Gå til innhold

Samferdselsendringer med ny regjering


Are G

Recommended Posts

En del har sikkert fått med seg at Høyre og FRP har blitt enige om en regjeringsplattform.
Her ligger det bl.a. at de ønsker å starte et vei-investeringsselskap (antakeligvis en tilnærming mer som i Sverige), jeg håper at dette fører til mer effektiv bygging av nye veier, bl.a. at de som i Sverige ikke begynner å bygge en vei før midlene er på plass.
Dette vil forhindre klattbygging og behov for å donere midler over hvert statsbudsjett for å fortsette på veien.

Nye veier skal lages med tiltenkt hastighet 130 km/t, og dagens trygge veier skal økes til 110 km/t.
Jeg er nesten skuffet over at vi bare får 110 km/t ettersom det meg bekjent allerede er en del veier utformet for 120 km/t og 130 km/t, men det er jo en god start :)
Dessuten er det vel ingen 4-felt i Norge hvor det er vanskelig å ligge i 130 nå? Selv om selvfølgelig ingen her kan uttale seg om det.......med mindre de jobber i UP......... :)

Alt i alt så tror jeg dette blir veldig bra for bilistene, så for vi se hvor mye av dette de klarer å gjennomføre.
Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg tenker at det var på høy tid at vi fikk en statsminister fra Bergen, så kanskje det endelig skjer noe med det fantastisk elendige veinettet vi har her vest...

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

De viser værtfall at de kan.. Eksempler på dette er jo dagens oppslag i Vg hvor de vil utvide polets åpningstider. I tillegg til å gjøre Segway lovlig, samt Snøscooterkjøring.

Jeg kan si at jeg stemte blått, men gjør dem dette mest for å "vise at de kan"? Selvsagt er det bra at de gjør tingene de nå lenge har sagt at de skal gjøre, men jeg tenkte jo at i politikken så skjer ting veldig sakte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke lengre Sør i landet hvor stor nødvendighet det er med Snøscooter, men her Nord er det et must.

Et hjelpemiddel vi er avhengig av, og at det da er så strenge restriksjoner og forbud mot å bruke det er helt på tryne!

Skulle likt å se den forbanna inngrodde politikergjøken som hadde gått over to fjell opp til hytta mi, men ulovlig å bruke scooter har det vært. Forbanna tull!

Er langt ifra alt jeg er enig med den nye regjeringen i, men dette syns jeg var sin plass!

Billigere sprit, bedre veier, lavere bompengeavgift, strengere innvandrerpolitikk joda, greit nok.

Men på den andre siden av skalaen, så er det helt idiotisk at hele Nord-Norge skal bli 3 kommuner!

Får håpe kommunesammenslåingen ligger langt bak i skjemaet deres for her har de ingenting å gjøre.

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et håp om at vi får se en raskere utbygging og opprustning av veinettet her på vestlandet, men jeg jubler ikke enda. For de som er lokalkjent; jeg jobber sentralt i Åsane og bor helt nord i Bergen, nærmere bestemt Hordvik. Trafikken både til og fra jobb er helt uutholdelig og jeg velger å kjøre en liten krøttesti (Tellevikveien) som ikke er beregnet for den trafikale påkjenningen den får hver dag. Lokalbefolkningen som bor langs denne trasèen er iharnisk over at det ikke blir satt begrensninger for hvem som får kjøre her, men for min del bruker jeg nesten dobbelt så lang tid om jeg skal kjøre hovedveien (Vågsbotn) på en dårlig dag.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...