Gå til innhold

SS: Volvo 940


virtual

Recommended Posts

Igår fikk bilen en etterlengtet vask, det var deilig :)

Bilen før vask:

DSC_0574.jpg

DSC_0576.jpg

DSC_0577.jpg

DSC_0578.jpg

Starta med avfetting.. Valget denne gang gikk på Statoil Autolab Heavy Duty Car Clean..

Denne overgikk alt jeg har prøvd før.. Nesten ikke en eneste asfaltflekk igjen. Koster 140,- for 2,5 liter på Statoil..

Skal bunkre inn mange dunker av denne :)

Etter avfettinga fikk hjulkapslene en runde med billberry og Swissvax wheel brush, dekk fikk Chemical Guys grime reaper og megs tire scrub.

Bilen ble vasket med grønn Microfiber mitt, og en blanding av Chemical Guys cwg og optimum car wash.

Clayet deretter med Riccarco gul som jeg hadde i en bøtte med varmt vann for å gjøre den myk, og brukte ONR som lubrikasjon.

Etter vask og clay:

DSC_0579.jpg

DSC_0580.jpg

Stussen jeg laga i sommer, så ikke så veldig bra ut lengre. Det er syrefast stål.

DSC_0583.jpg

Etter autosol og stålull:

DSC_0584.jpg

DSC_0588.jpg

Valget av voks denne gangen ble Chemical Guys 50-50 v2, ble utrolig imponert av den!

Easy on, easy off.. Like enkel å fjerne som Swissvax vokser :)

Ser også veldig bra ut på bilen, flott glød og glans.

(Husk at lakken ikke er blitt korrigert siden i starten av våren i fjor)

DSC_0589.jpg

DSC_0591.jpg

DSC_0593.jpg

DSC_0596.jpg

DSC_0599.jpg

DSC_0600.jpg

(Her holder vi øyene på lakken, ikke bakruta.. hehe)

DSC_0604.jpg

DSC_0605.jpg

DSC_0608.jpg

DSC_0611.jpg

Så litt HDR..

DSC_0630_1_2_resized.jpg

DSC_0621_2_3_resized.jpg

Takk for titten :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongejobb... Moro se hvor bra det blir uten at man trenger å legge ned dagevis i den. Nå var vel utgangspunktet ganske greit også. Gjorde du ikke noe med den utvendige plasten?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hva... ingen våtsliping???

he he... ser bra ut 940n din... fortsatt strøken farge på den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Utgangspunktet var vel ikke så aller verst.. Våtslipte mesteparten av bilen i starten av våren i fjor da..

Men uansett, ser ikke halvparten så bra ut lengre som den gjorde da.

Hadde med meg black wow, Swissvax pneu, carlack glass sealing kit osv osv.. Men fikk ikke tid til noe mer :/

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Pent Tommy! :)

Likte den eksosstussen din. Ser da forøvrig ut til å ha holdt seg utrolig godt igjennom sommern og vintern? Husker ikke helt i farta hva du la på bilen som LSP etter våtslipeseansen i vår jeg?

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentarer :)

Ble nok ingen våtsliping denne gang Truls.. hehe

Får se når våren kommer, da må jeg ta taket.. Skal også få bl.a bakskjermen opplakkert, har en stor bungel i den. Så da må jeg nok våtslipe den også gitt.

Etter våtslipeseansen la jeg ez creme glaze og jetseal.. Men den komboen vaska jeg vekk ved et uhell, hadde glemt at ht-vaskeren sto på 90 varmegrader.. :P

Men senere den sommeren la jeg på dp max wax, og megs #16 etter det.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
Tusen takk for kommentarer :)

Ble nok ingen våtsliping denne gang Truls.. hehe

Får se når våren kommer, da må jeg ta taket.. Skal også få bl.a bakskjermen opplakkert, har en stor bungel i den. Så da må jeg nok våtslipe den også gitt.

Etter våtslipeseansen la jeg ez creme glaze og jetseal.. Men den komboen vaska jeg vekk ved et uhell, hadde glemt at ht-vaskeren sto på 90 varmegrader.. :P

Men senere den sommeren la jeg på dp max wax, og megs #16 etter det.

Hva?! Bruker ikke du noe av det på øverste hylle hos deg på din egen bil? I alle dager. :lol: Vi får treffes til sommern å titte på biler og vokser.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hjertelig takk! :)

Fikk bittelitt merker på kurver osv etter clayen, men det var minimalt.

Skal kjøpe meg en litt mykere som skal brukes til slike formål.

Hvor er du på vei Hardstyler?

Gidder ikke å legge de beste voksene på bilen nå Kenneth.. Det skal gjøres i vår, når jeg har korrigert lakken! :) Vi treffes vel på kurset i mars ja?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Riccardo gul lager litt merker etter seg, Meguiars sin grå type i clay kittet og Pinnacle polyclay har jeg sjelden aldri hatt noe pes med..

Så det på den sorte BMWn jeg testa A1 produktet på etter 2 vask, at det var noen merker etter Riccardo Gul, så den bruker jeg KUN til claying av ille biler og KUN før korrigering...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...