Gå til innhold

Skadet lakk pga avfetting (bilder)


Cumberdale

Recommended Posts

Etter jeg hadde spylt hele bilen + motorrom gikk strømmen på selv vaskeplassen jeg stod på.. tok over en time før jeg fikk spylt av skiten.. Og det satte sine spor i lakken for å si det mildt.. Lakken er veldig ru, som fint sandpapir, og der det var små steinsprut skader på panser fra før av har det kommet små hvite bobler eller flekker av avfettingen som har trengt seg igjennom der steinene treffer..

Noen som har vært borti slike skader og har et stalltips om hvordan å få fjernet det? Er rimelig grønn når det gjelder bilpleie generelt.

Er dette noe jeg kan begi meg ut på selv, koster jo enormt å sende inn bilen til total polering/rubbing.

Er ganske ille rundt hjulbuer også, veldig ru og flisete.

Takk for svar.

Endret av Cumberdale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Cumberdale

    20

  • truhaa

    11

  • Citrus

    7

  • stroker

    4

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Hadde sjekket hva forsikringa til bilhallen dekker jeg ang det der, Jeg hadde FLIPPA ut om jeg la på EVOn avfetting og så blir strømmen borte etterpå.... noen må jo stå til ansvar ang det...

Du har vasket bilen etterpå?

Bobler lakken seg er det lakkering som gjelder, det kan ikke polish/compound rette opp..

Hvilken avfetting benyttet du? hørtes sterk ut...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sjekket hva forsikringa til bilhallen dekker jeg ang det der, Jeg hadde FLIPPA ut om jeg la på EVOn avfetting og så blir strømmen borte etterpå.... noen må jo stå til ansvar ang det...

Du har vasket bilen etterpå?

Bobler lakken seg er det lakkering som gjelder, det kan ikke polish/compound rette opp..

Hvilken avfetting benyttet du? hørtes sterk ut...

Har vasket bra etterpå ja.

Og for første gangen i livet mitt har jeg hatt på noe annet enn det som er på selvvasken. Var noe TurtleWAX jeg fant i garasjen til fattern som jeg tenkte å ta motorrommet med.. ble fristet til å bruke opp flaska siden jeg allerede var så godt i gang, noe jeg angrer noe helt vanvittig på nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja og "far" har ikke hatt noe annet oppi flaska heller? det er skummelt å raske med seg noe fra garasjen, whitesprite, tynner etc, mye rart "far" gjemmer unna... :)

Hadde nok sjekket uansett, hadde ikke strømmen gått hadde det ikke skjedd da.. (muligens) mend u bør ta det asap og ikke vente 1 uke el 2 til..

Høres ut som om du bør sjekke det ut på et lakkeringsverksted mener jeg, de ser om lakken er ødelagt..

Har du noen bilder av det?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og "far" har ikke hatt noe annet oppi flaska heller? det er skummelt å raske med seg noe fra garasjen, whitesprite, tynner etc, mye rart "far" gjemmer unna... :)

Hadde nok sjekket uansett, hadde ikke strømmen gått hadde det ikke skjedd da.. (muligens) mend u bør ta det asap og ikke vente 1 uke el 2 til..

Høres ut som om du bør sjekke det ut på et lakkeringsverksted mener jeg, de ser om lakken er ødelagt..

Har du noen bilder av det?

Kan garantere at innholdet av flasken var kun turtlewax da det var forsegling på flasken framdeles. Hadde garantert ikke skjedd uten strømbruddet, bilen sto i over en time med det nazimiddelet på.

Tar meg fri imorgen noen timer på jobb og snakker med sjefen på selvvasken. Håper bare han ikke frasier seg alt ansvar siden jeg ikke brukte avfettingen deres.

Jeg kunne jo ikke kjøre noen andre plasser heller med motorrommet fult av avfetting, hadde jo tatt fyr.. Og det presiserte jeg til sjefen som kom for å rette opp i strømbruddet også, men han sa bare til meg at jeg skulle la bilen stå, og vente til strømmen kom tilbake.. Kunne ha hjulpet meg ned en hageslange eller noe mener jeg så jeg kunne ha fått av rensen.

Men han var mest opptatt av å komme seg hjemover igjen, dette skjedde rundt 2000 tiden idag.

Men som sagt, tar fri en time imorgen fra jobb og kjører og konfronterer sjefen der og hører med mulighetene mine.. De driver jo bilpleie i samme lokalet nesten, synes de kunne ha rubbet og polert for meg i det minste.

edit: Jeg har ikke tatt noen bilder enda, kan legge det ut imorgen i dagslys. Og kan fortelle hvordan utfallet av møtet med sjefen ble.

Endret av Cumberdale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

enig med priex der..

står det noe om at det ikke kan benyttes medbrakte produkter da?

Om han ikke vil ta noe ansvar eller mener det ikke er deres feil, så ring bare forbrukerombudet og spør hva de mener ang dette, Strømbrudd hjemme så dekker jo forsikring en hel haug (fryser, vannlekasje pga frost etc) så noe har det helt klart å si..

Bare ta det med sjefen der på et anstendig nivå, ingen liker de som kommer sure og hyler og skriker når de skal klage, og du oppnår stort sett mer ved en vanlig høflig oppførsel (regner med du er obs på det da, men nevner det uansett ;) )

Keep us posted...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

mulig det står det på mange steder, men tror ikke det hjelper de om de gjør en feil, kan jo ikke fraskrive seg ansvaret.. stort sett..

Se hva han sier du så tar du det derfra, men hadde tatt lomelykt og kamera med ut asap og tatt bilder, ikke vent til i morgen, sier ikke det for at du skal poste de her, men for din egen del..

Ja velkommen også ja.... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel ofte at vask skjer på eget ansvar eller? Gjelder kanskje bare automatene?

Det er dette jeg lurer på også.. men tror det er vaskemaskinene som ikke tar garanti for at antenner osv henger på etter en vask uten å være helt sikker

mulig det står det på mange steder, men tror ikke det hjelper de om de gjør en feil, kan jo ikke fraskrive seg ansvaret.. stort sett..

Se hva han sier du så tar du det derfra, men hadde tatt lomelykt og kamera med ut asap og tatt bilder, ikke vent til i morgen, sier ikke det for at du skal poste de her, men for din egen del..

Kjørte akkurat på bensinstasjonen og knipset noen med mobilen. Kan legge de opp her nå med en gang så dere med litt erfaring får se.. Små råttent kamera men, ha i tankene at bilen er 100% ren når dere ser bildene.. ser ut som en asfalt-film som ligger på.

Takk for velkomsten :)

Har i grunn ikke noe mere å tilføye, men vil ønske deg velkommen hit :)

Takk for det :)

camerafx13bp8.th.jpg

camerafx09lv0.th.jpg

Det øverste bildet er tatt over grillen i framkant.

Det nederste bildet er tatt over høyreblink framfor hjulbue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det der er jeg veldig usikker på om kan fjernes med polering... så ikke bra ut i det hele tatt, mulig noen andre her har vært borti/fjernet dette før..

men typisk avfetting som har tørka det der... lager merker i lakken det..

om ikke de på vaskehallen vil ha no med det å gjøre og forbrukerrådet sier nja, så ringer du forsikringselskapet ditt og hører hva de mener, alternativt er NAF også, de har juridisk bistand mener jeg..

men satser på at de som er i hallen der fikser det for deg..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jeg veldig usikker på om kan fjernes med polering... så ikke bra ut i det hele tatt, mulig noen andre her har vært borti/fjernet dette før..

men typisk avfetting som har tørka det der... lager merker i lakken det..

om ikke de på vaskehallen vil ha no med det å gjøre og forbrukerrådet sier nja, så ringer du forsikringselskapet ditt og hører hva de mener, alternativt er NAF også, de har juridisk bistand mener jeg..

men satser på at de som er i hallen der fikser det for deg..

Takk for håpet iallefall. Håper inderlig det ordner seg for meg imorgen da jeg skal treffe sjefen på vaskeplassen. Får møte han med 'jeg vet ikke hva jeg skal gjøre' blikket istedet for å slenge med kjeften, det har til dags dato aldri lønt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om uflaks...

Gratulerer med ny bil i hvertfall, kos bmw er det da?

Jepp, og bare for å strø sukker på hele desserten så sprang det en Swissvaxær elg på meg på tur hjem med bilen, 19500,- i oppretting og lakkering.

Dette er en 98' 523ia med tiptronic. gått i overkant av 120000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja best det, lettere å få orden på ting da.. om han ikke mener de har noe ansvar kan du jo bare spørre om hvem du da kan/skal henvende deg til, e-verket, turtle ?? det er jo ikke din skyld dette her..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...