Gå til innhold

Drittlukt fra setebeltet


Kattlikzm

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte en ny bruktbil her om dagen. Har fått tatt en grundig interiør rens. Det eneste jeg mangler er en forferdelig stank fra setebeltet på førersiden. Lukten er helt forferdelig! :( Minner meg om en blanding av våt katt, og ei gammel dame, haha.

Vil helst unngå å bruke massevis av penger på produkter da jeg har en god del andre ting jeg må fikse på den nye bruktbilen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt vann med litt salmiakk i og en mikrofiberklut.
Om du har tilgang på våtsuger er det lettere.
Gå over noen runder etterpå med bare vann

Ikke spesielt eksklusiv løsning men det er billig og det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk det HELT ut og lås det fast i den posisjonen på en eller annen måte. Bruk en mild såpe (f.eks en APC blandet ut 1:20 el.l.), mye vann og en klut og skrubb i vei. Og viktigst av alt: Ikke rull det inn igjen før det er knusktørt.

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex funker på nesten alt, du bare justerer blandingen etter bruksområdet.

Vil uansett også anbefale bruk av våtsuger hvis du har mulighet til det, så blir skyllejobben endel enklere.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex funker på nesten alt, du bare justerer blandingen etter bruksområdet.

Vil uansett også anbefale bruk av våtsuger hvis du har mulighet til det, så blir skyllejobben endel enklere.

har lenge vurdert å kjøpe inn en våtsuge maskin. Har tepper i alle biler som trenger en grundig rens

Hvor kjøper man dette?

Edit: http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/garasjeutstyr-og-verktoy/ovrig-garasjeutstyr-og-verktoy/torr-og-vatstovsuger/

Er denne bra? :)

Endret av Hundal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du linket til en rensemaskin hos scandicshine med adressen til en våtsuger fra bilxtra... hvilken av de tenker du på? :)

Den rensemaskinen har jeg i hvert fall hørt mye bra om. Får visstnok ikke følelsen av at det er superkvalitet, og slangen kunne vært lengre, men den funker visst veldig greit. Må mye opp i pris for å få skikkelig kvalitetsfølelse. Jeg ønsker meg en sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du linket til en rensemaskin hos scandicshine med adressen til en våtsuger fra bilxtra... hvilken av de tenker du på? :)

Den rensemaskinen har jeg i hvert fall hørt mye bra om. Får visstnok ikke følelsen av at det er superkvalitet, og slangen kunne vært lengre, men den funker visst veldig greit. Må mye opp i pris for å få skikkelig kvalitetsfølelse. Jeg ønsker meg en sånn..

haha beklager det :P Var ikke meningen

Mente denne her: http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/garasjeutstyr-og-verktoy/ovrig-garasjeutstyr-og-verktoy/torr-og-vatstovsuger/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Vær forsiktig med skrubbingen, har du for stiv børste er det fort gjort å flise opp beltet :-)

Jeg setter bilen opp mot en vegg og får dratt beltet helt ut og festet det slik at det holder seg stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sugeren har jeg, og er fornøyd med den. Men sier som Are G, det oser ikke akkurat kvalitet av den.

Jeg tror det er noe av det bedre du får for den prisen.

Har hatt to av den, den første spytta flammer og døde etter jeg støvsugde kilovis med sand fra bagasjerommet, den andre lever fortsatt! Munnstykke kjøper du på coop obs for 150 kroner!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på alle svar jeg har fått! :) Er virkelig takknemlig :)!

Det første jeg gjør etter å ha fikset resten av små feilene på bilen blir å rense setebeltet ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å rett og slett bare bytte setebelte?

Trenger ikke koste mye, og tar ikke lang tid å bytte.

Vet selvfølgelig at det nok ikke er den foretrukne løsningen her inne, men av og til kan det være greit å bare bytte isteden for å fikse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i oslo. Jeg har en dampvasker du kan låne hvis de overnevnte forslagene ikke hjelper.. Kan da ikke garantere at det vil fungere heller men :)

Tja. Det hadde vært kjempe snilt :) Skjer med at folk er så snille her? :D Liker det :wub:

Hva med å rett og slett bare bytte setebelte?

Trenger ikke koste mye, og tar ikke lang tid å bytte.

Vet selvfølgelig at det nok ikke er den foretrukne løsningen her inne, men av og til kan det være greit å bare bytte isteden for å fikse :)

Har vurdert det. Skal høre med Bavaria imorgen om hva et nytt setebelte koster ;). Om det er ganske dyrt kommer jeg til å rense det i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...