....

Autobahn? tilgjengelig i noen butikker eller kun på nett.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker vanlig voks (dvs Mystery i ditt tilfelle) på carbon.

Autobahn, sjekk swissvax.no. Mulig de har forhandlere i nærheten av der du bor.

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax / exint / scandicshine feks selger på nett (autobahn).

du kan bruke "vanlig" voks også, den vil trolig ikke holde like lenge på felgene derimot.

Har du ikke crystal kan du vaske vinduer med andre saker også.selv liker jeg Invisiglass veldig godt.

Carbon kan du vokse på vanlig måte.

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt så mye igjennom butikk på lenge så det med rain x veit jeg ikke om du får kjøpt andre steder over nett, kanskje noen andre kan være behjelpelige der.

Sånn som crystal og autobahn er swissvax produkter, men noen av forhandlerne kan man stikke innom og hente, men usikker om noen som holder til i Bergen /Sotra .

På karbon ville jeg personlig lagt på mystery voksen , har sett på et par show and shine av biler med karbon nå at det ble brukt voks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Er litt vanskelig å få tak i over disk noen av disse produktene i Bergen kanskje. . Kanskje du har noen som selger f.eks sonax ruterens, er vel flere"vanlige" ruterens som rengjør.

Rainx har de en del steder.

Om jeg kun hadde hatt mystery, ville jeg lagt den på felger og, dog ikke optimalt så holdbarhet vil være ikke like god som på lakken. (Ev bestilt en liten pakke og utsatt detailing noen dager)

Så tar du bare en vask i helgen, kanskje etterfulgt av en Quickdetailer som beskytter til du har alle produktene i hus:)

Bare mine tanker sent på fredagen:) Lykke til med prosjektet!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar... Får ta meg en liten tur rundt i morgen. GS, Lakkspesialisten i Fyllingsdalen har bra utvalg og en tur innom bilextra også der jeg vet de har en del oppegående produkter....

Men voks på vindu er å banne i kirken det altså?

Har en Lexus IS200 som skal selges som jeg burde prioritert og en "oppskremt" BMW 320DAT som også burde fått oppmerksomhet. Men det er Teslaen jeg har mest lyst å ta denne helgen og satser vel egentlig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ganske mange her inne ifra bergens området. Jeg personlig ville nok ha prøvd å fått lagt på en mer egnet voks på felgene enn mystery pga holdbarhet, men man tager det man haver ;) Og et alternativ til å legge voks på carbonspoileren er vel SV Opaq

http://www.swissvax.no/art-250-1-swissvax-car-bath-opaque-250-ml-559

http://www.swissvax.no/art-119-1-swissvax-opaque-voks-200-ml

http://www.swissvax.no/art-260-swissvax-opaque-quick-finish-250-ml

http://www.swissvax.no/art-250-1-swissvax-car-bath-opaque-250-ml

Dette er rangen som SV har på Opaq. Mener selv en kun trenger pre-cleaner og voksen, men kan være en kostbar investering kun for en spoiler da :)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 flasker rain-x stående her.. Kan nok sikkert avse én av dem om du er mindre lysten på å farte rundt for å handle inn akkurat det produktet.

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men voks på vindu er å banne i kirken det altså?

Neida, men voks har latterlig dårlig holdbarhet på glass, i tillegg kan du få synlige skjolder, så det blir litt meningsløst.

Hvis spoileren har klarlakk, bruker du vanlig voks på den.

Og jeg har flere vanlige vokser som holder like lenge som autobahn og vel så det på felger, så jeg hadde bare lagt vanlig voks hvis det bare blir stress å skulle hoste opp noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har flere vanlige vokser som holder like lenge som autobahn og vel så det på felger, så jeg hadde bare lagt vanlig voks hvis det bare blir stress å skulle hoste opp noe annet ;)

Kanskje du har noen forslag på vokser som duger på felger?

Jeg prøvde med en annen holdbar voks (autoglym HD Wax) på felger for to år siden, og det var ikke noe umiddelbar suksess, den varte ikke like lenge som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kanskje du har noen forslag på vokser som duger på felger?

Jeg prøvde med en annen holdbar voks (autoglym HD Wax) på felger for to år siden, og det var ikke noe umiddelbar suksess, den varte ikke like lenge som forventet.

Collinite 845 funker på alt.

Da det er sagt har jeg ikke sett så mye til den fantastiske holdbarheten Autobahn lover heller. Jeg får kanskje presset en måneds levetid ut av den hvis jeg er veldig snill med avfetting og felgrens.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rim7 ukentlig, i tillegg til af , og ifjor holdt voksen ganske bra frem til rundt februar. (Lagt på til vinterdekk rundt oktober)

Et var fremdeles beskyttelse igjen i mars når de ble tatt av, men ikke noe imponerende "som nylagt"

Holdt gjennom hele sommeren i år også.

Med hd var det omtrent null og niks igjen etter 2 mnd..

Har ikke erfaring med 845 ( skal handle å prøve) men ser flere skriver om holdbarhet på bilen, og allerede der opplever jeg at den foreløpig ikke imponerer mot feks hva jeg selv opplever med hd. På felger tipper jeg det ikkeblirbedre holdbarhet med 845,enn med samme voks oppnår på bilen.

Edit: har 845 i kurven på bilnerden, ogtenker å teste denne mot hd/shield bil,og mot autobahn på felger på enav foreldrene mine biler, eller søsteren, for å få en pekepinn

(Ene faderen sin bil blir hyppig brukt sterk avfetting vinterstid i tillegg til hppig vask pga egnet lokale, så den er et godt prøveprosjekt)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...