Gå til innhold

Fuktproblem


Bilanz

Recommended Posts

Teppe er ofte ganske tjukkt og lagrer på vatn, men det kan være lurt og nevne bil modell så kanskje nokon har kjennskap til liggnende.

Men generelt tips, løft teppe å tørk vekk alt, sett på varmevifte å få tørket ut alt. Kommer det igjen så er det jo lekkaske, å det kan jo være 100 plasser, alt fra pakninger i dører, gjennomføringer i torpedoveggen, drenering fremme eller bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassikeren er drenering fra takluke eller A/C som er tett eller har hoppet av.

Av de mer kuriøse så har jeg vært med på at en brønn i bagasjerommet som normalt er dekket av en skrudd luke har vært full av vann som har kommet inn ved tanklokket, dette var en A3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassikeren er drenering fra takluke eller A/C som er tett eller har hoppet av.

Av de mer kuriøse så har jeg vært med på at en brønn i bagasjerommet som normalt er dekket av en skrudd luke har vært full av vann som har kommet inn ved tanklokket, dette var en A3.

I mange tilfeller er det tettet drenering som bidrar til fukt, som nevnt over.

Har vært borti mange biler som har fått tettet drenering under vindusviskeren mot torpedoveggen, og da kommer det vann inn i teppet.

Kan også være lekkasje i varmeregisteret, men da er "fukten" oljete og gjerne kun på frontrute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti mange biler som har fått tettet drenering under vindusviskeren mot torpedoveggen, og da kommer det vann inn i teppet.

Har også hatt dette samt pakning rundt panserwire lekket. Så det finnes mangen plasser å undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om alle fuktsprerrer (plast) bak alle dørtrekk og baklukettrekk (hvis stv) er hele. Hadde av fuktsprerre på bakluka mi ifb et prosjekt noen dager, og da la jeg merke til plutselig dugg på innsiden av bilen. Satte det på igjen, og problemet forsvant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppe er ofte ganske tjukkt og lagrer på vatn, men det kan være lurt og nevne bil modell så kanskje nokon har kjennskap til liggnende.

Men generelt tips, løft teppe å tørk vekk alt, sett på varmevifte å få tørket ut alt. Kommer det igjen så er det jo lekkaske, å det kan jo være 100 plasser, alt fra pakninger i dører, gjennomføringer i torpedoveggen, drenering fremme eller bak..

Sjekk om alle fuktsprerrer (plast) bak alle dørtrekk og baklukettrekk (hvis stv) er hele. Hadde av fuktsprerre på bakluka mi ifb et prosjekt noen dager, og da la jeg merke til plutselig dugg på innsiden av bilen. Satte det på igjen, og problemet forsvant. :)

Tipper disse vil gi deg svaret + taklukedrenering om bilen har takluke.

Det første du må gjøre er å fjerne stoler og få løftet opp teppet for tørk. Hjelper ikke å finne lekkasjen om gulvet og isolasjonen er vått, selv om teppene virker tørre fra oversiden = Rust og elektronikkproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket for mange tips på kilde til fukt. Har allerede tatt ut alt som var løst (tepper etc) + skrudd løs baksete samt alt i bagasjerommet + satt inn utlufter og avfukter. Syntes jeg fant en åpning nær innfesting av bakre vinduspusser. Alt virket tørt og fint da jeg hadde gjort alt dette i sommer. Da jeg hadde alt ute testet jeg med hageslange (:-) for å se om noe kom inn + +. Men nå i høst har det altså kommet fukt igjen. Bilen er en liten 06' Citroen C1.

Som sagt - takk for alle tips som jeg nå skal sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Såg på nett noen brukte en røykmaskin for å sette inne i bilen for så å se hvor røyken klarte å komme seg ut.

fant en link på hva eg mener, såg kanskje litt bingo ut men kanskje det er effektivt :)

http://www.dinside.no/916001/lekkasjesok-med-roykmaskin

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...