rogersolmyr 3 151 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Denne gangen var det en så godt som helt ny BMW X1 som skulle få en vinterbeskyttelse. Bilen tilhører en kollega og jeg fikk overlevert bilen på jobben torsdag ettermiddag. Liker godt varianten med å få bilen i Oslo, for da får jeg kjøre bilen noen mil også :-) Ekstra hyggelig når det er såpass fine biler vi snakker om. Dette var en toliter bensin med automatgir. Veldig fin bil å kjøre må jeg si. Når bilen var vel hjemme i Askim begynte jeg som vanlig med å ta av skiltene før vask. Bilen var som sagt kun et par uker gammel og var så strøken som den burde. Eier hadde også sørget for å vaske bilen før jeg fikk den. Egentlig ikke noe poeng i det, for jeg må uansett vaske bilen akkurat like nøye. Men den så jo flott ut. Jeg begynte med Scholl Rim 7 på felgene og Surfex HD 1:5 på dekksider. For deretter å sause inn hele bilen med Prickbort For så å toppe det hele med et herlig skumlag. Brukte Bilt Hamper Autofoam i skumkanonen. Denne blandingen fikk virke noen minutter før jeg spylte grundig av bilen og lot den renne av seg litt før jeg satte inn felger og nedre del av bilen forøvrig med Bilt Hamper Korrosol. Korrosol fant litt å jobbe med på felgene, men veldig vanskelig å se effekten på en såpass mørk bil forøvrig. Spylte så grundig av bilen igjen og vasket bilen for hånd på vanlig DCN-måte. Ble ingen bilder av dette for nå begynte det å bli mørkt ute. Kjørte så bilen inn i garasjen og tørket bilen. Gikk også over nedre del av bilen med clay. Fant som forventet ikke noe å snakke om, så nå var bilen å betrakte som ren :-) Tok så en runde rundt bilen for å se etter skavanker, men fant ikke stort her heller. Et par småflekker og en liten ripe fant jeg dog. Neste trinn var maskering, og det gikk med veldig mange meter med maskeringstape på denne bilen. Lakken på bilen så veldig strøken ut om man ser bort fra de nevnte småfeilene nevnt over, så jeg valgte å bruke Menzerna SF4000 på hele bilen. Kun på de nevnte stedene måtte jeg bruke noe litt grøvre. Der brukte jeg Menzerna PF2500. Maskinen ble Rupes Bigfoot 21 og Einhell roterende til spotpads. Men noen steder polerte jeg også for hånd. Som for eksempel på rails på taket. På B-stolpene som var av plastikk (i alle fall det synlige) brukte jeg Nanolex Rejuvenator. Det var ingen mening i massevis av 50/50 bilder denne gangen, for det var ikke mulig å se så mye forskjell, annet enn at bilen generelt ble blankere. Siden dette var en ny bil falt valget av LSP denne gangen på Nanolex Lakk Ultra. Denne krever at det absolutt ikke ligger igjen urenheter eller polishrester på lakken. Derfor var jeg nøye med å bruke Menzernas wipedown på hvert panel etter at jeg buffet av polishen. Og før jeg la på Nanolex ultra gikk jeg over alle panelene en gang til, nå med Nanolex lakkrens. Spray på og tørk av i flere omganger. Samme prosedyre på front og sidevinduer, bortsett fra at her brukte jeg Nanolex glassrens. Da var det klart for forseglingen. Det var første gang jeg bruker denne forseglingen, og jeg må si det var veldig mye jobb å legge på forseglingen på denne måten, så vi får bare håpe den er superbra. Nanolex Ultra Glass ble brukt på front go sidevinduer foran. Forseglingen fikk ligge go tørke på lakken en times tid før jeg buffet den av. Dette gikk ganske greit. Jeg brukte Colinete 845 på felgene og Swissvax Pneu Matt på dekksidene. Gummilister og plastpaneler forøvrig fikk Scholl Neo. Det samme brukte jeg også på vinduene som ikke fikk Nanolex Ultra. Et lite gruppebilde: Det regnet og var mørkt ute så ferdigbildene ble tatt innendørs denne gangen. Når jeg var helt ferdig satte jeg opp varmen så mye som mulig i garasjen (drøyt 30 grader) for at Nanolex-forseglingen skulle få herde over natten. Dette skal visstnok gjøre godt for levetiden på forseglingen. Det var det jeg hadde denne gangen. 33 Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 27 Oktober, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Skikkelig kosejobb dette her. Enig i at slik forsegling tar tid å legge, når den skal legges som på vinduer. En hel bil tilsvarer en del frontruter... Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Blei supert dette, Roger. Spennende med litt andre forseglinger innimellom også. Cred er gitt. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Dette ble hva man kan kalle en ny bil Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olausse 16 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Flott jobb! å fytte grøss for en påføringsmåte:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 27 Oktober, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Knalljobb, som vanlig. Om jeg skal etterlyse noe, så kunne jeg tenkt meg noe mer utfyllende om hvordan Lakk Ultra ble lagt, hvor lenge den hazet, etc. Den andre tingen er at du slutter å skrive "Bilt Hamper" når det heter "Bilt-Hamber" Ut over det - keep 'em coming. 1 Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Den andre tingen er at du slutter å skrive "Bilt Hamper" når det heter "Bilt-Hamber" Haha. Har lagt merke til det selv, men ikke irritert meg like mye som deg! Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Go-jobb det der ja Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 28 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Skikkelig kosejobb dette her. Enig i at slik forsegling tar tid å legge, når den skal legges som på vinduer. En hel bil tilsvarer en del frontruter... Kosejobb var det ja, men forseglingen var ikke akkurat en favoritt når det gjelder påføring. Syns også det gikk litt mye produkt. Satser bare på at holdbarheten er like super som produktet er vanskelig å jobbe med Blei supert dette, Roger. Spennende med litt andre forseglinger innimellom også. Cred er gitt. Takk for det. Flott jobb! å fytte grøss for en påføringsmåte:( Skal eksperimentere litt for å se om det er enklere måter å gjøre dette på tror jeg.... Knalljobb, som vanlig. Om jeg skal etterlyse noe, så kunne jeg tenkt meg noe mer utfyllende om hvordan Lakk Ultra ble lagt, hvor lenge den hazet, etc. Den andre tingen er at du slutter å skrive "Bilt Hamper" når det heter "Bilt-Hamber" Ut over det - keep 'em coming. Takk. Jeg skrev vel at jeg lot forseglingen tørke (eller haze) en times tid før jeg buffet av. I følge Nanolex skal den ligge minst en halv time, men kan godt få flere timer på seg. Påføringsmetoden var med bomullspad og var tidkrevende. Vanskelig å se ordentlig hvor man har vært også. Bilt Hamper - Bilt-Hamper - Bilt-Hamber. Var jo vanskelig dette. Har tydeligvis skrevet dette feil lenge uten at noen har kommentert dette.... Men riktig skrivemåte skal altså være Bilt Hamber i to ord uten bindestrek i følge nettsiden deres. Go-jobb det der ja Takker. 1 Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Super jobb det her Ja eg hjelpte Arne å legge på Gtechniq coating og må si at det var litt mer jobb å legge, men så var det første gang eg va med på noe slikt, så kanskje neste gang går det kjappere Cred! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 28 Oktober, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Takk. Jeg skrev vel at jeg lot forseglingen tørke (eller haze) en times tid før jeg buffet av. I følge Nanolex skal den ligge minst en halv time, men kan godt få flere timer på seg. Påføringsmetoden var med bomullspad og var tidkrevende. Vanskelig å se ordentlig hvor man har vært også. Bilt Hamper - Bilt-Hamper - Bilt-Hamber. Var jo vanskelig dette. Har tydeligvis skrevet dette feil lenge uten at noen har kommentert dette.... Men riktig skrivemåte skal altså være Bilt Hamber i to ord uten bindestrek i følge nettsiden deres. Jeg har tenkt på å kommentere det mange ganger men har i det lengste ventet på at du skulle se det selv Ut fra websidene deres ser det ut som at det er litt ymse om de skriver med eller uten bindestrek, men uten ser ut til å forekomme flest ganger Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Kjempe jobb Høres ut som du fikk kjørt deg med legging av forseglingen, hehe, godt jobbet. Så veldig bra ut, cred! Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj john 163 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Kjempe fint resultat av en flott utført jobb.Bmw er jo bare så lekkre da Cred. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 29 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2013 BMW er aldri feil, grei kose jobb dette, kjapp cred på vei sørover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 30 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2013 Kjempe jobb Høres ut som du fikk kjørt deg med legging av forseglingen, hehe, godt jobbet. Så veldig bra ut, cred! Takk for det. Forseglingsjobben var ikke så veldig slitsom - tok bare veldig lang tiiiiiid.... Kjempe fint resultat av en flott utført jobb.Bmw er jo bare så lekkre da Cred. Takk. BMW lager mye fint ja. BMW er aldri feil, grei kose jobb dette, kjapp cred på vei sørover... Takk, takk. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Nanolex 65 Skrevet 1 November, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 1 November, 2013 Når det gjelder Glass Ultra så bruker jeg 3-4 minutter på å behandle en frontrute, samt rens i forkant og buffing i etterkant. Skal ikke være noen big deal... Enig i at Lakk Ultra kan være tricky på enkelte biler. Om lakken er hvit eller grå så går jeg gjerne for Lakk Premium eller NanoVoks (som med fordel kan legges med maskin). På felger er valget alltid Lakk Ultra - som er en lek i forhold til Premium. Ulempen med å bruke 20 ml på en bil (uansett hva slags forsegling det måtte gjelde) er jo at applikatoren må trekke til seg noen dråper hver gang. "Less is more", som det heter. Da blir det mange flater, med få dråper og liten pad... Siter Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger. Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk. Web: http://www.nanolex.noButikk: http://www.nanolexbutikken.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 1 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 November, 2013 Når det gjelder Glass Ultra så bruker jeg 3-4 minutter på å behandle en frontrute, samt rens i forkant og buffing i etterkant. Skal ikke være noen big deal... Enig i at Lakk Ultra kan være tricky på enkelte biler. Om lakken er hvit eller grå så går jeg gjerne for Lakk Premium eller NanoVoks (som med fordel kan legges med maskin). På felger er valget alltid Lakk Ultra - som er en lek i forhold til Premium. Ulempen med å bruke 20 ml på en bil (uansett hva slags forsegling det måtte gjelde) er jo at applikatoren må trekke til seg noen dråper hver gang. "Less is more", som det heter. Da blir det mange flater, med få dråper og liten pad... Glass Ultra er veldig fin å jobbe med den, og er den glassforseglingen jeg bruker klart mest. Også den jeg har fått best levetid med på egne biler. Lakk Ultra var det som sagt første gang jeg prøvde, men bilen ble veldig blank og fin. Fikk gode tilbakemeldinger fra eier også. Men den tok lengre tid å legge en en tradisjonell forsegling eller voks. Lakk Premium og Nanovoks har jeg også prøvd på egne biler med godt resultat. Og jeg syns disse er enklere i bruk, men regner jo med at Lakk Ultra skal ha lenger holdbarhet Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Mmmm, trivelig å kose seg med helt nye biler også Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 5 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Mmmm, trivelig å kose seg med helt nye biler også Ja, det er sikkert og visst. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 11 Februar, 2014 Rapporter Share Skrevet 11 Februar, 2014 Skal til å gjøre en lignende jobb som dette med samme produkter og tror det er ganske så lik farge også, men hvor lang tid brukte du på denne? lurer på om eg får litt knapp tid ja, hehe Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.