Gå til innhold

Hva anbefales av sealere?


Dr_S

Recommended Posts

Skal ta et par biler nå før vinteren og vanligvis legger jeg voks, men siden dette ikke er mine biler, tenkte jeg legge en sealer slik at det varer lenger og eier blir fornøyd. Voks har en tendens til å raskt svekkes når de vasker bilene sine med alskens billigprodukter.

Lurte litt på enten M-seal eller Jetseal fra CG, men ser at Carpro har en som heter Hydro2.

Meguiars #21 rekker jeg nok ikke få inn, så hvilken bør jeg gå for? Regner ikke med at CG v7 vil holde særlig lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gtechniq C2, helt klart. Super enkel og rask å legge på, lang holdbarhet og ekstremt skittavstøtende. Jeg bruker ikke annet lenger.

Hvem forhandler det her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kanskje det hadde vært en idé ja, men hvor mye trenger jeg til to biler da? :) Den ene er en SUV..

Vet ikke hvor mye det går jeg, men den er ganske drøy ibruk.

(Har ikke fått brukt den noe serlig)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body wrap er ekstremt drøy om brukt riktig ja. Jeg har lagt på 2 biler fra 100ml flasken og man ser ikke at den er brukt engang. Det er en veldig god sealer med sinnsyk beading, men den er ganske tidkrevende i forhold til f.eks C2 og krever at lakken er 100% fri for voks og polish oljer osv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk GTechniq C2 Liquid Crystal Auto

1 stk GTechniq MF1 ZeroR Microfibre Buff Cloth
1 stk GTechniq MF3 Micro Suede Cloth

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Dette med lakkforsegling har jeg ikke helt satt meg inn i. Men om man legger et lag med MG #21 og et lag med Svisswax voks oppå laget med lakkforsegling, vil da lakken være beskyttet i en lengre periode selv om voksen forsvinner?

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetseal og M-seal er enkle i bruk, men på ingen måte noe jeg assosierer med god holdbarhet, heller tvert imot.

Dette med lakkforsegling har jeg ikke helt satt meg inn i. Men om man legger et lag med MG #21 og et lag med Svisswax voks oppå laget med lakkforsegling, vil da lakken være beskyttet i en lengre periode selv om voksen forsvinner?

Hvis du søker litt finner du tonnevis av info om temaet, alle som virkelig har testet slike kombinasjoner, har sluttet å blande LSP`er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jetseal og M-seal er enkle i bruk, men på ingen måte noe jeg assosierer med god holdbarhet, heller tvert imot.

Black Light og Hybrid V7 føyer seg fint i den rekken også.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med lakkforsegling har jeg ikke helt satt meg inn i. Men om man legger et lag med MG #21 og et lag med Svisswax voks oppå laget med lakkforsegling, vil da lakken være beskyttet i en lengre periode selv om voksen forsvinner?

Det spørs hvordan produktene binder seg til hverandre. Gtechniq C2v3 som er nevnt i denne tråden er designet slik at den kan brukes over enhver LSP. På bruksbilen gjorde jeg nylig vinterprepp med AG HD Wax og kommer til å bruke C2v3 som en drying aid (blandet ut 1:3) ved hver annen/tredje vask for å vedlikeholde beskyttelsen gjennom vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvordan produktene binder seg til hverandre. Gtechniq C2v3 som er nevnt i denne tråden er designet slik at den kan brukes over enhver LSP. På bruksbilen gjorde jeg nylig vinterprepp med AG HD Wax og kommer til å bruke C2v3 som en drying aid (blandet ut 1:3) ved hver annen/tredje vask for å vedlikeholde beskyttelsen gjennom vinteren.

Jeg hadde nok latt HD Wax få klare seg uten QD/QW/drying aid, ihvertfall de første 3 mnd.

Det er en del kjemi og løsemidler i QD/QW som ikke nødvendigvis påvirker holdbarheten på voksen i positiv retning, selv om det blir ganske bra der og da. Jeg bruker ikke QD/QW før jeg ser antydning til svekkelse av voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok latt HD Wax få klare seg uten QD/QW/drying aid, ihvertfall de første 3 mnd.

Det er en del kjemi og løsemidler i QD/QW som ikke nødvendigvis påvirker holdbarheten på voksen i positiv retning, selv om det blir ganske bra der og da. Jeg bruker ikke QD/QW før jeg ser antydning til svekkelse av voksen.

Takk for tips. Voksen svekkes nok gradvis med Prickbort og Surfex i løpet av vintervaskene, men jeg skal følge rådet og unngå å bruke drying aid de første tre månedene. Shampoo til vintervaskene de første 3 månedene vil være BH Auto-Wash eller Gtechniq G-Wash. Jeg har også en flaske med Nanolex Reactivating Shampoo som har blitt liggende som jeg antar vil være et greit alternativ til drying aid de siste vintermånedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...