Gå til innhold

Hvilke polerings produkter er å anbefale?


Guest liaklev1

Recommended Posts

Guest liaklev1

Hei !

Har ikke så veldig stor erfaring med polering fra før, men ønsker å få det etter vært.

Spørsmålet er som forklart i tittelen, Hvilke produkter er å anbefale til vasking, lakkrens, polering og wax?

Er det også noen som hvet om en god poleringsmarskin? Det ble ganske mye polering i fjor sommer med meguiars sin polerings pad og håper det blir mye mer i år. Og da hadde det vært moro og prøvd med poleringsmarskin.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical Guys produkter til vask, Scholl til korrigering og Swissvax som voks :wub:

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Chemical Guys produkter til vask, Scholl til korrigering og Swissvax som voks, samt Chemical Guys, Scholl og Swissvax til interiør :wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikkbort først. Chemical Guys produkter til vask, Scholl til korrigering og Swissvax som voks. Også en flex, makita, hitachi eller metabo maskin. Da snakker jeg nok for alle på forumet. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Alt fra Swissvax anbefales ;)

Meguairs har mye bra de også, NXT serien (såpe og polish) er bra, Softwash er en bra såpe til å benytte etter at bilen er polert.. Deep Crystal serien funker også om du skal jobbe for hånd på bilen, men der anbefaler jeg Duragloss 101 + Duragloss 111 istedet (ser bedre ut og holder lenger)

Om jeg ksal sette opp en liste jeg vet jeg må¨tte benytte resten av livet hadde den muligens sett slik ut:

såpe: duragloss 901

lakkrens: duragloss 101

Sealer: Duragloss 111

Voks: Swisssvax Concorso

Skal du ha en poleringsmaskin er det en ten DA eller roterende, av DA har du:

Flex og Meguiars G220 å velge i mener jeg om du skal ha noe som er bra. (flex er scandicshine, Meguiars er Godkjemi)

Av korrigeringspolisher til roterende er det mye scholl som er bra, men du kan gjerne bevege deg innpå Meguiars sin Mirror glaze serie også om du liker Meguiars godt, mye bra fra begge to der, men Scholl er hakket vassere etter in mening.

Ellers har du bøtter, mikrofiber, water magnets, vaskehansker og mye MYE mer også om du vil inn på det i detaljer...

men bare å spørre mer om det er noe du lurer på :)

Av roterende maskiner er Hitachi en jeg liker, har også metabo her men ikke testet den enda (sorry IGJEN kazzper) samt at mange liker Flex sin maskin også godt... Scholl sine pads er også bra saker, samme gjelder Meguiars sine pads...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest liaklev1

Har tenkt til å kjøpe wash mitt, microfiber kluter, wather magnet ol.

Har også sett på andre produkter fra Meguiar's også poleringsmarkinen.

Er det en polish fra dem som er å anbefale?

Setter pris på at det bare er å spørre, kommer sikkert til å bli noen spm. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Chemical Guys er et must! De har igrunn det meste du trenger også. Men gå for Scholl som poleringsmiddel. Hvis du vil rett opp på premium class med voks så går du for Swissvax. Hvis ikke funker det med flere i 5-600,- kroners klassen hos www.scandicshine.no

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest liaklev1

Da blir det nok innkjøp av noen produkter snart tror jeg :D

Og kanskje Hitachi eller Megs G220 poleringsmarskin. Har lært at å kjøpe billig ofte er en kortvarig glede, men det er sikkert dyrere å bedre markiner å, men det har jeg ikke brukt for siden dette bare er til hobby bruk :P

Endret av liaklev1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok innkjøp av noen produkter snart tror jeg :D

Og kanskje Hitachi eller Megs G220 poleringsmarskin. Har lært at å kjøpe billig ofte er en kortvarig glede, men det er sikkert dyrere å bedre markiner å, men det har jeg ikke brukt for siden dette bare er til hobby bruk :P

Jeg kan sikkert lage et "pakketilbud" til deg med Roterende (Metabo) eller DA (Meguiar's) poleringsmaskin og det du trenger av poleringsmidler og tilbehør, bare å sende PM eller mail ;)

post[a]godkjemi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar's#105 (rens) og Meguiar's#205 (polish) er en veldig god kombo hvis du ønsker å bruke meguiars, voksen Meguiar's#16 er også helt fantastisk hvis man tenker på pris.. Meguiar's#26, som er litt mer syntet, er også veldig god.

Polerputene er veldig gode, min favoritt, og skal du ha en lakkbeskyttelse som holder lenge er Meguiar's#21 2.0 ett veldig godt valg, den ser også veldig bra ut på bilen B)

Hitachi polermaskin gir deg utrolig mye for pengene ;)

Da har du lært litt om meguiars, de, som mange andre, lager knallgode produkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roterende :D

X2.

..eller begge deler. Men skal man bare ha en, er det roterende som gjelder. Viktig å lære seg å bruke roterende før man går igang, men det er det verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...