Gå til innhold

Anbefalinger på "polering" i Trondheim?


nibelo

Recommended Posts

Innser at tiden ikke strekker til og vurderer sette bort høstens vinterforberedelser (vask + ny beskyttelse), men er litt usikker på hvor det er mest hensiktsmessig å sette det bort. Og ja, det er vel litt å banne i kjerka, men bedre enn at det ikke blir gjort noe...

Bilen har kun rullet 2000km og er som ny i lakken, så planen er å finne noen som ikke bare gjør ugang.

Har noen f.eks noe erfaring med Dekkmann på tiller?

Andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Siden du først er her inne tror jeg nok du kommer mye bedre ut av det om du finner noen her enn om du setter den bort til et firma.

Jeg fikk polert bilen min hos Dekkmann for noen år siden - ingen ting å si på resultatet da, men det er nok folk her inne som gjør det bedre ;)

Om det er snakk om vask og skikkelig beskyttelse er det jo ikke store jobben heller.

Uten å reklamere, så kan jeg tilby meg å gjøre dette for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du først er her inne tror jeg nok du kommer mye bedre ut av det om du finner noen her enn om du setter den bort til et firma.

Jeg fikk polert bilen min hos Dekkmann for noen år siden - ingen ting å si på resultatet da, men det er nok folk her inne som gjør det bedre ;)

Om det er snakk om vask og skikkelig beskyttelse er det jo ikke store jobben heller.

Uten å reklamere, så kan jeg tilby meg å gjøre dette for deg.

Var sikkert jeg som tok bilen din da :P neida, flinke gutter som jobber der, men de er ikke detailere. De har en bestemt mengde de legger i enhver jobb, og jeg tror man kommer bedre ut av det, både resultat og økonomisk ved å ta det hos en her inne. Dekkmann i trondheim er ganske mye under tidspress da de tar alt av klargjøring til melhus bil, både nye og brukte. Husker godt tidspresset når vi var 4 mann der, nå er de 2.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sikkert jeg som tok bilen din da :P neida, flinke gutter som jobber der, men de er ikke detailere. De har en bestemt mengde de legger i enhver jobb, og jeg tror man kommer bedre ut av det, både resultat og økonomisk ved å ta det hos en her inne. Dekkmann i trondheim er ganske mye under tidspress da de tar alt av klargjøring til melhus bil, både nye og brukte. Husker godt tidspresset når vi var 4 mann der, nå er de 2.

Jeg hadde en mistanke om at det var du som jobbet der da ja :)

Tror ikke du polerte min, lurer på om det var en polakk...

Rød Astra H 2.0 turbo med oksidert panser var det som ble satt bort den gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en russer :P Men mener å huske den bilen ja. Men dette er helt off topic, beklager. Håper du får gjort det du ønsker med bilen nibelo. :)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wash & wax er jo unnagjort på noen få timer, så det får du vel til? :-)

Hva er normert tid på Surfex+Prickbort+IronX+Håndvask+Tørk etterfulgt av SW CF og SW Shield x2 da? Ikke gjort full pakke frem til tørkesteget på en stund, men kommer jeg under 4-5 timer på vaskedelen så har jeg vel en god dag :) Frykten er litt å måtte gå på med Clay også med de temperaturene som er i trondheim for tiden (4-8 grader)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg gjennomførte full dcnvask på mammabilen inkl voks på ca 3 timer forleden, og da følte jeg at jeg tok meg god tid. Skal dog sies at en fiat 500c ikke er noen stor bil... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke clay uten polering, det er fullt mulig, å bruke clay på en bil, uten å lage merker i lakken.

Men det er ingen garantier, spesielt ikke i hvis du tenker å gjøre dette i ute temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tidsforbruk har mye med produkter,rekkefølge,inntensitet igjennom hele jobben og erfaring å gjøre ;) Er store forskjeller på tidsforbruk fra person til person.Jeg føler meg ganske sikker på at uansett tidsforbruk så vil en ivrig medlem på dcn.no gjøre en kjempebra jobb :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er normert tid på Surfex+Prickbort+IronX+Håndvask+Tørk etterfulgt av SW CF og SW Shield x2 da?

Norm og norm. :)

Vasket en A4 igår, sprayet først på Prickbort og felgrens og lot det virke mens jeg fylte vaskebøtten med vann. Gikk en runde med børste på felger før jeg spylte av og la Korrosol. Lot det virke 10mins før jeg spylte av og deretter håndvask. Brukte nøyaktig en time på dette. Deretter ville jeg budsjettert med en time på voks, gummifornyer, glassforsegling og evt anna smått. Hadde jeg tatt meg god tid, ville jeg som Christer endt opp på ca 3 timer jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norm og norm. :)

Vasket en A4 igår, sprayet først på Prickbort og felgrens og lot det virke mens jeg fylte vaskebøtten med vann. Gikk en runde med børste på felger før jeg spylte av og la Korrosol. Lot det virke 10mins før jeg spylte av og deretter håndvask. Brukte nøyaktig en time på dette. Deretter ville jeg budsjettert med en time på voks, gummifornyer, glassforsegling og evt anna smått. Hadde jeg tatt meg god tid, ville jeg som Christer endt opp på ca 3 timer jeg og.

Da kan det virke som om jeg jobber vesentlig tregere enn endel andre her, jeg bruker gjerne halvannen time bare på håndvasken etter at avfetting og slikt er fullført og det er før jeg begynner å tørke. Mulig jeg skyller vaskehansken for ofte (3-4 ganger pr dørpanel og kanskje så mye som 6 ganger på tak/panser...)

Og, når man først er inne på voksdelen, inkluderer den da lakkrens (for hånd) e.l. eller er det bare oppfriskning av eksisterende voks, og hvor mye tid er "normert" på en runde med lakkrens (f.eks SW CF regular) for hånd?

Sitter med en følelse at jeg rett og slett er for nøye/forsiktig, skulle tro det skulle litt til her inne men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker en time-to på forvask og felgvask, 15-20 minutter på håndvask inkl dørkarmer, totalt ca 10-15 minutter på spyling og 15-20 minutter på tørking. Deretter ca en halvtimes tid på voks og buffing... og da føler jeg som sagt at jeg tar meg god tid. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan og bruke to timer på vask, men da er gjerne bilen ditto skitten. :-)

Vasker man ofte, tar det gjerne kortere tid. Jeg vasker ovenfra og ned og vaskehansken er nok bare to ganger i bøtta pr panel. Tak og panser er også normalt mye renere enn de nedre panelene.

I wash&wax bruker jeg normalt ingenting før voks. Men man kan selvfølgelig kjøre en runde med prewax for å få lakken litt blankere og enda renere før voks.

Personlig liker jeg da best å kjøre en kjapp runde med DA-maskin og en mild polish, feks Scholl s30+. Handjobs hører hjemme på gutterommet, ikke i garasjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Har kjøpt en 2010 Mod V70 som har gått som drosje, men som har stått siste 1/2 året, og har SVÆRT behov for en grundig vask og polering. Har ikke tiden til dette selv, og lurte på om kanskje noen her vil påta seg arbeidet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...