Gå til innhold

Fredriks bmw e39


bayersk-mach-werk

Recommended Posts

bayersk-mach-werk

Skjedde noe kødd med tapatalken før idag når jeg skulle legge inn så er ikke mye sammenheng i tekst og bilder enda, men skal få lagt ut litt nå.

Starter med noe litt eldre som ifjor vinter også blir det bare nyere og nyere bilder . Det er jo lakkeringa som jeg driver med nå.

va9e8eza.jpg

4y5ugevy.jpg

zabehuhy.jpg

Litt slitne skiltlyspærer jaaahhh.

7a3aba9y.jpg

Inn med led skiltlys myyeee bedre.

5a3amahy.jpg

Må ikke glemme dcn skiltplata

qene9amy.jpg

Winter time waxing med blau-weiss voks

hu2ebavy.jpg

5e5emy6y.jpg

saqu3eqe.jpg

Der røyk radiatoren jahh...

a7ajadup.jpg

Nye multireim og ac reim samtidig vannpumpe like greit å ta det når man har god plass og raddisen er ute.

ava8emap.jpg

Nye raddisen er inne.

uvuqequ3.jpg

Kjøpt bakluke spoiler

atusy6yr.jpg

Handla senkesett fra parts and retards

ydugyner.jpg8ehabu4a.jpg

e3epa7a2.jpg

jaje5e3e.jpg

Us blinklys programmert

hu6ezedu.jpg

8esuhu2y.jpg

ygura8uv.jpg

Deilig med voks på bilen ja ..

ja4adajy.jpg

a6uguja7.jpg

5egave2u.jpg

Ny spiller kom i posten digg å kunne høre musikk med bluetooth og ikke minst sin egen .

ununypu3.jpg

Senkesettet er på og våren er her

ysazuhyb.jpg

y2u9u3uv.jpg

azasyte9.jpg

apedusep.jpg

e4yne8e3.jpg

7yrameqa.jpg

Endret av bayersk-mach-werk
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

her var det ikke mye interesse men, oppdaterer for det.

det som er skjedd den siste uka er at jeg har pussa og sandblåst diverse rust jeg har hatt på bilen, fikk et sluttresultat som var bedre enn forventet faktisk med tanke på det er første gangen jeg lakkerer noe skikkelig med bokslakk selv.

kommer bilder av hele jobben snart pluss noen andre div bilder som er blitt tatt .

neste på agendaen nå er montering av xenonlys så jeg får litt lys i dette hersens høst mørket.

stay tuned - fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Fin bil, og de felgene slår jo ikke feil. Ser ut til at du har fått gjort mye fornuftig med bilen din. Keep it up!

Jo takk tror ikke jeg har fått med alt enda men kommer en oppdatering her nå.

Nå har jeg drevet litt smått med bilen i en ukes tid og har sandblåst sparkla og rustbehandla og sveisa deler av karosseriet pga rust .

Det som jeg har fått gjort idag er lakkering og litt diverse montering av deler, blir nokk litt videre jobb med lakken da jeg fikk noen små sig.

Men, men her kommer noen bilder av det hele som er skjedd.

Postet bilde

Handla inn lakk til rust prosjektet fra en tysk lakkskappe

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Greit med en real vask før man begynner her er det ironx som er i sving

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Prickbort skal også få lov til å jobbe litt idag

Postet bilde

Postet bilde

Der var man ferdig med vasken

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Av med bakfanger for og undersøke rust omfanget under

Postet bilde

Ikkkjeee braaa

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Rust på bakluka

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Påtide å begynne å demontere

Postet bilde

Rust rundt dørlås

Postet bilde

Tok overflaterust med drill og grovrengjører.

Postet bilde

Postet bilde

Etter dette var det sandblåsing

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Såg veldig lik ut som min denne :-P shadowline listene skulle jeg og gjerne hatt :-)

Ja showline liker jeg best også, men er jo ett alternativ å plastidippe da .

Her følger jeg videre på med bildeserien fra ovafor.

Postet bilde

Postet bilde

Fikk sveisa rust hullene under bakfangern

Postet bilde

Postet bilde

Hadde rust primer på først å sparklet etterpå.

Postet bilde

Postet bilde

Hadde på slipegrunning den ble våtslipt med 800papir.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Her er ett nytt lag slipegrunning lagt på.

Postet bildePostet bilde

Postet bilde

Baselakk på

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

På med klarlakken

Postet bilde

Mye løsemidler i lufta ja.

Postet bilde

Hadde man for lite klarlakk så blei det appelsinhud

Postet bilde

Hadde man på litt mere så fløyt den utover og resultatet blei strøkent.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Her blei det litt lakksig men jau, jau første gangen jeg gjør dette.

Postet bilde

Den nedre lista under luka blei strøken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Gøy å se at du gjør så mye og prøver deg på så krevende arbeid som lakk ol.
Panlegger du m-fanger i front? Synes det gjør utrolig mye på en E39. Du kan få de ganske billig med tåkelykter og hele sulamitten på ebay. Tror de ligger på en 2500-3000,- med frakt. Lakkarbeid kommer selvsagt i tillegg, men når som du begynner å få teken på det kan du kanskje lakke fangeren selv?

Må nok gi deg litt stryk for chromelykter i front med punktvis LED-angelayes, men totalt sett ser jo dette ut som en bra bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Fin tråd! Gøy å se at du gjør så mye og prøver deg på så krevende arbeid som lakk ol.

Panlegger du m-fanger i front? Synes det gjør utrolig mye på en E39. Du kan få de ganske billig med tåkelykter og hele sulamitten på ebay. Tror de ligger på en 2500-3000,- med frakt. Lakkarbeid kommer selvsagt i tillegg, men når som du begynner å få teken på det kan du kanskje lakke fangeren selv?

Må nok gi deg litt stryk for chromelykter i front med punktvis LED-angelayes, men totalt sett ser jo dette ut som en bra bil :)

En m fanger i front hadde gjort susen ingen tvil om det, lurer litt på å kjøpe en å lakke selv ja . Får på schmiedmann uten tåkelys dog til en pris rundt 1800kr schmiedmann holder til 5 min unna hjemmet .

Og angående lyktene i know, hadde vært penest med orginale hella, men de er så hinnsides dyre. Så nå som xenon er kjøpt inn så meg vell få rota meg til ccfl ringer også.

Her kommer noen få bilder til av lakken

Postet bilde

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Du er veldig flink. Flott tråd og flott arbeid å følge med på!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du prøver litt selv ja. Fikk sig sjæl da jeg gjorde en lignende jobb på min bakluke, og ødela alt når jeg prøvde å skrape det vekk. Så vær MEGET forsiktig når du skal ta det. Kan anbefale shark blade, koster litt men er mye bedre å bruke enn et vanlig knivblad. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Kult at du prøver litt selv ja. Fikk sig sjæl da jeg gjorde en lignende jobb på min bakluke, og ødela alt når jeg prøvde å skrape det vekk. Så vær MEGET forsiktig når du skal ta det. Kan anbefale shark blade, koster litt men er mye bedre å bruke enn et vanlig knivblad. Lykke til videre!

Tusen takk polishduden og simen, simen det er faktisk i din tråd jeg fikk giv og lyst til å prøve sjæl jeg også. Men sigene jeg fikk er mindre enn først antatt faktisk prøver meg frem med sliperondellen og 2000/3000 papir , så tar jeg scholl s03 gold etter det med flex roterende. Orker ikke å få det resultatet du fikk med å slipe seg gjennom lakken med høveln da er det bedre med litt sig, siget syntes ikke så godt i dagslys uansett, men så har jeg ikke skikket ordentlig i sollyset enda da.

Neste helg så kommer jeg til å slipe og ordne med det nylakkerte så kommer bedre bilder av lakkeringa da og hvordan sluttresultatet er blitt. Får se om jeg rekker å gå over med finpolering s40 og collinites 845 wax før vintern slår inn for fullt også .

Så kommer det vell noen bilder av bilen med 4300k xenonlys som jeg monterte idag, blei enorm forskjell fra de halogen telys bajsen som var der fra før . Også har jeg linse lykter såmdet ser liksom ikke sååå uoriginalt ut heller og 4300k er jo det som skal gi mest lys og det biler blir levert med orginalt så derfor blei valget enkelt .

Stay tuned more to come - fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du tar vare på bimmern. Hadde en slik en for mange år siden (1996) selv. Gode biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Godt du tar vare på bimmern. Hadde en slik en for mange år siden (1996) selv. Gode biler.

Må jo prøve ihvertfall er jo ikke noe artig å eie en bil som ser ut som en dass.

Fikk tatt en runde med finpolering s40 og voks på lørdag collinites 475 så får jeg se ann holdbarheten på den da.

Hadde en del skjolder etter forrige poleringsrunde som var godt å bli kvitt dette ordnet s40 godt opp i.

Rubbet også litt på de nylakkerte panelene bak, og bestemte meg for å vente med å våtslipe lakksigene.

Postet bilde

Sånn var bilen før jeg begynte en del skjolder og holos.

Postet bilde

Der har jeg gått over en runde med s40 og da blei det bra

Postet bilde

Postet bilde

Hadde også litt lakkstøv på koffertlokket som jeg fikk rubbet bort.

Postet bilde

Her kommer noen bedre bilder av hvordan overgangen blei mellom gammel og ny lakk.

Postet bilde

Gammel lakk er ovenfor plateknekken og den nye som jeg har lakkert nedenfor , sier meg fornøyd mht til fargeforskjell osv , gikk faktisk over all forventning.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Så her ett helhetsbilde av hele kofferrtlokket og bakenden på bilen med no rust :)

Postet bilde

Postet bilde

Voksen jeg brukte

Postet bilde

Bilen er ute og klar for vintern så godt som rustfri og nypolert med et lag voks deilig den følelsen .

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
bayersk-mach-werk

Ja da har det gått noen uker ikke akkuratt kjempe lenge siden jeg vokset bilen med noe jeg trodde etter omtaler her innefra skulle være gode greier, men nå etter en snau mnd på denne denne og forrige vasken jeg hadde av bilen så var vannskrekken heller laber , særlig på deler som panser, bakluke, tak, og de. Nedre panelene på bilen.

Bruker avfetting, men det er surfex som blir sprayet på de nederste panelene med møkk, det blir også brukt varmt vann ved vask som også hjelper en del. Den voksen jeg brukte før syntes jeg holdt lengre og var bedre det var swisswax sin blau weiss. Den holdt helt greit i ca 3 mnd ettér det så blei den noe slapp, men etter 6mnd var den død.

Så ett nytt lag med voks skal bilen få i juleferien, men så må jeg tenke meg om når jeg skal velge mht til holdbarheten skal jeg gi collinites en sjanse til ? Kan vell komme med noen bilder som viser litt hva jeg mener er dårlig eller se om jeg finner videoer som er tilsvarende sånn voksen min er nå. Bare merkelig hvordan mange andre opfatter dette som en god vintervoks , men bilen min den holder den ikke mål på i det hele tatt, er nokknsikkert litt sånn at ved forskjellig typer klarlakk så biter voksen litt forskjellig tak og, men tviler på at det skal være så stor forskjell så lenge man gjør ett godt forarbeid før vokslegging.

Endret av bayersk-mach-werk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Hvor handlet du skiltlysa dine btw? :) Handlet meg akkurat en E39 selv, og har lyst på LED-skiltlys som funker greit, uten å gi feilmelding osv :)

<br />Kjøpte de på ebay, får ikke feilmelding, men er ikke fornøyd med de siden de lyser egentlig alt for kraftig ser bra ut på dagtid , men når det blir mørkt ute så ser det ikke så bra ut. Man får jo ledpærer til å sette i de orginale tror nokk det er finere dersom man finner noen aom ikke lyser så sinnsykt mye , skiltlys skal jo bare lyse opp skiltet litt diskre ikke hele veien bak bilen som typ ryggelys haha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flott Bimmer :) Etter å ha sett denne så fikk jeg inspirasjon til å fjerne rusten på den gamle traveren jeg har hjemme selv ;) Utrolig gode biler å kjøre :thumbup: Har montert m fanger på min nå, ser at det må ei leppe til for at den skal se bra ut. så visst du skal ha en slik fanger anbefaler jeg deg å handle ei leppe i samme slengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...