Gå til innhold

Hurtiglim på lakk


kris1986

Recommended Posts

En på jobben har fått en ganske "god" stripe med lim på lakken, tenkte jeg skulle dra litt våtslipepapir over og polere over etter det.. Da er det jo tålig bankers med at ikke limet smelter og drar jeg utover lakken..

Noen andre som har gjort lignende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på jobben har fått en ganske "god" stripe med lim på lakken, tenkte jeg skulle dra litt våtslipepapir over og polere over etter det.. Da er det jo tålig bankers med at ikke limet smelter og drar jeg utover lakken..

Noen andre som har gjort lignende før?

Hvis du har bra med voks under så fester jo ikke limet seg så godt til lakken vel. Da burde du kunne jobbe det av med en sterk avfetting?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Hvis limet har fått tid til å herde skikkelig er den jo temmelig sprø og hard så våtslip burde ikke være noe problem. Mest sannsynlig vil den nok slippe av i klumper under slipingen og.

Så ja den burde løsne lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det på bilen? Er det mye i "høyden" liksom?

Må være utroligt forsiktig under våtslipingen for ikke å ta for mye av klarlakken rundt skaden, da du konsentrerer deg mye om å fjerne alt limet...

Lykke til..

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det er ikke min bil, så er garantert ikke en god LSP under.. Forstod at det var en 100mm lang stripe på bakskjermen..

Tenkte på sitrusrens, har den fra 3M, men tror jeg går for litt lett våtslip med litt polering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd å skjært av mesteparten med et løst Olfablad, og sett om det satt løst..

Hvis det ikke løsna, ville jeg ha prøvd å vaska over med kvalitetstynner, nesten garantert at det forsvinner da.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...