Gå til innhold

Skum pad vs mikrofiber pad til grov korrigering?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Skum pads kan jeg en del om.Men siden mf pads blir brukt mer og mer uten at jeg har fått med meg grunnen, så ville jeg gjerne hørt mer om det i tilfelle det kan funke bra. Noen som har erfaringer?Bruk,vask,holdbarhet osv?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg synes de fungerer meget bra på Da-maskin. Spesielt på rupes bigfot 15es. Tok en Caddy i dag med Scholl S17, det tok meget godt og finishen var upåklagelig. Brukte også kort tid. Brukte først gul uber, før jeg tenkte på å prøve microfiber, siden det var metalic lakk..

Jeg synes det "lugget" litt mer på Flex. men det kommer vel mest pg.a rotasjonsretningen.?

Microfiber fungerer også fint på "vanlig" Da, men som nevnt synes jeg rupes+microfiber= Super combo:)!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fungerer meget bra på Da-maskin. Spesielt på rupes bigfot 15es. Tok en Caddy i dag med Scholl S17, det tok meget godt og finishen var upåklagelig. Brukte også kort tid. Brukte først gul uber, før jeg tenkte på å prøve microfiber, siden det var metalic lakk..

Jeg synes det "lugget" litt mer på Flex. men det kommer vel mest pg.a rotasjonsretningen.?

Microfiber fungerer også fint på "vanlig" Da, men som nevnt synes jeg rupes+microfiber= Super combo:)!

Hvilket merke er de microfiber padene? Driver å leter litt, men finner foreløpig ingen som det står microfiber på info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg har testet litt MF-pad, og er veldig fornøyd med hvordan den er å jobbe med, samt hvor raskt det korrigerer. Jeg var uheldig og kom borti en kant med puta, og da løsnet MF-laget fra skummet, og forløpig har det fungert dårlig å lime den.

Har brukt Flexipads DA Microfiber cutting pad på Rupes. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg synes de fungerer meget bra på Da-maskin. Spesielt på rupes bigfot 15es. Tok en Caddy i dag med Scholl S17, det tok meget godt og finishen var upåklagelig. Brukte også kort tid. Brukte først gul uber, før jeg tenkte på å prøve microfiber, siden det var metalic lakk..

Jeg synes det "lugget" litt mer på Flex. men det kommer vel mest pg.a rotasjonsretningen.?

Microfiber fungerer også fint på "vanlig" Da, men som nevnt synes jeg rupes+microfiber= Super combo:)!

Greit å vite :) rupes har en helt annen bevegelse, så tenker den er god til det meste av pads.Jeg vil ikke ha fordi jeg misliker padslitasjen som skjer ved så mye bevegelse(en jeg snakka med en dag sa de var brutale, sånn som kestrel)

Det jeg lurer mest på er om det er bedre enn skumpads på noen måte?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Link til noen puter? Er interresert i å prøve det ut :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Både og. Kanskje ikke hver gang men det korigerer fort og meget fin finish. Selvfølgelig med Da-maskin. .

Synes du skal prøve et par jeg..

Blåser ren med trykkluft etter hvert pass by the way:)

Har brukt meguiars og flexipads uten veldig slitasje.

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å leite litt hos de forskjellige samarbeidspartnere , men er det ingen som fører denne ? Chemical Guys Black Optics Pads. Evnt de andre dem har.

Kunne vært gøy å prøvd ut denne uten å måtte bestille/ vente for å få denne over dammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mf pads gir bedre cut og bedre finish enn grove skumpads. Bakdelen er at de MÅ rengjøres for hvert "hit". De fungerer ypperlig med bigfoot, men ganske dårlig med flex DA av en eller annen grunn. Har lest det mange steder at det ikke funker særlig bra men måtte jo prøve selv, og det var ingen god opplevelse.

Har brukt meguiars sine mye, og de har fungert bra med unntak av at de har en tendens til å forskyve seg rundt på bakplaten. Flexipads fungerte også bra, men ikke så lenge før de nektet å feste til bakplaten. Det er mye krefter i sving med bigfoot maskinene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har testet litt MF-pad, og er veldig fornøyd med hvordan den er å jobbe med, samt hvor raskt det korrigerer. Jeg var uheldig og kom borti en kant med puta, og da løsnet MF-laget fra skummet, og forløpig har det fungert dårlig å lime den.

Har brukt Flexipads DA Microfiber cutting pad på Rupes. :)

Hva slags produkt brukte du på MF-Paden da, rupes produkter eller..?

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, tror jeg skal kjøpe en sånn MF-Pad og teste ut.. Excellent med litt mer korrigeringsevne til DA uten å måtte gå over på roterende.

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt et par biler med MG MF pad, brukte det som følgte med kittet, også prøvde jeg med #105 & #205, upåklaglig resultat. :) Da på en NN DA maskin.

Gleder meg til å prøve det på Rupesmaskin. Tror jeg kommer til å bruke MF pad når jeg skal ta en ML til våren.

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mf pads gir bedre cut og bedre finish enn grove skumpads. Bakdelen er at de MÅ rengjøres for hvert "hit". De fungerer ypperlig med bigfoot, men ganske dårlig med flex DA av en eller annen grunn. Har lest det mange steder at det ikke funker særlig bra men måtte jo prøve selv, og det var ingen god opplevelse.
På hvilken måte fikk du problemer med flex? Har akkurat kjøpt 3401, og har ubrukte Flexipads mf pads liggende. Disse er jo laget for DA, så jeg trodde det skulle bli knall på hard tyskerlakk. Har Das-6 pro også som jeg evt kan bruke de på.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er noe med den tvungne rotasjonen som gjør at det blir en veldig "luggete" opplevelse. Vanskelig å beskrive, men om du søker litt på nettet så ser du at de fleste med flex DA har gjort seg samme erfaring.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg synes ikke den lugger noe særlig... klart, hvis man kanter paden drar den jo rett av panelet og bort til naboen, men så lenge man holder paden flatt på panelet og/eller øver seg på kantkjøring, så er det null stress å kjøre Flex DA.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...