Gå til innhold

Audi A4 Quattro TDI 2007 glacius /


glacius

Recommended Posts

Tenkte å lage ny tråd da det er blitt ny bil nytt merke og nytt prosjekt! endelig har jeg fått tak i en Audi Quattro ! , har ønsket meg dette lenge har vært og sett masse på nett etter denne type bil og endelig fant jeg en med et bra selskap og god inbytte pris på min,

Første oppgave blir å skaffe et VCDS(VagCom Diagnotic system, så jeg kan få US style lys og ha den i tilfelle tekniske feil meldinger =) .
Kommer og til å fjerne bakre vindusvisker så jeg får Cleanlook blir å erstatte den med dette
http://www.gecleant.de/shop/glasstopfen-fuer-audi-vw-seat-skoda.html

Om noen har efaring med VagCom så vil jeg gjerne ha tips og info =)


bilder av bilen
http://pal.finn.no/pal/autospektrum/car/used/object?finnkode=44351761

61_1645551094.jpg
61_343678881.jpg
61_1837916823.jpg

Felgene som er på bildene får jeg ikke med da de kommer fra et annet sekslap =/ litt leit men jeg skal nok gi henne noen fine sko etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peent!

Gratulerer :)

Har en del kompiser som er ganske drevne med det, så du får spørre, så skal jeg spørre de hvis det er noe :)

Men, kjøper du fra Ross-Tech, så har de fine guider på http://www.ross-tech.com/

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Gratulerer med "ny" bil, flott Audi :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haddevenn som testa bilen i dag det jeg lurte på et dette noen bigr deal. R på bakluka. Ikke så men sto nok. Er ganske merkelig u egentli at det er på en så ny bil.
Noen tips? Er det ikke rust garanti på Audi?
IMG_5606.jpg

Endret av glacius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm ser det, er litt kjipt =/ håper møller fikser dette , fikk forhandler til å se på det i morgen hos møller så HÅPER jeg får det gjort, ellers er bilen ganske så strøken er nylakkert fremm på skjerm og støttfanger, og innvendig er den dønn, litt surt dette men håper det lar seg ordne eller at det ike koster så mye å fikse =/

er tross alt en 6 år gammel bil men uansett så blir jeg litt skuffa når jeg ser sånt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good news!

Svar fra Møller i dag

Her det problemet,

IMG_5606.jpg

her er svaret

Rustgaranti Audi: 12 år, Gjelder rust som kommer innenifra - altså rust i stålet. I tillegg så er karrosseriet galvanisert, men så hender det at man får sink slipp, som blir seende ut som rust(boble under lakken) og det dekkes som regel av garantien.
Kommer rusten utenfra, f.eks via steinsprut, så dekkes det ikke av rustgarantien. Enhver sak må behandles individuelt. Dere må bestille time hos nærmeste Audi lakk verksted som da går igjennom rusta og tar en avgjørelse på dette etter å ha sett på det.
=D
Hadde egentlig ikke forvente no annet =)
Endret av glacius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 2006 A4 med samme bobla på bakluka, fikk beskjed om at det var 5 års garanti på sinkslipp.

Så de nektet å utbedre det på garanti, men sa at tidligere eier kunne fått det på garantien om han hadde tatt kontakt før bilen var 5 år gammel. Synes det var kjipt, de var enige om at dette var en garantisak, og at dette var sinkslipp, men da var jo bilen blitt 6 år så de kunne ikke gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff =/ ok , kjipt , jeg HÅPER jeg får ordna det ellers så er det litt kjipt er lissom kun det på bilen som er " - " ellers så er alt ganske så bra innvendig er den strøken, samme motormessig og drivverk der er alt bra, håper dem ikke er kjipe her da =) ,

Men takk for info =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg anbefalt deg å dra til en annen forhandler. Det er jo helt mørkt hos enkelte forhandlere.

En kompis av meg har en 11 Audi Q5 som fortsatt er innenfor garantitiden, tidligere i år(nyåret) så begynte begge(!) frontlampene å dugge, så han bestilte time i sommer for å få disse skiftet. I juni avtalte de at han kunne få en time i August, for service og bytte av lampene.

Bilen ble levert inn i August, og da bilen skulle hentes så regnet man med at alt var i orden - det var det ikke, lampene var enda ikke skiftet. Møller sa da at de måtte ta bilde av lampene, for å sende inn dette til Audi for å få aksept før byttet.

Etter langt om lenge og lengre enn langt ble lampene byttet nå i oktober.!

Har snakket med andre forhandlere, de hadde tatt bildene og så byttet lampen med en gang.

Dette er vel og merke Møller Romerike da, ikke forvent for mye når man drar dit.

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Harstad

Sendte melding til jonsen bil her i Harstad fikk dette som svar.

" Hei dette må sjekkes hos en Audi forhandler. Nybilgarantien er på 3 år/100.000km. Det er vanskelig å ta en avgjørelse på dette uten å ha sett bilen. Regner med at du vil få dekket dette av forhandleren du kjøpte bilen av, dersom dette ikke er noe som dekkes av rustgarantien til Audi "

Så skrev jeg tilbake og så ba de meg komme innom med den i neste uke,

Endret av glacius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haddevenn som testa bilen i dag det jeg lurte på et dette noen bigr deal. R på bakluka. Ikke så men sto nok. Er ganske merkelig u egentli at det er på en så ny bil.

Noen tips? Er det ikke rust garanti på Audi?

IMG_5606.jpg

Hei. Jeg har samme bil, og fikk denne typen bobler ved høytsittende bremselys på bagasjeluka. Min bil var utenfor dekning på reklamasjon (år), men Møller gikk inn og dekket 70% av kostnaden (bytte av hele luka).

Anbefaler deg å dra til forhandler å få de til å søke møller om dekning...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaså, ja jeg skal ta den til forhandler her og høre hva dem sier =) skal jo ikke være sånn på en 6 år gammel bil ? mener jo jeg da =)

tusen takk for mange gode tilbakemeldinger, jeg skal holde dere oppdaterT =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...