Gå til innhold

Tips til hjemmekinoanlegg


alextech

Recommended Posts

Heisann!

Med nytt hus hører en oppgradering av hjemmekinoanlegget til.

Pris? Tja, selvsagt kan jeg gå for Bose til 25000. Har jeg råd til det? Nei :)

Men ett par tusen er jo å påregne. Er vel av den sorten som liker å kjøpe "det beste". Men så finnes det jo en mellomting av grotesk pris, og kvalitet. Så en mellomting opptill ca 3, 4000?

Trådløs er jo en fordel. Ellers er jo resten er vurderingssak.

Må jo selvsagt ha en god forsterker som kan takle de ville festene jeg holder hver helg... heh..

På forhånd takk!

Endret av alextech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg ville sjekket ut yamaha sine "pakker".. Kanskje du må legge på en tusenlapp, men da får du helt greit annlegg for sorround.:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har sett ltit på Yamaha tidligere. Var blant annet hos Hifiklubben og testet ett. Men for å være ærlig syns jeg Bose sitt billigste til ca 4000 var hakket bedre enn pakken jeg så på til ca 6000 kr.

Men testet som sagt bare ett sett (husker ikke typen). Har mao konkludert med at jeg kan få samme kvalitet til 1/3 av prisen. Dog skal jeg ikke være prisgjerrig når jeg først ber om tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4000kr som maxpris på hele pakken?

Hvis ikke har jeg et suverent oppsett hjemme til ca 20 lapper som beholder WAF på et akseptabelt nivå samtidig som det banker Bose på kvalitet. :)

Joda.. Men les første posten (selv om jeg vet du har gjort det). 20 lapper? Ja takk, men har ikke råd til det.

Hvis du da mener at for 4000 får du kun drit... Ja så spør jeg heller ett annet sted :)

Det er en annen prisklasse, men som sagt har jeg testet ulike anlegg i lydrom, og hørt markant forskjell på anlegg til 10000 og 4000. Men selvsagt finnes det ett skille, både i pris og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg tror ikke filmopplevelsen blir særlig forringet om du kjøper et til 4000.- men du vet jo at det finnes dyrere komponenter som er bedre. Men da er det jo litt opp til hva man forventer seg, eventuelt hører forskjel på.

En ting er sikkert: Man får mye mer og bedre annlegg for kronene nå til dags, til forskjel fra noen år siden..:)?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Mitt forslag til et lavt budsjett blir noe i nerheten av dette.

Mitt tips til deg er heller å starte med et 2.0/2.1 oppsett og bygge videre på det over tid.

Finnes mange brukte recivere på finn.no samt et greit par høyttallere.

Dynavoice Magic F-5 er knallgode høyttalere til prisen som fint kan brukes i ett surround oppsett (har disse selv).

Ellers så har man jo mange gode lydplanker å velge i :)

Jungelen innen stereo/surround er like stor som bilpleiejungelen så lykke til i jakten på golyden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo begynne en plass ja.. Jeg har selv kjøpt anlegg til 3-4 tusen som er i stua, og de holder godt monn til det som blir kjørt der. Til og med grei lyd på guttekvelder. Litt lett blanding i utstyr ifra finn.no. Men det er mulig. Så kan en heller bytte ut etterhvert som en har råd og finner diverse, og evt selge unna det en skal bytte ut? Synes forslaget til Johime ser veldig kurrant ut. Alternativt er å kjøpe en god reciever til 3ish lapper og starte med 2.1 og bygge utover etterhvert.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Dynavoice 5.0 pakke uten forsteker 1200,- Da burde det være rom i budsjettet til å finne en brukt reciver og muligens en liten sub vis man leter litt.

Nok en knallbra 5.1 pakke fra dynavoice, noe større og bedre disse, med sub og reciver. Litt over budsjett 4900,-

5.1 satellitt system fra canton med pioneer reciver, 4000,-

Litt flere tips :) trål finn.no etter noe brukt, får du så mye mere for pengene kontra å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en HK avr 460 og jamo classic 10-8 og no yamaha sub og center..

Spiller mer enn bra nok til mitt bruk.. veldig fornøyd med lyden og muligheten til å bruke recivrten som en hdmi switch hvor

Ps3/xbox360 og diverse annet er koblet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Bose kan eg varmt annbefale,har selv v20 eller v25 i stuen,husker ikke helt i farten.

Det spiller helt rått til film,men litt blass lyd til musikk med litt trøkk. Nytt så er det litt utenfor ditt budsjett,men når det nærmer seg jul og folk begynner å få lite cash,så burde det være mulighet å gjøre ett kupp på ett brukt ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for supre tips.

Har sett på brukt, men vært usikker på om slike ting er noe særlig å kjøpe brukt. Men det ser da ut til å være greit :)

Ja dette er ett lavbudsjett, men det handler rett og slett om prioriteringer. Og da får man jo kjøpe det beste til den summen mener nå jeg...

Bose frister! Det oser jo kvalitet. Ellers støtter jeg jo prinsippet om å starte med en reciever og ett par høytallere for så og bygge på. Det er jo fint :)

Skal sjekke litt mer imorgen og poste noen forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er og spare litt lengre, og investere i noe dyrere :-)

Det kunne jeg jo gjort med hus, bil, båt, klær, tv og hele røkla. Jeg forstår selvsagt hva du mener. Men jeg søker tips til den prisklassen jeg mener er en riktig pris for hva jeg mener er tilstrekkelig kvalitet på ett anlegg :)

At jeg har lagt meg lavt i pris er jo sant, men sånn er det noe bare. Støtter heller forslaget om å kjøpe en god reciver og to høytallere ish, og deretter bygge på.

Har fått ett godt tilbud på en Yamaha RX V1500. Det må da være ok greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...