-Martin- 29 Skrevet 30 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2013 Hei. Jeg ble litt ettertenksom på søndag da jeg skulle til å påføre voks (Swissvax blau-weiss) etter en ett-stegs poleringsrunde. For å kvitte meg med polishrester/sprut så avfettet og håndvasket jeg bilen før påføring voks. Da slo det meg at det ikke lar seg gjøre å tørke av 100% av vannet med mf-håndkleet, men at det blir liggende en veldig tynn film som tørker bort iløpet av sekunder. Det vil jo si at det blir liggende igjen avfallsstoffer fra vannet på lakken. Jeg følte at dette lot seg merke ved at påføringspaden ikke hadde like bra "flow" som ved nypolert (uvasket) flate. Vil dette også si at det blir liggende en hinne mellom voks og lakk, som igjen reduserer levetiden til voksen? Tips til andre fremgangsmåter tas gladelig imot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klykken 112 Skrevet 30 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2013 Litt smått med kalk og forskjellig blir det nok, men hva er alternativet? Ha oljen til polishen liggende på istedet? Det handler om å velge mellom to "onder" her. Uansett, levetiden blir redusert minimalt, vil jeg mene. Iallefall ikke nok til at man burde bekymre seg. Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon *2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 *2021 Tesla Model Y LR Helelektrisk bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 30 Oktober, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2013 Alternativet er å voksbehandle bilen i et laboratoriet i en beskyttet atmosfære. Tror dette er å miste litt fokus hvis bilen skal brukes i ordinær trafikk og utsettes for den norske moder natur. Med andre ord, dette betyr ingenting i den store sammehengen. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- 29 Skrevet 30 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2013 Ok, alternativet ville evt. blitt å gå over med IPA etter polering. Men må jo bli kvitt poleringsrester så... Tror jeg går over med IPA etter tørking neste gang, så får vi se om det blir noe forskjell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 30 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2013 Etter vask så spyler du bilen med vann via 0PPM vannfilter, da er det minimalt med urenheter i vannet som fordamper. Du kan fylle en hagevannkanne mad sprederhode, da klarer du å "vanne" hele bilen med 10-15 liter filtrert vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 30 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2013 Jeg spyler kun bilen etter groveste steget (rubbing) for å fjerne støv og gris, bli flinkere å regulere produktmengde på padn så blir det null gris etter de finere stegene, selv med roterende og høy hastighet. Da slipper du sjansen for swirls/microswirls pga vask og tørk mellom finpolish og voks, i tillegg har det vist seg at voksen gjerne får bittelitt bedre holdbarhet når den legges rett på oljene til siste steget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.