Gå til innhold

Tekstilprodukter


alextech

Recommended Posts

Hei!

Mulig jeg feilposter nå.

Trenger en god APC, eller bare en tekstilrens da setene trenger en skikkelig runde.

Bruker Karcher dampvask, men kanskje ett produkt som er spesielt egnet til dette?

Hvis ikke fungerer den også som våtstøvsuger.

Har sett på Auto Finesse sine produkter. Hva vil dere anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chemical guys green clean fungerer greit, jeg har også brukt surfex hd så kraftig som 1:5 men da kreves det en skikkelig runde med rensemaskin og mye vann for å få vek surfex lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ville brukt greenclean, skummer lite gjør den og. :)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl Spam

Jeg husker jeg spurte ScandicShine om akkurat det, og de frarådet meg å bruke Scholl Spam ved tekstilrens...?

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har brukt Spam til tekstilrens, og det funket fint, det. Ble rent og pent, men jeg måtte over 5 ganger så mange ganger for å få alt produktet ut av stoffet som med Green Clean. I tillegg er den lite drøy som tekstilrens, så noe mer dedikert enn Spam er å anbefale.

(Edit: proper kapitalisering av egennavn)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Spam er sykt sterk og lukter dritt. Ville ikke brukt den på stoff.

Foretrekker selv Greenclean eller den som fulgte med rensemaskina.

De stedene jeg brukte den var det fordi ingenting annet funket :)

Jeg liker lukten av den, det lukter friskt og rent. Den er dog ikke særlig trivelig å puste inn...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

De stedene jeg brukte den var det fordi ingenting annet funket :)

Jeg liker lukten av den, det lukter friskt og rent. Den er dog ikke særlig trivelig å puste inn...

Jeg også liker lukten, men som sagt er den udrøy. Funker bra på skikkelig møkkete tekstiler syntes nå jeg.

post-1476-0-74784600-1382819601_thumb.jp

post-1476-0-36850400-1382819624_thumb.jp

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker Spam til plast og vinyl inni bilen, og av og til som avfetting på utsiden. Lurer på om den kan blandes ut sånn at den blir drøyere i bruk, for det koster en del for en dunk kontra andre produkter som kan blandes usannsynlig tynt og fremdeles være effektivt som bare juling.


Jeg også liker lukten, men som sagt er den udrøy. Funker bra på skikkelig møkkete tekstiler syntes nå jeg.

Jajøss, jeg er ikke uenig :)

Jeg tok en Multivan nylig med 7 seter, og det gikk totalt med 7.5 liter Green Clean 1:15 i tillegg til etpar skvetter Surfex og Spam. Jeg måtte tømme tanken på Fomaen 3 ganger, og den tar 11 liter. Da jeg tok et 50x50cm område av gulvteppet med Surfex brukte jeg nesten 5 liter vann bare på det området, og da jeg tok et særdeles skittent sete (sittepute) med Spam gikk det med over 6 liter vann. Til sammenligning brukte jeg "bare" i underkant av halvannen liter på resten av setet (rygg og hodestøtte). Jeg hadde da allerede gått over setet tre ganger med Green Clean og det ble pokkern ikke rent, så da prøvde jeg Spam - og jaggu ble det rent til slutt :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lyst stoffinteriør er vel ikke helt tingen... Heldigvis er det mørkegrått, og egentlig ikke så møkkete. Men det avgir mye "sur" lukt nå i vinterhalvåret med mye fukt fra sko og klær på tekstilen. Tenkte derfor og få renset dette når jeg først går over interiøret. Litt go'lukt med på kjøpet er ikke feil da.

Men for all del. Kan jo bare kjøpe med ei kanne spam og da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Jeg bruker Spam til plast og vinyl inni bilen, og av og til som avfetting på utsiden. Lurer på om den kan blandes ut sånn at den blir drøyere i bruk, for det koster en del for en dunk kontra andre produkter som kan blandes usannsynlig tynt og fremdeles være effektivt som bare juling.

Jajøss, jeg er ikke uenig :)

Jeg tok en Multivan nylig med 7 seter, og det gikk totalt med 7.5 liter Green Clean 1:15 i tillegg til etpar skvetter Surfex og Spam. Jeg måtte tømme tanken på Fomaen 3 ganger, og den tar 11 liter. Da jeg tok et 50x50cm område av gulvteppet med Surfex brukte jeg nesten 5 liter vann bare på det området, og da jeg tok et særdeles skittent sete (sittepute) med Spam gikk det med over 6 liter vann. Til sammenligning brukte jeg "bare" i underkant av halvannen liter på resten av setet (rygg og hodestøtte). Jeg hadde da allerede gått over setet tre ganger med Green Clean og det ble pokkern ikke rent, så da prøvde jeg Spam - og jaggu ble det rent til slutt :)

Kan blandes ut også 50/50:-)

Endret av Alien Autospa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Utifra det jeg har testet så ligger Surfex et steg foran mange andre APC. Serlig på tekstil eller overflater som er skikkelig møkkete.

Et ekstremtilfelle som viser hva man kan oppnå med SurfexHD.

Før (hvem hadde trodd at denne matten kunne bli ren igjen?):

IMG_6635_1024x683_zps3d384d02.jpg

Etter Surfex, børste, avspyling med HT og "tørking" med Mimo.

IMG_6887_1024x683_zpsfd6f2034.jpg

Bildene er lånt av Martin.S. Jeg var med på denne jobben så jeg er ganske sikker på at det er greit for Martin at jeg poster de her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kan blandes ut også 50/50:-)

Takker, da varer den hvertfall dobbelt så lenge :)

Utifra det jeg har testet så ligger Surfex et steg foran mange andre APC. Serlig på tekstil eller overflater som er skikkelig møkkete.

Helt enig, problemet med Surfex er at den skummet mye og krevde sinnsyke mengder vann for å forsvinne i forhold til Green Clean. Jeg kommer nok til å bruke mer Surfex når det trengs, men det blir ikke det første jeg griper etter innvendig, tror jeg.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takker, da varer den hvertfall dobbelt så lenge :)

Helt enig, problemet med Surfex er at den skummet mye og krevde sinnsyke mengder vann for å forsvinne i forhold til Green Clean. Jeg kommer nok til å bruke mer Surfex når det trengs, men det blir ikke det første jeg griper etter innvendig, tror jeg.

Den nye versionen skummer litt ja. Den gammle skummer like lite som GC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...