Gå til innhold

Handel på ebay.com


dj john

Recommended Posts

Hei,jeg handlet en vare for 550kr med frat til norge..det jeg lurer på er om noen vet hva jeg må betale i tollavgift og moms..å er det posten eller tollpost som fortoller?fant ikke no om hvem som leverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler ikke toll på frakt. så 25% av prisen såfremst det ikke koster over 200 da er det 0. men kan hende du slipper noe som helst da jeg ikke betalte toll på en pakke fra ebay på 600 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke står spesifisert på pakken hva den kostet, vil du nok få brev fra tollen om å oppgi prisen for å så betale 25% moms. Men siden det er snakk om så lite beløp er det ikke sikkert du må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler ikke toll på frakt. så 25% av prisen såfremst det ikke koster over 200 da er det 0. men kan hende du slipper noe som helst da jeg ikke betalte toll på en pakke fra ebay på 600 :)

Så bra,jeg skrev til selger jeg om han kunne skrive mindre sum siden det kosta så mye i toll :)

har aldri betalt moms på ebayvarer :P kommer bare an på hvor uheldig man er :P

He he..håper jeg har flax også da.takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt som at 200kr grensa er litt flytende, sikkert mer arbeid og kreve moms av 300kr enn å la være. Men er du uheldig så skal posten ha sitt fortollingsgebyr, på ca 190. Det ser ut som posten tar 25% av totalbeløp(inkl frakt).

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt som at 200kr grensa er litt flytende, sikkert mer arbeid og kreve moms av 300kr enn å la være.

Men er du uheldig så skal posten ha sitt fortollingsgebyr, på ca 190.

Leste om en kar på nettet som måtte betale nesten 900kr forfortolling fra ebay så ble litt nervøs da..kan jo trøste meg med at det jeg har bestilt får du ikke her i skandinavia med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 232 handler bak meg på ebay.com. Har sjeldent måttet tolle av dette. Det som oftest blir tollet er større gjenstander/pakker.

Selgerene pleier å være flinke til å sette en lavere verdi på varen på pakken slik at man lettere slipper unna tollavgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...