Gå til innhold

Sandpapirlakk - Kort tid etter voks


Han5y

Recommended Posts

Hei! For en drøy måneds siden polerte jeg bilen min etter alle kunstens regler, både clay, gul 3m, limeprime, av avsluttet med collinite 915. Voksen fikk herde over natten, og alt var bare lykken, inntil idag. Har gjevnlig spylt av bilen med varmt vann (1-2 ganger om uken) uten avfetting eller såpe, og bilen har blitt veldig ren. Men i dag etter avspyling var nedre del av sidene som grovt sandpapir, ingenting på tak, ingenting på panser, kun på sidene. Ei heller har bilen ikke blitt brukt mye, kun til og fra jobb omtrent (15 minutters kjøretur) Etter vasking med mitt og såpe var problemet fremdeles tilstede. Prøvde forsiktig med avfetting og innsåping, og da ble ting bittelitt bedre, men langt fra perfekt. Nå virker det som voksen har mistet sitt hold på siden av bilen, noe som jeg syns er merkelig. Hadde håpet at 915 skulle holde lengre enn 1 måned da dette er en super vintervoks etter tidligere erfaringer.

Noen som har peiling hva som har skjedd? Må voksen strippes, og legges på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Mye salt der du kjører kanskje.Voksen min beada godt i hele juli og august men forsvant fort nede på sidene etter at det ble salta på noen veier..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Mye salt der du kjører kanskje.Voksen min beada godt i hele juli og august men forsvant fort nede på sidene etter at det ble salta på noen veier..

Saltes vel ikke så rent lite her i Tromsø akkurat, så det kan vel fort ha noe med det å gjøre

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen kun har fått avspyling uten håndvask, er dette helt normalt. Litt prikkbort og mekanisk vask vil holde mengden asfaltprikker på et minimum. Uten mekanisk vask er det også vanskelig å vurdere hvorvidt voksen henger bra eller dårlig med å kun bruke øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...