Gå til innhold

Autoglym Produkter


jronbeck

Recommended Posts

Er autoglym sine produkter bare overpriset tullball eller er det faktisk bra greier?

Kan ikke se mange her inne som bruker autoglym, eller bruker disse produktene veldig mye.

Har kommet over et tilbud på 50% på hele sortimentet til autoglym så er derfor jeg spør.

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Noen autoglym produkter er jo populære her da :) Autoglym HD voksen f.eks er jo noe av det beste som finnes av vokser! vil tro at det kommer inn forslag om flere gode produkter derfra etter hvert.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med autoglym, men de stiller litt kort i poleringsortimentet i forhold til andre produsenter (synes nå jeg).

AG HD wax derimot synes jeg er helt king kong :)

50% er uansett en god pris og en god mulighet til å bygge opp arsenalet, men trenger jo ikke kjøpe alt de har heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Glass polishen er bra, interiør shampoen er bra, bumper og plastic gel er bra,

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 nye proffpolishene skal være bra, uten at jeg har prøvd de. Ellers er jo super resin polish et av de bedre "jukseproduktene". Aquawax (?) skal være bra. Skinnkremen skal holde lenge, og jeg liker lukten ;) Ac rensen funker også bra for meg.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare testet noen produkter. Interiørrens er ok, men det er andre produkter jeg liker bedre til dette formålet og derfor står denne godt bak i skapet. Skinnproduktene har jeg god erfaring med. Felgrensen og en all in one polish er jeg ikke imponert over...

Edit: skriveleif

Endret av MVinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aqua Wax, vindusrensen, isfjerneren, skinnrens og skinnlotion synes jeg virker ok.

Og så har de en custom wheel cleaner som skal være bra har jeg hørt.

"Bumper care" (eller lignende navn, for ulakkert plast) er bare tull her på vestlandet i hvert fall, da den forsvinner etter første regnbyge.

Det er de jeg har vært borti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glass polishen er bra, interiør shampoen er bra, bumper og plastic gel er bra,

Har de fikset eller kommet med nytt produkt for ubehandlet plast? Når jeg tenker etter er vel min dårlige erfaring med det produktet fra 2008-09.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som utelukkende sverger til Autoglym produkter, fordi han alltid har brukt det. Han mener at det er det beste i verden..

Men som andre nevner, AG HD wax er rå :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har de fikset eller kommet med nytt produkt for ubehandlet plast? Når jeg tenker etter er vel min dårlige erfaring med det produktet fra 2008-09.

Er det gel greia du har prøvd? Synes den funker bra, fortsatt svart og fint der jeg la på i august :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, husker ikke nøyaktig navn og den gikk i restavfallet for ikke lenge siden dessverre. Men ganske sikker på at den så slik ut:Bumper%20Care.jpg

Som sagt: 2008-2009, så ting kan ha endret seg.. men min opplevelse var i hvert fall at det bare rant bort med en gang. Kan naturligvis ha vært dårlig forarbeid eller andre feil fra min side også hvis dette av andre oppleves som et bra produkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I UK får en vel alt av Autoglym til halv pris ift. Norge. Autoglym har mange bra produkter, men er overpriset så det holder i Norge. Et eksempel er Autoglym HD Wax som typisk koster rundt £35 i UK, mens selges for 911 NOK her til lands. (Var riktignok en kampanje på denne nå nylig). Til norske priser finnes det nok andre alternativer som gir mer for pengene enn Autoglym.

Har fortsatt Autoglym SRP og HD Wax i produktsamlingen min som stammer fra Techno Classica 2012 bilmessen i Essen hvor jeg fikk produktene til en brøkdel av hva de koster i Norge. HD Wax var gratisgave ved tegning av et bilabonnement på Classic & Sports Car (ca. 500 NOK for abonnementet) og SRP tror jeg kostet vel €12 for en 500 ml flaske (inkludert microfiberklut). Bruker fortsatt disse produktene på bruksbilen og er fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du har funnet 50% på alt av autoglym?:-)

Fant ut ved en tilfeldighet at jeg har en leverandør som har det og da betaler ikke jeg mer enn innkjøpspris som er mellom 40% og 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Autoglym HD er favoritt voksen min :). Brukt den på alle bilene. Varer ganske lenge faktisk ;)

Har også vinyl and rubber care fra Autoglym som jeg bruker til å detaile mottorrommet. Fungerer fjell det ;).

Edit: Klarte å skrape fram et raskt bilde her :P. Ble vokset for nøyaktig en måned siden. Har vasket bilen 8 ganger siden da, har holdt seg veldig godt :P.

post-5334-0-17605500-1387028451_thumb.jp

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

La HD wax 22 september og når jeg kom ut i dag så var jaggu meg panseret helt rent for snø gitt :) Den biter godt fra seg. Har ikke fått gjort annet enn å spyle av den 2 ganger med HT på stasjon siden da!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg er ikke akkurat ekspert, men kan si at Vinyl og rubber care har funket ok på matte/slitte plastdetaljer. Men vil tippe det finnes bedre plastfornyere, f.eks den owatrol polytrol som nok koster mye mindre også.

Men skinnkremen til AG har jeg brukt endel av og synes den er fin i konsistens, lukt og holdbarhet. Dog er eneste sammenligningsgrunnlag Lexol 3-in-1, et produkt som gav fint resultat, men er oljete og illeluktende å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...